duminică, 29 decembrie 2013

Detoxifiere

Pe o vreme dubios de blândă, penultimul meci al anului s-a jucat pe sinteticul din spatele terenului de iarbă. N-am jucat pe iarbă din exces de politeţe, având promis doar terenul respectiv... Cert e că sinteticul ăsta nu e chiar ce trebuie, în unele porţiuni surplusul de granule dând senzaţia de plajă, ca urmare mingea nu sărea peste tot la fel, asta pe lângă problemele de stabilitate la schimbarea direcţiei. Iniţial am fost 14 combatanţi, alegerile fiind făcute de Ely şi Mitică.

Echipa câştigătoare din start: Bronson, Paul, Mihai Tenismanu, Eugen, Mitică, Robert, Cornel.
Echipa învinsă pe parcurs: Bebe, Beţe, Motanu, Vasea, Găbiţă, Ely, Popică.

După cum se poate vedea, Ely a feştelit alegerile tocmai când m-a ales pe mine în echipă (sau tocmai de-aia!). Ca să înţelegeţi, Cornel este un prieten al lui Robert, de aceeaşi vârstă, a mai jucat o dată cu noi, acum vreo 3 ani, aleargă mult şi mingea nu-l încurcă. Ca dovadă, nici nu începem bine şi reia fulgerător din unghi, la colţul scurt, cu Bebe bine poziţionat la bară, dar surprins de tăria şi precizia şutului. 1-0, dar Bebe îşi intră în mână şi respinge două şuturi periculoase. Apoi, partea dreaptă a primei echipe, cu Eugen mai retras şi Cornel extremă, începe să facă legea, furnizând multe mingi în centru, pentru Mitică şi Robert. La una din ele, Robert reuşeşte un călcâi de efect, dar Beţe, intrat în poartă, scoate în corner de lângă bară. În timpul ăsta, echipa a doua nu reuşea mare lucru în atac, Mihai măturând toată zona şi respingând sau interceptând aproape tot. Astfel, Ely a fost nevoit să tragă mai de departe (porţile erau de handbal), dar nu prea simţea mingea şi multe şuturi s-au dus peste. Eu am încercat să plasez tehnic nişte mingi pe spaţiul porţii, la greşeala lui Bronson, dar aceasta n-a venit. Astfel, cu o apărare ermetică, prima echipă majorează în urma unui contraatac: Tenismenu respinge şi apoi aleargă după minge, ajungând în acelaşi timp cu Vasea, care reuşeşte să contreze iniţial, dar tot Mihai preia mingea din spate şi pleacă în fuleu pe stânga, depăşind încă un fundaş şi centrând lui Mitică, aflat în poziţia aia grea din care Bogdan Stancu tocmai ce-a reuşit ratarea anului! N-a fost cazul lui Mitică, valoarea ieşind la suprafaţă ca untdelemnul...:) Aşadar, 2-0 şi perspective deloc roze pentru echipa a doua. Din fericire, Ely nu se lamentează ca în alte dăţi şi reuşeşte un gol de moral, cu un şut tare pe centrul porţii, care îşi schimbă direcţia în faţa lui Bronson, acesta nereuşind decât să atingă mingea cu cotul.
La 2-1, după juma' de oră, Eugen pleacă să-şi ia nişte rude de la autogară, iar raportul forţelor se schimbă. Logic, ajungem mai uşor în faţa lui Mihai, urcă şi Motanu în atac şi reuşim să ne creăm situaţii de gol. Dar cei care marchează sunt tot adversarii, la una din puţinele faze la care ne-au mai ameninţat poarta. Golul mi-l imput, am interceptat bine o centare a lui Cornel, dar terenul mi-a jucat festa şi am alunecat, tot Cornel s-a îndreptat spre minge, am încercat să blochez de jos, dar a fost mai iute şi a înţepat-o în poartă: 3-1!
Ca să forţăm atacul şi cu Beţe, Vasea intră în poartă, însă, mai sensibil decât de obicei, se supără şi pleacă la un reproş destul de gratuit al Motanului. Îl vom recupera mai târziu, la bere, dar până atunci am mai avut de jucat vreun sfert de oră, până la căderea întunericului. Cum era foarte greu de trecut de Mihai, am încercat să pasăm decisiv în situaţiile în care era ultim apărărtor. Idea era să scoatem destui oameni din joc, astfel încât, când ne întâmpina Mihai, să se elibereze altcineva în faţa porţii. Din peste 10 astfel de tentative, am reuşit să strecor 3 mingi: una pentru Motanu (n-a nimerit-o!) şi două pentru Popică (o bară şi golul de 3-2!). Popică a mai avut şi alte ocazii, şi cu capul, şi la un corner executat pe poartă de Motanu, la care Bonson s-a aruncat la ghici şi a deviat din cădere în corner, impresia fiind că a făcut-o involuntar, deci cu puţin noroc şi-ar fi băgat-o în poartă. Dar Moş Crăciun venise deja şi oricum la echipa a doua erau destui care nu fuseseră cuminţi de-a lungul anului, aşa că scorul a rămas 3-2. S-ar mai fi putut juca un sfert de oră, poate chiar două sferturi dacă aveam nocturnă. De aceea, pentru săptămâna viitoare trebuie reţinute două lucruri: în primul rând să apărem la teren la 3, ca să-i dăm drumul până la 3 jumate, iar în al doilea rând, continuăm cu ping-pong.

21 de comentarii:

  1. Cum adica Gabita, penultimul joc al anului,n-a fost ultimul?!?

    RăspundețiȘtergere
  2. Adică da, scuze! :) În mintea mea, anul celălalt începe când ne întoarcem la muncă!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cronicarul etapei30 dec. 2013, 09:24:00

    Gabita nu si-a revenit nici acasa din soc.Dar la cum au fost alcatuite echipele... echipa invinsa de fapt a castigat.
    Cu Mihai aparator, eram normal ca Ely sa fie un biet mielusel.

    RăspundețiȘtergere
  4. Din contra cu Mihai am ramas cu o mica julitura langa "oul" interior al piciorului drept pe care am depistat'o abia acasa cand am facut baie.
    Eu am intrat in poarta la scorul de 2-1 pentru "echipa castigatoare din start", inlocuindu-l pe primul portar,Bebe, parasind terenul la acelasi scor, dupa altercatia cu Motanu si invectivele de mai inainte ale lui Popica...Imi cer scuze si pe aceasta cale ca am plecat mai devreme, dar tinand seama ca urma sa trec la ceilalti, am crezut c-o s -ajut echipa, asta ca sa glumesc putin...Sper ca la anul sa scapam de aceste reprosuri din partea unora dintre noi; asa si eu pot sa reprosez multe la altii,dar ma abtin.
    La multi ani tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  5. dacă altădată am câștigat cu noroc, meciul de vineri nu meritam să îl pierdem. după părerea mea omul zilei n-a fost Mihai, care a jucat cum știe el, ci Neluțu, impecabil, dar și băftos. țin să-i amintesc pe această cale că cine are noroc la fotbal stă mai slab cu dragostea. excepție, Marinuș și mânuța lui stângă.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dar Cornel ce-are? Două goluri din trei, totuşi. Şi el chiar ar putea să mai vină, deşi are un şef dur la birou, unul Cogă...;)

    RăspundețiȘtergere
  7. promisesem un link. iată-l.

    http://www.youtube.com/watch?v=oxN83G506BU

    merită văzut tot, dar marea frumusețe începe cam pe la 7.00

    RăspundețiȘtergere
  8. nu mai am fonduri la pariuri, dar mă mai uit, de curiozitate. doi băieți mi s-au părut supertari. unul bagă 1 (unu) euro și ia aproape 2300, jucând șapte meciuri cu cinci de x, un 1 și un 2. al doilea bagă 10 franci elvețieni și ia vreo 2300, jucând șase meciuri la italia, divizia b. partea frumoasă e că trei (!!!) rezultate îi ies în minutul 94!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, între care și brescia-trapani 3-3, după ce oaspeții și-au dat autogol în minutul 91.

    RăspundețiȘtergere
  9. V-a stricat anul gaina de Mitica!

    RăspundețiȘtergere
  10. Domnilor,

    Cum 12 noaptea se apropie si cine n-a inceput inca Revelionul probabil are de gand sa recupereze cat de curand paharele nebaute in ultimele ore, va urez acum un an nou cat mai bun, lipsit de accidentari, faulturi (comise/suferite), autogoluri, ratari caraghioase, sortulete primite de la Motanu si chifle jenante! La multi ani tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  11. Da, e ajunul Anului Nou! Petrecere frumoasa, multa sanatate si numai de bine pentru 2014!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani! Un an nou fericit si plin de bucurii.

    RăspundețiȘtergere
  13. Salutam noua campioana a Romaniei, Astra Giurgiu

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce bine a început anul pentru tenismanii noştri. Adică pentru băieţi! De când n-am mai avut doi jucători în sferturi la turnee ATP? Hănescu l-a scos pe Verdasco şi azi joacă împotriva lui Mayer (care l-a scos pe Murray!), iar Marius Copil l-a învins pe Gilles Simon şi în sferturi se pare că va da peste Hewitt, care joacă acasă.
    Şi Monica Niculescu a ajuns în sferturi, unde a pierdut greu, în 3 seturi, în faţa favoritei 1, Na Li (alta care juca acasă!). Păcat, pentru că Simona a reuşit un break chiar când chinezoaica servea pentru meci, pentru a pierde apoi imediat pe serviciul ei...

    RăspundețiȘtergere
  15. Roberțel, din câte țin minte te-am omenit și pe tine cu un șorțuleț. dacă ți-a plăcut, acum e de insistat, până apare Tavi și nu se epuizează stocul.

    o vacă pe nume Sorana va ieși anul ăsta din top40.

    RăspundețiȘtergere
  16. Erată: ziceam de Monica şi după aia i-am dat cu Simona. Din câte văd, era mai nasol cu Sorana! :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Motane, nu mai vorbi(scrie) urat de fetele noastre tenismane, se aude?!?

    RăspundețiȘtergere
  18. Adica, motanele, eu as fi coletionarul cel mai sarguincios? Pai atunci ce sa mai zic de confratele Lesin, care si acum, in prag de 3 ian. 2014, cand este prima etapa din acest an, zace inca sub o masa in sala unde a petrecut revelionul la JW Marriott. Poate nu are bucatile mele, dar sigur are cea mai de pret piesa de colectie. Cand ma uit la segventa aia memorabila pe zapada, cand cumatra besica tranziteaza atat de lin printere cracanele jupanului, mai ca ma apuca invidia cum de nu reusesc si eu asa o figura.

    RăspundețiȘtergere
  19. Gata, abia ce m-am mirat de începutul în forţă, că s-a şi terminat începutul (sau forţa!): toţi ai noştri s-au oprit în sferturi!

    RăspundețiȘtergere
  20. incerc sa vin dar ar fi bine daca ati avea o minge, ca eu am jucat vreo 4 meciuri vineri ,inclusiv, pana acum si sunt cam intepenit de mijloc. Daca nu vin
    va doresc succes.

    RăspundețiȘtergere