luni, 29 august 2016

Egalitate, dar prea-prea

La parafraza titlului anterior al lui Vasea puteam liniştit să adaug şi că s-a fraternizat la bere, dar asta deja nu mai e o ştire.
Am tras să ajung la teren cât mai repede, am şi reuşit să sosesc la 4 fără 5, dar nu era niciun pericol, băieţii erau relaxaţi, unii dintre ei nici măcar echipaţi. Doar Bogdan era bine echipat, cu o bere caldă şi una rece. Văzând că era eram cel mai tânăr dintre combatanţi, i-am zis lui Mitică să-şi facă toată echipa. A ieşit cam ca la meciul ăla de la Crăciun/Revelion, când Motanu refuzase să joace în echipa lui Mitică. De data asta Mitică mi l-a lăsat anumit, ca şi pe Popică, pentru ca să se asigure că a rămas singurul cu gura mare în gaşca lui! :)

Echipa aleasă pe sprânceană: Bronson, Beţe, Stelică, Mitică, Tudor, Vasea.
Echipa rămasă de caleaşcă: Popică, Bebe, Motanu, Virgil, Găbiţă, Bogdan.

Meciul începe cu un gol al lui Mitică, la o boltă din jumătatea proprie, peste un Popică prea valoros ca să stea în preajma porţii. Am egalat destul de repede cu un şut din cădere, la care mi-am bulit mâna dreaptă şi mi-am făcut rost ţi de o julitură la genunchi. O deviere ghinionistă a lui Tudor în propria poartă i-a furat meritul lui Bogdan, care a decis că trebuie să se răzbune, ripostând cu un hat-trick de zile mari! Din păcate, la fel de repede s-a încheiat şi perioada sa de glorie, până la sfârşit mai înscriind o singură dată. Pe urmă am mai vârât şi eu două bucăţi, aşa că s-a ajuns la diferenţa dodoloaţă de... 7-1!

Cam aici s-a sfârşit şi luna de miere pentru noi. Iscusinţa lui Mitică în a-şi alege echipa a fost cu efect întârziat, căci la scorul ăsta alţii l-ar fi luat la ştangă sau ar fi cerut deja alte echipe. E şi asta o lecţie, să-ţi vezi de joc şi să încerci. Totuşi, faţă de meciul ăla din iarnă, era şi o doferenţă esenţială: l-a avut pe Tudor, care avea să fie eroul finalului de meci! Dar să nu anticipez... Greşeala mea a fost că la scorul ăsta am lăsat-o mai moale, în sensul că n-am mai forţat acţiuni individuale, ci i-am servit mai mult pe coechipieri. Când mi-am luat seama, nu s-a mai putut salva decât egalul. În această perioadă a meciului, se dădeau goluri cam în proporţia asta: ei -3, noi - 1. Totuşi, ca să reuşească o asemenea remontada, era nevoie de un cumul de factori, pozitivi la ei, negativi la noi. Mitică, Vasea şi Tudor au tot înscris, profitând de un marcaj larg şi de un Virgil tare permisiv în poartă (şi-a dat şi un autogol antologic, a ieşit să respingă cu piciorul şi şi-a dat mingea în poartă peste cap!). La poarta cealaltă, alternanţa portarilor (Bronson-Beţe) a fost benefică, plus că pe Bogdan nu-l mai mulţumeau finalizările simple, de-acum încerca să dribleze portarul! La una din fazele astea am luat şi gol pe contraatac, ca la handbal...

În fine, urmează cea mai intensă perioadă, aia de final. După ce s-a restabilit egalitatea, fiecare echipă a condus de câte două ori cu un gol, fiecare ratând desprinderea decisivă la două goluri. Aici Tudor a fost decisiv. A dat două goluri imposibile, unul cu capul, aproape de pe linia de corner (a avut şi Popică una tot aşa, din unghi, dar a preferat să recentreze), iar altul... cam aşa: aut din lateralul careului nostru, Vasea n-avea cui să dea; doar Tudor fiind în terenul nostru; Vasea îi pasează uşor în spate şi Tudor, cu 3 apărători în faţă, trage de departe, mai mult din lipsă de soluţii, şi îi face freza portarului Bogdan, cu reflexele înecate în bere. Ca să fie tacâmul complet, Tudor se mai trezeşte cu o minge scăpată de sub control de Virgil, care o ajunge cu un efort ce îi rupe tenisul (singularul de la teneşi), aşa că renunţă, iar Tudor nu ratează singur cu portarul.
Toate astea nu s-au întâmplat cronologic, între timp mai dădeam şi noi câte un gol, ba egalam, ba conduceam, dar mai ales... RATAM! Bronson a intrat în transă şi a început să scoată aproape tot, a apărat în situaţie de unu-la-unu cu Bogdan, Popică, Găbiţă (mi-a băgat o alunecare de fundaş când părea gata driblat!), dar şi alte şuturi din afara careului care n-au fost deloc uşoare. Popică i-a stredcurat un gol când s-a arătat bine la o pasă înapoi, i-am mai dat şi eu un gol "cu stres", pentru că ne conduceau şi eram cu Motanu şi Popică în careu, abuzând de pase fiindcă nu-şi asuma nimeni finalizarea. Ultimul gol primit de Bronson putea fi şi cel al victoriei noastre: am interceptat cu pieptul o pasă a lui Beţe la mijlocul terenului, am avansat şi am şutat jos, la colţ. Mitică i-a reproşat lui Beţe, care s-a supărat, a ieşit pe margine, s-a descălţat şi meciul părea gata. Dacă nu-l convingea Stelică să reintre, câştigam. Asta e, ghinion! :)
Partida s-a încheiat brusc, când Motanu a decis că-i convine egalul. Eu zic că mai mergea 5 minute, m-am gândit chiar să jucăm cu om mai puţin, dar a fost prea tentat să încercăm loviturile de departajare. N-a fost cine ştie ce entuziasm, de la noi am marcat numai eu, alţi 4 i-au dat pase lui Bronson, în timp ce Motanu era deja la bere. De la ei a fost invers, a ratat numai unul din vreo 4 şuturi nu prea grozave, cu Bogdan luându-le numai pe sub picior sau pe sub mână! :)

* * *

Gata cu fotbalul, rămâne stabilit ce-am vorbit la bere, miercuri ne ajută şi vremea, aşa că vom face un grătar şi vom bea nişte beri la mine la curte, întâlnirea fiind la 12-12,30 la Billa Tricodava. Nu trebuie să veniţi la oră fixă, oricum cât durează târguielile eu o să transport pe unii dintre voi. Care scapă mai târziu de la treabă poate veni direct sau îi iau tot eu, vedem. Oricum, mai vorbim aici sau la telefon.

30 de comentarii:

  1. Steaua e numai una29 aug. 2016, 15:09:00

    Se aude prin tirg ca s-au plictisit potaile de nenea Negoita si ii ureaza sa plece. Bag seama ca vreti sa jucati derbiuri cu Rapidul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu bag de seama ca am ratat vineri un meci nerecomandat cardiacilor, unde derularea evenimentelor si evolutia scorului ar fi dat sanse de supravietuire doar celor memilosi, adica fara inima. Pana la urma cred ca a inhala putin mai mult azot decat iti ofera in mod obisnuit aerul e de preferat fata de vizionarea unui thriller interzis celor sub 44 ani.

    RăspundețiȘtergere
  3. Capitanu Fasole29 aug. 2016, 19:46:00

    Miercuri la Gabita tinuta si bunele maniere sint obligatorii, nu se admite scursul paharelor iar debarasarea farfuriilor se va face numai de catre personalul calificat Mitica. Sa aveti maruntis de bacsis la voi, ca poate nu are schimbat. Dupa caz, daca sint obositi Vasea sau Bebe pot dormi cu schimbul, dar sa nu sforaie prea tare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai Gabita, pai zis ca, miercuri, e gratar, dar e si fasole?!

    RăspundețiȘtergere
  5. Motanu mi-a dat o veste bună, Virgil s-a eliberat (necondiţionat! :) şi va veni şi el.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si uite asa, de la o diferenta dodoloata(7-1dupa cronicar, 6-1 dupa memoria mea care s-ar putea sa ma-nsele,parca am trecut prin 6-2,dar oricum nu mai conteaza)s-a ajuns la o egalitate prea-prea de 11-11 scor final.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasea, aşa ştiam şi eu, dar la bere mai multă lume insista că ar fi fost 7-1. Te aştept mâine la Billa.

      Ștergere
  7. V-am spus, inainte de disputarea meciurilor, ca fcsb va fi alaturi de Astra in aceeasi competitie de second hand a Europei.Ar fi fost frumos din partea voastra sa recunoasteti ca sunt un cunoscator in ale fotbalului si sa-mi solicitati parerea in probleme in care incompetenta va impiedica sa vedeti realitatea.

    RăspundețiȘtergere
  8. Probabil baietii n-au uitat ca in gradina lui Gabita (era sa scriu Ion) exista o salcie, tanara si frageda. Ea abia asteapta sa fie ”ionizata” (iata ca ion este totusi prezent) de undele calorice ale unui jar bine intretinut sub preparatele din carnita de porc si peste de apa dulce. Aceasta salcie are o stransa legatura cu fenomenul nostru. Cand era bebelusa, taticul ei natural, alias-Bg, a petrecut-o prin Agronomie catre taticul adoptiv. De atunci, ea, a prins drag de noi, precum pruncul de laptic. Si atunci, nu ar fi pacat sa nu revedem o asemenea fiinta plapanda, dar frumoasa, onorand invitatia generoasa a gazdei? Mai ales ca in prim plan vor fi si obiceiuri selecte din recuzita reprizei a 3-a? Ole, Ola !
    E posibil sa nu pot veni, dar gandul meu va fi acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru reclamă, Tavi, sper să-i fac poză lui Bogdan cu salcia de la Văleni.

      Ștergere
    2. Foarte frumos, liric. Dacă s-a făcut suficient de mare puteţi să-i trageţi un jăratec, numai să nu-mi ceară adoptivul sau ginerele să-i dau de zestre toţi cireşii.

      Ștergere
  9. In mod normal Bg-ul nostru ar trebui sa fie prezent la revedere. Toate bune, tie si baietilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pupici lui Sălcica din partea mea. Sper să nu apară mă-sa de la Văleni tocmai mâine.

      Ștergere
    2. Merci! Aia cu ciresii ... e mortala!

      Ștergere
  10. Despre tineret, pipilică cald, bere rece, frizeri fără bacşiş, tribul zurbi zumbi, 5 porţii de creier pane şi ce trebuie să avem în aragaz ca să ne afecteze soarele, mâine seară căci acum iar îmi dă idiotul ăsta o tonă de teste de 2 lei la pacheţele de un leu.

    RăspundețiȘtergere
  11. Precipitaţii zero, vântul scade după prânz. Poate ne lasă să jucăm şi-un ping-pong.

    RăspundețiȘtergere
  12. Sa nu pui salcia langa put, mai ales daca e de beton; eu am taiat, vara asta, o salcie care ajungea la nivelul etajului 3, o frumusete creata, dar ale carei radacini au strapuns putul si mi-au blocat pompa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am înţeles: ai vilă cu 3 etaje. Cel puţin! :)

      Ștergere
    2. Demostene Botez31 aug. 2016, 10:46:00

      Sa nu pui salcia linga put si mina linga puta!

      Ștergere
    3. De-ai fi tu salcie la puţ,
      Aş fi topor la baza taaa...

      Ștergere
  13. Ooo, a inceput sa bata vantul; aveti grija de voi.

    RăspundețiȘtergere
  14. Tineretul din ziua de azi ! După ce că iei de la Doru pe datorie ca să se poată adăpa la rece... Pe viitor cine nu bea călduţă, nu mai o pupă nici rece. Dacă ştiam că Tudor, singur singurel, la mare depărtare de poartă, în colţul lateral stânga al careului, vrea să-mi facă freza, actualmente nr. 3, pe bune îi lăsam bacşiş că eu nu sunt refece. Despre berea care afectează reflexele, ce să spun ? Soarele de ora 16, oră stabilită încă din precambrian de tribul Zumbi-Zurlu care în acele vremuri juca în nocturnă la lumina lunii, fix la aceiaşi oră, poate face 5 creiere pane la comandă, cu condiţia să aibă în magazie. Berea rece nu este decât un substitut modern al uleiului de altădată.
    Ia uite băi frate,ei beau căt e săptămâna de lungă, chiar şi miercurea în amiaza mare, iar când o fiinţă delicată vrea să bea un strop de ceiuţ cald la început de weekend, sar toţi cu gura, cu freza, cu reflexele şi câte şi mai câte, pe biata fiinţă însetată. Invidia nene, invidia pe ospătari.
    Vasea 71, te înşeli, ca şi în privinţa multor scoruri finale, dar sunt categoric de acord cu tine, sunt amănunte lipsite de importanţă.
    Luci, m-ai speriat. Am una la 2 m de colţul casei, a ajuns până la acoperiş. De unde ar trebui tăiată, căci de scos din rădăcini acuma...?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bg.,m-am intors de la bauta in amiaza mare, altii au ramas, dar in privinta lui 71(sper ca n-ai facut aluzie la varsta pe care o s-o implinesc, dar mai incolo...)am discutat si la chermeza si a fost 6-1, 6-2samd.Le mai incurc eu, dar acum am nimerit-o!

      Ștergere
  15. Bg, tre' data jos, altfel intra radacinile pe dedesubt. Eu am taiat-o la 1 m si i-am dat gauri, in care bag ulei ars, sa suga. Vedem ce-o fi.

    Baieti, care a fost scorul de ieri, cine a invins?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lucica,scorul a fost cam asa:tuica(3 sortimente)+ bere(mai multe marci)+ vin(sec si demisec)= salata bogata+ gustari(sunculita,cascaval,salam etc)+ gratar(fripturi, carnaciori,copane de pui, ciuperci),totul asezonat cu reprize de ping-pong si baschet.
      Multumiri gazdei noastre,maestrul GABITA!

      Ștergere
  16. Cum care a invins ? wcsb, se stie. A furat un punct nemeritat iesenilor si asta valoreaza cat o victorie pentru ciobani.Ce scaraba-mi e de cloaca asta de viermi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Steaua e numai una1 sept. 2016, 12:42:00

      Fa un clistir cu zeama de carici si-ti trece "scaraba".

      Ștergere