duminică, 6 decembrie 2015

Din nou BOGDAN-voda

          Imi revine placuta misiune de a deschide, cu o mica introducere, o noua savuroasa cronica semnata de talentatul nostru coleg, Bogdan.
          Pentru inceput va dau componenta celor doua echipe alese de catre cei doi lideri(la fotbal), Gabita si Ely.
          Tristii: Nelu, Bebe, Motanu, Gabi, Tavi, Alex(un "tanar" de 60 de ani adus de Stelica), Popicu, Ely.
          Bucurosii: Virgil, Bogdan, Stelica, Tudor, Stefan, Mitica, Gabita, Vasea.
          Scorul a fost 6-5, ghiciti pentru cine sau aflati citind cronica.
TAVI, executa mutarea !
*     *     *

HRONIC de la BOGDAN,  al II-lea

” C-aşa beu băieţii tineri ghe sâmbătă până vineri

Profitând din plin de 4 zile libere, dar şi de sloganul „ e greu până te matoleşti pe urmă nu te mai opreşti”, studenţii tineri din Agronomie şi-au turnat trăscău proaspăt în vene fix din titlu până vineri fix orele 14 zero-zero la pauză. În acest răstimp, de bună voie şi nesiliţi de nimeni şi-au fredonat, cântat, urlat, şlagărele intime din liceu, astfel :
- Motanul : „ Puştoaico, tu ai sânge de viperă, da,da, tu, tu...,îţi zic adio şi te las”. Mă duc să-mi văd Pisicile (coapte) Aristocrate.
- Vasea : „ De-aş mai duce-o pân la vară ca să beau o vadră-ntreagă”. Astăseară.
- Tavi : „ Don”t cry for me Arheeentinaaa..., I love you so much, but I am going (or flying, să văd cum stau cu banii) to London”. A semnat campfa in locul meu.
- Gabi : „ Acum ori niciodată, găseşte-ţi drum spre poartă, din al tău crampon să zboare un balon, la care să se-ndoaie toţi portarii lui pampon”. Goool, îmi e paharul, dă sticla la mine.
- Tichi Taca : „ Barcelona, Barcelooona, Barcalona... , ia mai toarnă o ricadona”. Menţionez că Barca e gacica lui iar Lona, bună rău şi asta, printr-un tertip reuşit, ar putea deveni soacra lui nelegitimă la care să tânjească motanul Bebe.
- Găbiţă : „ Fie viaţa cât de grea eu la fisc tot (sol, sol, do, re, mi) aş băga, pe sol, pe fa, pe cine-o vrea”. Bagăăă mare !
- Rin Rin : „ A dubaa, a duba, a dubaaa, asta-i viaţa mea, u..la...lala, ulalala. Dai o bere şi te fac la gol băiete”.
- Bebe : „ Bun e vinul ghiurghiuliu, dau în minge şi sunt viu şi ţi-o dau printre picioare, sunt iar tânăr frăţioare”. Ui, ui, ui.
- Nelu : „ Când îmi vine să mă..., mă duc iute-n aluniş, boxez mingea ca un lord, când atac vă fac la cord”. Ia mai bagă măi la bord, că plânge paharul.
 

Nicu nu a băut şi nu a căntat nimic pe motiv că se păstrează pt. azi şi nici fotbal nu joacă. Sanchi.


La ora H, pe un teren mobil şi tare s-au adunat aleşii moi a lui reghe şi din contra. Vodca le şiroia în vene, coniacul în muşchi, palinca în glezne şi berea în izmene. În apă erau numai microbi. Vântul adia uşor spre năprasnic de la o poartă goală la alta, pe cer nu apăruseră încă stelele, dar pe dreptunghiul verde se puteau zări vreo trei sau cinci, în funcţie de calitatea coniacului îngurgitat. Norocul cel mare a fost că nea Nelu i-a strâns deîndată pe toţi în piaţa Agronomiei şi i-a adăpat cu câte o cinzeacă, lucrurile revenind la normal pt. cel puţin 90 de minute. Sângele începu să susure vesel, muşchii se dezmierdau în soarele aflat la asfinţit, moneda se rostogolea în aer, doar alegerea lui F. Chilian urma să se mai facă aparent la mijlocul terenului. Practic însă alegerile se făcuseră de mult prin telefon sau chiar prin internet.
Meciul începe şi în fatidicul minut nici 5, elitistul face o cursă caracteristică pe dreapta, înşiră vreo trei adversari, centrează cu efect în faţa porţii şi Rin Rin mult mai vioi şi activ (în general pasiv) înscrie. 1-0. Cine a zis că nu poţi da gol după o damigeană şi un jambon ? Mare fan al natof 14, Găbiţă nu se arată impresionat şi îşi continuă raidurile imperturbabil, dar Gabi metronom, Bebe gastronom şi Motanul rade tot, îl opresc acolo unde le place mai mult, pe linia de fund, amânând egalarea. Noul, ca venit (pe scurt nkv), se descurcă bine, recuperează destule mingi, la una din ele îl deschide pe elitist care nu se mai opreşte şi înfige mingea în poartă. 2-0. Hai cu egalarea. F14 croşetează printre adversari, Tichi şi cu Messi îl secondează foarte bine, şut în colţul lung şi este 2-1. Nu trec nici alte 9 săptămâni jumate când şpiţul necruţător a lui Tichi găseşte zăvoiul prin pădurea de jucători şi mingea se opreşte în plasa porţii preaadăpătorului nostrum fericit. 2-2. Eliiştii încep să se enerveze, regretând că au lăsat butoaiele temelie pt. fotbalul băşcălie fie şi pt. 90 de minute. E bine. Eli mai face o cursă, îi pune minge pe cap lui Tavi care îşi desenează parabola adorată, mingea se duce pe lung în vinclu şi este 3-2. Cursele pe stânga ale lui Tudor îşi fac efectul, acesta trimite puternic spre poartă, mingea îl loveşte pe Vasea şi ricoşează în poartă. Aici apare o mare dilemă. Dacă Tudor ştia că mingea se sperie când îl simte pe Vasea şi se ascunde de bunăvoie în plasă, se cheamă că a premeditat şutul şi golul îi aparţine, dar dacă el nu a cunoscut sensibilitatea băşicii şi a tras la întâmplare, atunci mingea are tot meritul iar golul îi aparţine lui Vasea. În fine 3-3. Nkv de un culoar îl deschide pe Tavi
 ( e..e.., nu la şliţ, nici chiar aşa), acesta face un dribling scurt şi înscrie pt. 4-3. Atenţi la elitrist, pe care apărătorii patriei (urmează staţie cu piperonii dreapta) au reuşit în câteva rânduri să-l oprească din acţiune sau să-i blocheze şuturile înverşunate, conducătorii dintîi au uitat că Găbiţă nu cedează nici de frică şi s-au lăsat în cele din urmă (ca mai întotdeauna) sedaţi de croşeta fermecată care, profitând şi de două bâlbe ale portarilor, înghesuiţi la maxim de jucătorii ambelor echipe, a schimbat tabela mentală (electronică nix) în 4-6 (poartă-n casă). Deşi cu un om în plus (Tud fiind eliminat în direct de PRO-TV la o fază de maximă audienţă), deşi au profitat de indulgenţa administratorului încă 15 min. şi de lumina lunii până dimineaţa devreme, conducătorii dintîi au reuşit să reducă din handicap, dar nicidecum să egaleze. Scor final 5-6.
Marcatorii, pasatorii şi minutele de prelungire vă rugăm să le consultaţi pe site-ul nostru WWW…, rămâneţi alături de noi că ne-a căzut rating-ul în căgard.
 

B.G. transport şi securitate doar către naivitate. ”

34 de comentarii:

  1. Nicule, la multi ani!
    In cronica sunt necesare ceva traduceri (nu toti au baut aceiasi licoare).

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, da, la multi ani cu sanatate lui Nicu al nostru de la radio, dar si lui nea Nicu cel licoarea pe tejghea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa asa o cronica urmeaza niste urari de Sf. Nicolae.
    La multi ani cu multa sanatate pt. Nicu fotbalistu si nea Nicu locatistu, ca si pentru ceilalti Nicolae...

    RăspundețiȘtergere
  4. Efectul Reghe: Steaua castiga, celelalte se impiedica...

    RăspundețiȘtergere
  5. P.S. Am uitat să remarc golul superb din vole a nkv-ului dar şi faptul că deşi au fost atât gafe cât şi ratări sau copaci ciuruiţi, au existat şi driblinguri, pase sau goluri superbe, adică de toate pt. toţi, aşa cum îi stă bine oricărui meci, acesta din urmă a fost anulat irevocabil la masa verde de către arbitrul de poartă, pe motivul sec că atât Tavi cât şi Vasea au înscris. Din nou. La mulţi ani Nicule, te rugăm să anulezi deîndată decizia de anulare şi nu uita, nu contează ce licoare bei, multă să fie.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mă înscriu şi eu pe lista cu doritorii de traducere. Ce e aia natof 14?! Şi care-i treaba cu Chilian? Mă interesează mecanismul gândirii, că vreau să fac un master în psihologie. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nicu, fratele lui Gelu, Vasile si Mache7 dec. 2015, 11:36:00

    Va multumesc tuturor pentru urari ! E magulitor sa constati ca nu ai fost uitat.Felicitari lui Bogdan pentru buna dispozitie pe care o creaza prin comentariile lui.Daca n-as fi sigur ca m-as accidenta, as veni cu placere sa resimt atmosfera de acum... zeci de ani de pe Tineretului si apoi de pe Agronomiei.

    RăspundețiȘtergere
  8. Steaua e numai una7 dec. 2015, 11:37:00

    Hai Petrolul, hai gaozarii mei! Impuscati-i pe catei!

    RăspundețiȘtergere
  9. Pele in izmene7 dec. 2015, 12:07:00

    Domozina Sadoveanu, minutul si scorul, se pare c-ai consultat la greu valiza cu zaibar si ti-au iesit socotelile cu virgula intoarsa, ca se uita la tine colegii aurolaci gelosi ca le-ai sparlit punga si rade cum de nu stie nea tremurici asta nici tabla adunarii cu rest.
    Ce poti sa zici de un meci in care Vasea si Tavi au beneficiat de pronia cereasca si au strecurat mingea in poarta asa cum baga Mitica un pol in cutia milei, cu rugaciunea fierbinte sa-i dea si lui Doamne-Doamne daca nu mai mult talent macar o suvita de par sa-si faca freza cu carare pe dreapta si sa-i vina pletele valvoi pe fruntea-i lata cat un bilet de tramvai folosit? Ca nu se pune, din cauza de lipsa de talent.
    Asa ca fratele meu de sufla-n microfon de zice ca-i altceva, trebuia sa plecam noi la 5-4 si sa-i lasam pe Caprita si ai lui copiii ploii pe uscat. Asa am zis, asa vom face.
    Tavi, vezi-ti de muraturile tale you inclusive si nu-ti inchipui ca esti mare futbalist, sint si altii care fac buba de cate ori si-au dat cu dreptu-n stangu. Sau, si mai rau, ca nea Domozina, care ar vrea si nu mai poate, baga mana pan-la coate dar gaseste locul gol.

    RăspundețiȘtergere
  10. o ureche dubla de la un șut în plin (cred că vreocâțiva s-au bucurat...) și un genunchi în pioneze.unul dintre meciurile care se puteau foarte bine termina egal. gabița mult mai util decât eli, marinuș cu două mari ocazii ratate, una chiar la 2-0, când ne puteam schimba tactica. unul n-a remarcat și altul a uitat cine i-a pus mingea pe cap la gol, același care l-a scăpat pe silebulan la golul trei.
    nkv cred că vine de la nkvd, că avea tipul respectiv o privire de te tăia la ficați.
    și acum, special pentru mitică: dacă te mai aud vreodată că te plângi ce goluri ia echipa ta, te f...t cu măciuca îndoită. vineri ați dat cel puțin trei bășini: primul gol, un șut debil, i s-a făcut milă lui neluțu, apoi devierea lui siliboa (eu zi că s-a ferit de minge, dar n-a reușit să sară prea sus) și săpunul scăpat de gură-mare în poartă. trei din șase, cam mult.

    RăspundețiȘtergere
  11. Corect ce zice Motanu, jumate din golurile noastre puteau foarte bine să nu fie. La primul nici măcar n-a fost şut, ci pasă pe Vasea, dar care deja se mutase în colţul celălalt, doar că Bronson, care scosese câteva şuturi sănătoase până atunci, a scăpat-o pe sub el. Pe urmă tot Vasea a încercat să fugă din calea şutului lui Tudor, dar s-a întâlnit cu mingea în afara cadrului porţii, deviind-o involuntar acolo unde era destinată. Al treilea gol a fost şi cel mai gogonat, la o minge prinsă iniţial de Popică, dar scăpată în stilul caracteristic.
    Însă la fel de adevărat e că au fost şi multe alte ratări de dat oricând la schimb pe golurile alea. Am ales tot trei: penalty-ul tras de mine în bara exterioară, apoi o bară plină, aproape de vinclu, la o folha seca a lui Mitică, plus faza emblematică în care Popică scoate două şuturi, căzut fiind, la Vasea şi la mine, pentru ca apoi, stând în fund, să agaţe şi tentativa mea de scăriţă!
    Cât priveşste mingea care a explodat în capul Motanului, sorry, sunt primul care o regret, prinsesem mingea atât de bine pe şiret, ceea ce mi se întâmplă destul de rar pe dreptul şi cred că era şi pe poartă!

    RăspundețiȘtergere
  12. Cât despre deşteptul care zicea că mai bine pleca la 5-4, n-am înţeles de ce să aştepte până atunci şi să n-o taie încă de la 1-0! Noi am continuat să jucăm la 6-5, mai bine de 10 minute cu om în minus şi cu mine într-un picior, plus că am prelungit ultima fază anunţată de antrenorul de juniori, trecând cu vederea două auturi de poartă (se ştie că ultima fază se joacă până la gol sau până la aut de poartă). Exact asta mi-ar plăcea şi mie să se întâmple când sunt condus!
    În altă ordine de idei, eu mai vin de Crăciun, dacă se mută o zi mai la vale sau mai la deal, şi de Anul Nou, chiar pe 1 ianuarie, ideal pentru demahmurizare.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce-i Motane, esti nervos ca nu bate Barcelona?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai degrabă sunt supărat că joacă liverpool prost. cu barcelona deocamdată nici o problemă, e tipic pentru ei să ia gol pe contraatac, în minutul 85, atunci când conduc și după șase ocazii mari ratate. plus că tragerea la sorți a lui pește i-a făcut să joace în deplasare cu real, atletico, sevilla, valencia, celta... vine însă și returul.

      https://www.youtube.com/watch?v=vry-MpcluzY

      ăsta-i un link către un meci în care unii dau golul de 2-0, (cam după minutul 2) și unul de la ei, DUPĂ ce mingea intră în poartă, e supărat că nu i s-a dat lui penalti. într-un târziu, se duce și el să se îmbrățișeze cu coechipierii, dar privirea, falsă ca de obicei, e a unuia care taman ce pune mâna pe un căcat.

      Ștergere
  14. Steaua e numai una8 dec. 2015, 13:16:00

    Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  15. cum dolce transmite cm de handbal feminin, zic să mă uit și eu un pic la românia-spania. meci frumușel, echilibrat, până la 12-9 românia. nu-i nimic, că reușesc dup-aia să fure patru bucăți la rând. oare toate generațiile noastre de handbaliste or fi luetice? înclin să cred că da.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai pierdut daca nu te-ai mai uitat, Spania a dat sapte goluri la rind!

      Ștergere
  16. Al naibi don Cristiano ! Ce zici motanele ?

    RăspundețiȘtergere
  17. Mă bag eu: acest Măr-Gelatu a ajuns să scuipe golurile ca pe seminţe în meciuri cu liliputani sau în alea fără miză. În meciurile care contează, coechipierii nici nu mai aşteaptă de la el să livreze, încearcă să se scoată singuri. Dar cât să stai şi în alde Ramos?!

    RăspundețiȘtergere
  18. https://goranmrakic.wordpress.com/2015/12/08/cu-ce-echipa-de-fotbal-tii-aia-esti/

    :)))

    RăspundețiȘtergere
  19. băiatu ăsta, goran? pare nepot de vară cu marinuș și unchi de-al treilea de-al prietenei din copilărie a lui vodă, așa adânc le scrie, cu mâna-n pantaloni. poate revin.
    între timp, am vorbit cu mitică și m-am decis să-l iert, nu-l mai f...t eu, îl f... soacră-mea, da să n-audă sile, că craiul e gelos foc.
    iar despre ronaldo, cea mai tare observație a avut-o emil grădinescu, un băiat care se pricepe la fotbal, ne-a dat și nouă un gol acu vreo opt ani. pe scurt, când scapă cocalaru pe contraatac cu un coechipier, niciodată nu-i pasează la întâlnire, ci mereu la picior sau chiar un pic în spate, ca ăla să preia și să-i centreze tot lui. nicușoare, ce zici?
    ps: și eu sunt rău. a dat frezatu patru bucăți, a declarat că rafa benitez e gigea. antrenoru s-a scăpat pe el de bucurie și a ținut să amintească proștilor ce echipă ofensivă are el. corect, dacă luau câte un leu de fiecare dată când au trecut cu mingea în terenul barcelonei, strângeau de câte un covrig de căciulă. da nu tot lotul, numai titularii, că rezervele sunt la regim și servesc doar gaura.

    sile, dormi? nebunaticule, visezi că dai gol!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu chiar dau gol(uri) de cateva etape...
      Cu toate mistourile unora si altora, vinerea trecuta am contribuit la inscrierea a trei goluri de catre echipa mea:
      - la golul scapat de Bronson in poarta l-am cam incomodat pe Nelutu, presandu-l si la insistentele lui Gabita;
      -avandu-te in spate(Motanele, pe tine!), am preluat balonul si i-am pasat lui Gabita pe partea stanga care a marcat cu un sut pe coltul lung;
      -daca Popicu nu ma impingea din fata sa nu mai puteam interveni la sutul sanatos al lui Tudor care se ducea pe langa; am pus in mod VOLUNTAR latu la acea minge care s-a dus glont in poarta; recunosc ca am avut noroc ca mi-a reusit intentia, in niciun caz n-a fost vorba de faptul ca m-a lovit mingea...

      Ștergere
  20. A invatat ceva Vasea de la Tavi.Ce,ghiciti voi.Motanele, m-ai convins.Ronaldo e cel mai slab, nu stie nimic.Nici sa dea goluri si nici sa dea pase si totusi se omoara ai cu bani sa-l cumpere.Si mie imi place Gradinescu, dar sa nu-l facem si pe el o baba Vanga a fotbalului.E parerea lui, dar la cate meciuri si jucatori am vazut in viata mea, imi permit sa am si eu o parere proprie care difera de a lui.Nu e Ronaldo jucatorul care mi-a placut cel mai mult,au fost altii inaintea lui,dar de ce sa nu-i vedem calitatile si sa-i inventam defecte ?

    RăspundețiȘtergere
  21. Sfatul medicului10 dec. 2015, 10:36:00

    La forma pe care o au in ultima vreme, Tavi de cozonac turtit si Vasea de galusca cu prune amandoi sint cu mult pesteMitica. Ei doi ar trebui sa fie capitani de echipa si nu frezatul lesinat.
    Traiasca Fondul Mitica50!

    RăspundețiȘtergere
  22. Nu lipsiți vineri ,am un anunț important în direct pentru frustatulde Popiccipic.Cred ca numai așa ,va scăpa de internare .

    RăspundețiȘtergere
  23. Cronicile lui Bogdan emit o buna dispozitie molipsitoare, nu sunt rautacioase, fara atacuri la persoana...
    Trebuie sa remarc buna sa evolutie ca fundas dreapta, reusind de mai multe ori sa-i sufle mingea lui Ely.
    Pentru doritorii de traducere: NKV=noul ca venit, ceea ce este tradus chiar in cronica; NATOF 14=NATO F14, aici autorul banuiesc ca a asemuit raidurile lui Gabita de pe terenul de fotbal cu raidurile avioanelor F16...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 14 sau 16, sa stiu si eu sa-mi potrivesc ceasul!

      Ștergere
  24. silică mamă, cine te-a speriat pe tine cu atacuri la persoană? hai puișor, dacă ești cuminte, vorbește nenea cu bogdan să-ți dea un autograf. pentru tanti vasilica cu dragoste și năbădăi e bine?

    mitică, ai cam pus-o la fund și dup-aia la gură. tati nu vine și eli e în formă, dar pot să le spun băieților că ești ocupat.

    nicușor, n-am susținut vreodată că băiatu respectiv n-ar fi sculă, doar că nu-mi place la caracter: șmecher, egoist,infatuat, profitor. și încă ceva și închei. încearcă să-i surprinzi privirea și te vei îngrozi: în spatele ei e golul absolut.

    RăspundețiȘtergere
  25. Prea dulce şi suavă tânără domniţă
    Sorbind din veacuri mica ta glumiţă
    Din vară te tot visez dormind într-o dubiţă
    Salivând din Gothe sau din Dante cu faina ta guriţă
    Dar când obseţia-ţi de viaţă e doar o biată pungă
    Mintea-ţi slăvită pare a fi chiar într-o dungă
    De vrei, te rog, în grabă s-o machiezi
    Cu dulcea-ţi limbă încearcă s-o pliezi
    Deşi, de bună seamă, ar fi mult mai uşor
    Să-ţi dai pupici în fundul gol.

    Azi sau mâine seară

    Allighieri şi adversarii săi hingherii

    RăspundețiȘtergere
  26. Cele de mai sus par dedicate unei blonde dintotdeauna care e savanta pana deschide gura. Noroc ca printre noi nu avem asa ceva, desi nu ne-ar deranja cu prezenta, macar la repriza 3-a. Cine o fi autorul ?

    RăspundețiȘtergere
  27. Vineri, tristii au condus pana cu 10-12min. inainte de final. Evolutia scorului spune ce lupta s-a dat pe teren. 2-0 pentru ei (Popicu-Rin + Ely), 2-2, 3-2 (gol Alex), 3-3 (farfaraua din poarta noastra incaseaza un gol de cascadorii rasului chiar in perioada cand behaia cat putea ”bravo luptatorii mei” – macar atunci era sincer cu noi, dar si cu el daca ne luam dupa realizarea sa – la aceasta faza s-a facut diferente intre noi si el, pentru ca gura prostului adevar a grait) , 4-3 (Tavi-vinclu – magistral !!!), 4-4, 5-4 (evident, Tavi-ha. . . , ha-ha!), 5-5 (Vasea- realizare colosala cum numai un geniu carunt, precum el, putea infaptui – l-a ridiculizat pe mojicul din poarta si i-a aratat pe teren traducerea vorbei din batrani ”dai in mine, dai in tine – ti-a cazut izmana-n vine”) si in fine 5-6 (Gabita). El si cu marele nostru Capitan (felicitari pentru victorie, trebuia sa vina si asta pana la urma maestre) au punctat de mai multe ori in acest meci. Foarte bine a mai jucat Virgil, care a salvat de cel putin 3 ori goluri gata facute. Mie mi-a deviat in bara doua lovituri pe care scria . . . na c-am uitat cuvantul, dar si la Ely alte doua torpile. Ca veni vorba de Ely. Parerea mea este ca el s-a resimtit in a doua parte a meciului si nu a mai putut jucat la capacitatea obisnuita. S-a retras in aparare si mijloc inainte de jumatatea meciului, iar pe final, cand veselii aveau 6-5 si om mai putin (bravo lor, au acceptat sa mai joace 10min. dupa plecarea lui Tudor), iar noi fortam egalarea (poate era mai echitabil asa) n-a reusit finalizarea la alte doua faze clare. Desi nu a spus-o , cred ca a acuzat ceva dureri pe la inghinali (venise cu probleme de genul asta).

    RăspundețiȘtergere
  28. Ma bag si eu pentru 26.12 si 01.01. ! Maine, nu, petrec cu baiatul-tati!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca de fapt ai program de Aprozar. Adu-i si lui Capitanu niste muraturi, ca l-am omenit cu o jumatate de tuica si acu vrea sa se dreaga.

      Ștergere