sâmbătă, 14 mai 2016

O 9 etapă cu Popi Mi(ori)tici pe bicicletă ( autor : Bogdan )


Febra alegerilor care a cuprins întreaga ţară şi o va mai cuprinde mult şi bine, nu putea să lipsească tocmai din fieful celor care de 9 ani sau mai mult, joacă împreună fotbal dar şi hore săltăreţe, sârbe a la grec, valsuri, tangouri sau chiar tenis, sau mă rog ceva asemănător, în străvechea Agronomie care arată din ce în ce mai bine, inclusiv prin aspectul unora dintre viitoarele tinere fermiere pe care statul e pregătit să le împropietărească cu câte 50 de ha de căciulă trase din populara arătură. Pe o vreme la fel de schimbătoare precum vremurile dar, oricum de data asta mult mai plăcută decât duşurile pompiereşti din săptămâna anterioară, s-au adunat pe teren, gata să primească cele 50 de ha-uri, 12 agronomi marcanţi şi cu Tavi 13, câştigat la un iadeş crâncen de Ely în defavoarea puişorului Mitică, puişor care ca de obicei blând dar tenace şi-a făcut echipa care a vrut-o lăsându-l pe Ely să se bucure cu iadeşul în mână spre diperarea perfecţiunii întruchipate a Popii.
Dar iată şi echipele probabile căci, pe cele sigure nu le ştie încă nici tata Puiu :

Oac-oac : Bebe- Bg, Popii, Ely- Motanu, Vasea, Tavi
Mac-mac : Nelu- Stelică, Cristi, Paul- Mitică, Vlăduţ

Oacăzele încep în trombă dar apărarea măceşelor stă bine, Ely trage câteva ghiulele dar nu nimereşte poarta, mai înşiruie ceva adversari, Vasea mai primeşte o pasă două de la mine sau de la Tavi dar ratează singur cu portarul, Cristi trudeşte ca pe bicicletă, Stelică joacă full-combat-contact, iar Mitică reuşeşte să bage mingea în poartă. 1-0. Nici un minut mai târziu Bg trage din lateral dreapta, Nelu boxează în faţă iar Vasea de la 2 m nu mai ratează. 1-1. Tavi intră în teren. O ghiulea de la distanţă a lui Cristi şlefuieşte bara porţii şi se opreşte în plasă. 2-1. Gol de chinogramă. Bombele lui Ely nu îşi ating ţinta. Vasea primeşte o pasă în careu şi-l execută pe Nelu. 2-2. Haraşo tovărăşie. Maurul şi-a făcut încă o dată datoria. Mac-ul preia conducerea. 3-2.
Bg intră în poartă, apără vreo două mingii după care la un tango al lui Mitică la mijlocul terenului, vede mingea, vede şpiţul lui Mitică, dar în loc să pună mâna pune piciorul drept şi mingea ricoşează în plasă. 4-2. Popii ripostează, intră în poartă, monologurile sale arhicunoscute continuă fără întrerupere, paranormalul e cu noi, avantaj mac-ul şi seminţele lui. Vreo 2-3 mingii se plimbă prin faţa sau chiar pe linia porţii aproape goale ( portarul depăşit) dar vârfurile împinse ale oacheşilor refuză să le împingă în poartă. Popii aruncă la doi metri o minge în picioarele lui Vlăduţ, dar acesta alunecă şi cade. De teamă sau din respect ? Popii urlă la coechipieri, adversarii nu-l interesează şi nici mingiile trimise de ei spre poartă, astfel încât scorul devine rapid 7-2. La acest scor Popii atinge apogeul ( nu pentru prima oară), iese de pe teren, contestă alegerile ca fiind fraudate la Curtea Constituţională şi manifestează la greu pentru alegeri anticipate. Primul care cedează este magistratul Ely care aruncă voturile măsluite odată cu mingea în văzduh, după care demisionează în mod curios, la aproape o lună de calm şi maturitate în joc (necaracteristic anterior), părăsind rapid tarlaua. Spun curios, deşi, fie vorba între noi, a avut destui mentori de la care să înveţe schema retragerii rapide a candidaturii.
           Urmează 15-20 de minute de grădiniţă-haos în care Mi(ori)ticii excelează, nimeni nu vrea să facă noi alegeri cu Popii, până la urmă face Bg, Popii vrea să trişeze un pic spunându-i lui Miti că Motanul e la ei, Mi(ori)ticii fac apoplexie neînţelegând cum toţi cei patru, Athos, Porthos şi Aramis vor să-l lase fără apărare pe d’Artagnan în ciuda scrierilor intempestive a lui Alexandru Dumas. Pe undeva trebuie înţeles faptul că la sfârşit de săptămână, cu ardoarea weekend-ului în cap, unora nu le mai arde de fotbal ci doar de refulat la iarbă verde, fie ea şi sintetică (Doruleţ, mai trăieşti ?). După circul mare din Moscova următoarele echipe continuă marea hoinăreală (sau brambureală-matoleală) :

Cranţ-money : Popii- Bebe, Stelică, Paul- Cristi- Vasea
I lose my money : Nelu- Motanu, Bogdan -Mitică, Vlăduţ- Tavi

Meciul doi a fost destul de echilibrat, de subliniat efortul maxim depus de Cristi dar, imediat şi cacealmaua sa, loserii
dominând dar ratând ocazie după ocazie, cranţării apărându-se supranumeric. Asemenea Mi(ori)ticilor, Popii se lamenta continuu „nu am unde, nu am cui” cu voltaj maxim, îi aruncă o minge lui Cristi, acesta stă cu faţa şi cu braţele întinse la propiai poartă, urlă la Popii, „ cine să-mi ia mingea, cine ?”, Bg şi Tavi stau în spatele lui, Mitică contemplă admirativ dintr-un colţ al terenului, Vlăduţ la fel,
la un moment dat Cristi se întoarce printre Tavi şi Bg, pleacă cu mingea la picior, nimeni nu-l urmăreşte, trece de motan şi înscrie golul victoriei 1-0. Mai jucăm puţin, până când Motanul dă fluierul final. Cel mai câştigat om al meciului, Găbiţă care a combătut, aproape singur, o repriză pe banca de rezerve. Cel mai econom, Cristi care neavând bani suficienţi să pună benzină la bicicletă, a renunţat, logic evident la plata terenului. Mitică intră în colaps material, mă întreabă vreo 20 de min., unde-s Cristi şi Tavi, îmi refuză la plata terenului o bancnotă de 10 lei care avea un colţ tăiat, pe motiv că trebuia să-i plătească lui ..., declară pe propria răspundere că a dat (pierdut) de la el 15 lei în plus, împrumută de la Tavi 10 lei, plus doi lei pe care Tavi mi i-a dat ca rest. I-am dat o ţigare şi s-a mai linştit. A câta oară vă solicit pe această cale să nu-l mai surescitaţi pe căpitan ? În altă ordine de idei, 100 lei împărţiţi la 12 oameni fac 8,30 lei, dintre care unul singur nu a plătit.

Vă pupă mioriticii pe bicicletă, la nevoie luaţi terepentină, că-i mai bună decât orice altă ...fină.

27 de comentarii:

  1. Inimitabil, tavalug de imaginative si formule scrise bio, adica nealterate, neinjectate. Acesta e Bogdan cand tasteaza. AVE!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-mi vine să cred! Am plecat la 4-2, tocmai când Vasea expedia o ghiulea (!) din voleu, razantă cu transversala, convins fiind că până la urmă echipa lui Ely va câştiga. Când colo, aflu că n-a mai dat niciun gol (m-a sunat Biciclistu şi s-a lăudat juma de oră că a bătut în două meciuri şi că a doua zi aleargă la maraton :)!
    Păi băbăieţi, părerea mea e că echipele erau ok, când Ely n-are oponent pe măsură trebuie să-i lase pe ceilalţi să-şi facă echipa. Cam aşa s-a întâmplat de Crăciun, când în locul lui Ely am fost eu, şi tot cu Motanu am nimerit în echipă. Iar acum, şi cu om în plus, Ely pleacă acasă? Păi ce-i asta?! De Mitică am făcut mişto că a luat nu ştiu câte bătăi la rând, dar măcar el rămâne pe teren şi joacă până la sfârşit.

    RăspundețiȘtergere
  3. Gabita,in sapte cazuri din zece se adevereste ceea ce spui tu, dar in restul intervine neprevazutul...
    Principala cauza a infrangerii echipei lui Ely a fost chiar suferinta fizica a acestuia;cum a intrat pe teren cand noi ne incalzeam, el a sutat puternic intr'o minge, dupa care se vaita ca-l doare in zona inghinala(si-acum doua saptamani s-a plans de dureri inghinale); probabil ca durerile s-au atenuat, insa in timpul meciului in urma unui sut la poarta au revenit si pe fondul nervilor care au aparut dupa cateva suturi ratate si a evolutiei scorului in defavoarea sa, a parasit terenul.La proportiile scorului a contribuit si plecarea intempestiva a Motanului in atac al carui randament a fost nula la nula,parca l-aud si-acum pe Ely care-si spunea siesi cu voce tare:uite-l pe Motanu in atac si pe Vasea in aparare...
    Din pacate, scenariul se cam repeta:cand jocul nu-i iese si apuca sa se enerveze, Ely a pierdut meciul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când ai o problemă se mai schimbă treaba, dar atunci de ce să te mai enervezi?! Chiar şi aşa, cu ceva organizare creşteau şansele. Adică Tavi şi Popică prin rotaţie în poartă, Bebe şi Motanu ficşi în apărare şi ajutaţi de cine mai se nimerea prin preajmă. În faţă, te aşteţi ca Ely să rezolve şi el 2-3 goluri, mai ales când Vasea te ajută cu două bucăţi...:)

      Ștergere
  4. L-am vazut pe Cristi alergand la semimaraton.Iti era mila de el,spectatorii de pe marginea strazii se intrebau ce cauta el acolo si doreau sa intervina sa-i dea ajutor sa nu cada ca Ekeng.Nu stiu daca a terminat cursa, dar ca sa alergi distantele astea trebuie sa fii antrenat si in primul rand sa ai greutatea corespunzatoare, ori el mi s-a parut a avea, in viu, multe kile peste.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dupa cum se lauda ziceai ca va alerga 2-3 curse. Ce drept nu se
    astepta sa fie monitorizat. Ar fi bine, daca va mai veni, sa-l
    laudam, caci merita.

    RăspundețiȘtergere
  6. Piticii de gradina16 mai 2016, 12:28:00

    Motanu avea ora la doctor si d-aia a plecat, dar primii au plecat Paulica, cica-l durea piciorul si Stelica, cica l-au sunat de la ceapeu sa-si ia ratia de paie.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cand a venit Tavi,daca nu ma-nsel, scorul era 2-2 la egalitate numerica pe teren,pentru ca apoi sa se faca 2-7 cu om in plus;asa e in fotbal si-n sport in general...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În ultima etapă la engleji, Tottenham a micţionat cu boltă pe tot sezonul! Avea nevoie de un singur punct la deja retrogradata Newcastle ca să termine pe locul 2, adică înaintea rivalei Arsenal, ceea ce nu se mai întâmplase de o grămadă de timp. Ei bine, a furat-o cu 5-1, ultimele 3 goluri luate în superioritate numerică! În concluzie, Tavi v-a stricat jucăria :))

      Ștergere
  8. Ce e drept nici eu nu inteleg ce s-a petrecut. De cum am intrat in echipa oac-oac totul a mers anapoda. Singura explicatie pe care o gasesc rationala ar fi ca era vineri 13.

    RăspundețiȘtergere
  9. În sfârşit am mai dat şi eu un gol în competiţie, şi uitasem cum e! Ce dacă am luat bătaie?! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apropos de goluri:cred ca vineri a fost singurul meci in care eu am marcat toate golurile echipei in care am jucat, dar recordul meu absolut este in meciul de pomina in care eu am marcat cele doua goluri ale partidei filmate!

      Ștergere
    2. Deci nu e singurul. Tocmai când te gândeai să te retragi!

      Ștergere
  10. Asa e Sile! Prin golurile tale, pe 19.11.2010 pelicanii au consemnat acea pagina de glorie care va sta marturie peste generatii, urmasilor, urasilor nostri etc. si asta datorita lui nea Emil, cameramanul adus de pinguinul Gabita

    RăspundețiȘtergere
  11. De altfel si vineri, când am intrat pe teren, Vasea si Bogdan incheiau cu gol o combinatie stralucita care a eliminat instantaneu intreaga aparare adversa, aceata facand la unison MAC-MAC de admiratie. Ole, Oac-Oac!

    RăspundețiȘtergere
  12. Maioru Tavi, colt cu Maioru Coravu17 mai 2016, 21:20:00

    Asa bolovan sa fiu, ca dau cu minus?

    RăspundețiȘtergere
  13. Steaua e numai una18 mai 2016, 16:36:00

    Saracii drogati, nici cu arbitrii n-au reusit sa cistige si ei ceva.

    RăspundețiȘtergere
  14. M-a păcălit Motanu să pariez pe echipa cu care ţineam în finală, adică Liverpool, aşa că am de dat o ladă de bere la teren, când o fi. La LC iau Realu, se bagă cineva?

    RăspundețiȘtergere
  15. Am invatat de la un inrait al pariurilor sportive sa nu fiu sentimental la pariu, asa ca iau Atletico pentru o lada de bere.Cine castiga alege marca. Te bagi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un fin observator19 mai 2016, 20:58:00

      Majoritatea de pe acolo beau marca Milog, asa c-o sa le placa oricum.

      Ștergere
    2. Consider it done!

      Ștergere
  16. Hei ! Liv ! Never fuck alone !
    Doruleţ, mai trăieşti ?
    Tavi, sosit al 13-lea, în ziua de vineri 13, nu a fost cu ghinion..., doar dacă... doar dacă... utilizatorul de la "Etajul 13" a umblat la butoane. Life is life, la la la la la.
    Radio Erevan : De ce să risc la un pariu, când pot aştepta să rişte altul şi poate poate dintr-o ladă, mai rămâne o bere două şi pentru mine, să fac şi eu un ghişeft ?

    RăspundețiȘtergere

  17. Pentru mine si pentru cei de dupa mine...


    Când a ajuns la 60 de ani Bunicu’ a început sa meargă cam 5 km pe zi.
    Acum are 97 și nu știm unde este.


    M-am înscris la un fitness club anul trecut și am cheltuit deja vreo 400$.
    Nu am dat jos nici un kilogram.
    Se pare că trebuie să și mergi acolo.

    Unul din avantajele mersului pe jos este că atunci când mori lumea zice:
    ”Nu-i asa ca arata bine ? !”

    Suntem mai grei cu cât avansăm în etate.
    Asta deoarece se adună foarte multă informație în capul nostru.

    Cea mai mare minciună pe care o spun zilnic este că nu trebuie să notez pentru că țin minte.

    Sigur ca vorbesc uneori cu mine însumi ! Din când în când am nevoie de sfaturile unui expert.

    La vârsta mea “mulțumirea de sine” e totuna cu a intra într-o cameră și a-ți aminti pentru ce ai intrat.

    Mi-am schimbat claxonul de la mașină în ceva care imită focurile de armă.Lumea dispare din calea mea mult mai repede.

    Nu-mi place sa fac planuri. În tribunal cuvântul “premeditat” atrage pedepse mult mai mari.

    Una peste alta, două ore de mers pe zi nu strică decât pantofii.

    Nu te îngrijora în legătură cu bătrânețea. Nu ține mult.
    Doru

    RăspundețiȘtergere
  18. Labor omnia vincit introdus! Dixit!

    RăspundețiȘtergere
  19. Pope, profesorul21 mai 2016, 11:32:00

    Lucica, spune varianta corecta ca poate sunt unii care chiar cred ca asa a zis Publius Vergilius Maro.
    Labor omnia vincit improbus!

    RăspundețiȘtergere
  20. Pope, profesorul si de latina, nu ca Mitica de latrina21 mai 2016, 13:53:00

    Sa-i traduca cineva si lui mitica, sa nu creada ca e vreo injuratura si sa se trezeasca la serviciu ca-i zice una sefului ca ramane fara slujba si iar ne ciupeste la fotbal sa-i ramana de o bericica.Daca nu stiti sa traduceti contactati-ma si va scot din incurcatura.

    RăspundețiȘtergere