luni, 6 ianuarie 2020

Dacă doriți să revedeți... (by Găbiță)

Prima întâlnire pe anul 20 a fost ca Revelionul de la televizor de pe vremuri, cu reluarea acelorași (m)urături. 18 combatanți au semnat condica, dar era vacanță în Agronomie, așa că ne-am putut muta pe terenul mare, cu porți așijderea. Alegeri cu Ely, eu primul:

E1: Gabi - Stelică, Motanu, Bogdan, Mitică, Hercule, Andrei, Găbiță, Vasea.
E2: Bronson - Bebe, Virgil, Bețe, Eugen, Gabi3, Lucică Messi, Ely, Popică.

N-au mai fost obișnuitele discuții de început despre cât de nasoale sunt echipele, deci erau premise de meci echilibrat. Totuși, ca părere personală, E1 s-ar fi pliat mai bine pe teren mic, în care cuplul din apărare, ajutat prin rotație măcar de câte un mijlocaș, ar fi putut acoperi foarte bine lățimea terenului. Ceea ce a făcut foarte bine E2 la terenul mare, aglomerându-se în apărare și făcând ravagii pe contraatac. Au fost 3 perioade distincte ale meciului.

Primele 30 de minute: scor 0-3, 2-3, 2-5, 4-9!
Ce ziceam eu data trecută de nu prea proaspăt, alegeri nu prea bune în unele situații? Ei bine, de data asta am început atât de prost încât parcă uitasem fotbalul! Chiar mă bătea gândul că poate am și eu varicelă ca Tenismanu (ce, nu știați?). Sau poate așa arată bătrânețea? :) Apropo de asta, moment comic cu Ely care strigă cuiva, ”trage, bă, la poartă, că ăla are... 50 de ani”!!! Nu, Ely, ăla are 70 (plus), 50 (minus) am eu!
Cred că asta a fost principala explicație a diferenței de scor de după prima jumătate de oră, în rest E1 juca relativ rezonabil, chiar și greșelile fiind în parametri. Foarte bine E2, cu apărare fixă și toți mijlocașii la acoperire, brici pe contraatac.

Următoarele 30 de minute: scor 12-9!!!
8 goluri la rând, nici acum nu-mi vine să cred! Nu știu cum mi-am revenit, dar știu că mi-am propus să alerg după orice minge, astfel că am salvat vreo 2-3 pase greșite care ar fi ieșit în aut, iar asta mi-a dat încredere că totuși sunt bine fizic. Am dat cel puțin 4 din cele 8, restul Andrei și Mitică, iar apărarea, în frunte cu Gabi, n-a făcut nicio concesie, nimic-nimic, mai rar așa ceva. Despre E2 chiar nu știu ce să zic în perioada asta, deja începuse scandalul între Popică și restul lumii (pe Bețe l-am auzit cu ”taci, în plm”, deci la limită, de-aia ziceam că trebuie încadrate bine înjurăturile dacă vrem să aplicăm ceva unitar).

Ultimele 15 minute: scor 13-15!
Ei, și aici vine episodul cu bătaia, că am avut de toate în program... Popică se dă aiurea la Bogdan, trage cu mingea în el, se duce să-i dea una, moment în care e înconjurat de mai mulți jucători de la ambele echipe, Ely îi dă vreo două șuturi, alții îl înghesuie și-i mai scapă câte o scatoalcă, dar Popică e un supraviețuitor, parcă-l vedeam pe Geani din Las Fierbinți, dar un Giani pensionar: ”care, mă, că nu m-a atins, să n-am parte dacă nu dădeam și io, cădeau ca spicele...”
Problema e că Popică a provocat scandalul, iar noi ne-am aia meciul. Motanu pretindea să iasă afară 5 minute nu numai Popică, ci și Bețe, ceea ce era nerealist, o echipă condusă cu 3 goluri ar fi jucat cu 2 oameni în minus. Chiar, ce facem în cazuri de-astea în care se înjură 2 oameni din aceeași echipă? Eu zic că n-ar trebui să iasă amândoi o dată, că stricăm meciul, mai degrabă să iasă succesiv câte 5 minute. Sau poate ne chinuim degeaba să reglementăm haosul, ține mai degrabă de patologic și asta ne e soarta...
În fine, ideea e că până la urmă au ieșit Popică și... Motanu, iar de reintrat a reintrat numai primul! Evident că am luat-o la vale, dar am fi putut totuși s-o scoatem la capăt cu mai multă organizare. Am fost egalați la 12, dar am izbutit să conducem din nou la o minge scăpată de Bronson pe sub el și trasă înapoi de după linia porții (care nu era trasată), dar în timp ce unii se mai certau acolo dacă e gol sau nu, mingea e repusă repede și ajunge imediat în poarta noastră aproape fără opoziție. A fost o fază cam lipsită de fair-play, dar tot pe baza unui vid de reguli, nu s-ar fi întâmplat dacă mingea trebuia repusă de la centru. Fiindcă nu e deloc același lucru ca la lovitura liberă executată repede, prin surprindere.
Chiar și așa, meciul stătea să se termine cu egal, cel mai rezonabil rezultat posibil. Dar, la o fază pozițională, cu Ely și Lucică Messi luați în marcaj pe benzi, Gabi3 avansează lent cu mingea la picior, dar ai noștri preferă să stea la cutie, toți la nivelul careului, așa că Gabi3, în lipsa altei soluții, bagă un șpiț care se duce jos, la colț: 13-14.
Imediat se anunță ultima fază, dar care se joacă până la aut de poartă sau gol, așa că ține destul de mult, poate chiar două minute! Apare și ocazia egalării la un corner, când Hercule îmi strică un voleu, iar pe contraatac e joacă de copii pentru Ely să dribleze 2 adversari pe un pogon: 13-15.

Asta a fost, la vestiare a dat o bere Vasea, de onomastica lui, iar Stelică o jumară, de Anul Nou al lui.

12 comentarii:

  1. Da,Gabita a redat aproape exhaustiv cum s-au desfasurat ostilitatile vineri in Agronomie.
    N-ar fi rau ca acelasi Gabita(cred ca e cel mai indicat, indreptatit) sa vina vinerea viitoare cu un draft de regulament pe care sa-l studiem si eventual sa-l aprobam si pe care sa-l si aplicam.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai si cu un banc!

    Un tip la gara, cere un bilet si o intreaba pe doamna de la casa de bilete:

    - Doamna am o intrebare... Pot sa iau cu mine in tren 120 kg de dulceata?!?

    - Domnule... cum sa luati 120 kg de dulceata? Asta nu-i marfar, nu va putem lasa sa faceti asta!

    Tipul vesel, se intoarce catre nevasta-sa si ii spune:

    - Imi pare rau, dulceata, ai auzit ce a spus...Tu ramai acasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. "La multi ani!" tuturor cu prenumele de Ion,dar in primul rand dragului si respectabilului nostru veteran, Nelutu-Bronson.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La Mulți Ani Trăiască! Poate cu ocazia asta nu mai e chitros și dă și el o țuică de-aia manufactură. :)

      Ștergere
  4. La multi ani cu sănătate!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani cu sanatate pentru Nelutu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred că m-am ales cu o coastă fisurată în urma intrării bezmetice a lui Eugen. Noroc că e pe dreapta, altfel nu puteam juca tenis. Am constatat că durerea cea mai mare în cazuri de-astea e când strănuți!

    RăspundețiȘtergere
  7. Bancul zilei!

    Doua vecine se intalnesc la aprozar:

    - Ce mai faci, fata? Si-a gasit al tau de munca?

    - Da, fata, lucreaza de doua zile la o fabrica de bere.

    - Si-i place acolo?

    - Nu stiu, inca nu a venit acasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Tot mai putini interesati de existenta acestui blog.
    In acest ritm, sfarsitul e pe-aproape.
    Doamne da sa nu fie asa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai liniștit, a trecut suta de vizualizări.

      Ștergere
  9. Bk.:
    -Mamico, ce faci goala pe taticu?
    -Sar pe el sa-i dezumflu burta.
    -Te chinui degeaba; vine vecina dimineata, sta in genunchi si-l umfla la loc.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce-mi place var-ul !!! Cu el nu dai greș,adio erori de arbitraj.Cum spune el,var-ul,ca x e in ofsaid cu un micron, dar la fault sau hent tace ca un peste.Cat de naivi au fost unii si cat de deștepți alții,adică eu !!!

    RăspundețiȘtergere