duminică, 7 august 2011

Vivat Pelicanii !

De bine ce scoteam în evidenţă parcursul neîntrerupt cu etape timp de 17 luni de zile, şi iată că vineri pe la prânz a început să plouă în Bucureşti într-un mod tare ciudat. Pe zone, ceva asemănător cu tabla de şah. În pătrăţelele negre ploua, în cele albe nu ploua. Cei cu care am vorbit la telefon în ajun se aflau, ca şi mine de altfel, în pătrăţele negre, căci se punea problema la modul : "ce facem? , ne mai băgăm?".

Desigur am mers pe varianta din urmă şi bine am făcut, căci în Agronomie a fost cel mai alb cămp de pe tabla de şah. Nici urmă de ploaie şi doar 27gradeC, aşadar o vreme ideală pentru fotbal .

Echipele consemnate pentru această etapa din 05.08.2011 :

  • Pinguinii – Lucian, Motanu, Bebe, Stelică, Mitica si Vasea
  • Pelicanii – Sortulet, Balaurul, Virgil, Cristi, MeSe si Catalin .

Parcurgând componenţa echipelor se poate constata pentru prima oară, că Mitică s-a trezit că trebuie să înfrunte o echipă a pelicanilor cu cel puţin 3 corifei în angrenaj (Cătă, MeSe şi Cristi), iar el avându-l atacant pur sânge doar pe Vasea. În atare condiţii lucrurile păreau tranşate încă din startul partidei. În fapt evenimentele aveau să scoată în evidenţă, pe toată durata meciului, o luptă acerbă şi nu de puţine ori echilibrată între cele două echipe.

Meciul a început pentru pelicani într-o notă de uşoară relaxare, stare ce avea la origine, desigur, statutul echipei care este favorită certă. Astfel, la început s-a practicat un joc caracterizat printr-o oarecare lejeritate şi cursivitate. Cu Cătă în poartă , Virgil şi Balaurul în apărare, Cristi şi Şorţuleţ în faţă şi cu Mese făcând legătura între compartimente, s-au derulat multe faze care au avut şi finalizări, dar toate acestea fără a modifica scorul. Pe acest fond de aşteptare al momentului care în mod normal trebuia doar să consemneze primul gol pelican şi începutul dezastrului pinguin, vine surpriza. Pe un contraatac Vasea recepţionează un balon în partea dreaptă, atrage doi fundaşi, unul la blocaj, celălalt la dublaj, şi reuşeşte să centreze perfect la Mitică. Cu o îndârjire cum rar ne-a fost dat să vedem, acesta preia şi şutează cu sete, sus, la păianjen. 1-0.

Să vezi şi să nu crezi. Condamnaţii începeau să spere, să li se înfiripe credinţa că pot da marea lovitură. Ce luptaseră pănă atunci, dar să-i fi văzut după această reuşită cum se mobilizau şi se încurajau unii pe alţii. Supuşi unei presiuni din ce în ce mai puternice, pinguinii s-au grupat în apărare unde Lucian a început să facă minuni în poartă, scoţând toate mingile venite pe cadrul porţii, şutate fie de MeSe, fie de Cristi şi chiar de Şorţuleţ. Bebe, Motanu, Stelică şi nu de puţine ori Mitică, au reuşi să ţină de rezultat vreo 20 de minute, până când, la un atac viguros şi extrem de rapid, MeSe venit în zonă centrală, intră într-un un-doi cu Şorţuleţ şi şutează precis, în plină viteză, restabilind egalitatea la 1. În acest moment ceva se clatină în mecanismul alb-negrilor. Motanu părăseşte terenul epuizat de meci şi de truda din timpul săptămânii (bravo lui, că aşa fiind, a găsit totuşi forţa să semneze condica de prezenţă, spre deosebire de alţii, care sub diferite pretexte, trag pe sfoară fenomenul de ziua-5a) şi în locul lui intră….. vă rog să luaţi loc….., intră aşadarrr…. Popicuuu. Spre surprinderea tuturor, controversatul pelican s-a integrat destul de repede în jocul atât de “nesuferiţilor lui adversari” din fiece vineri.

După alte câteva minute, minunea se risipeşte. La un nou atac pe zonă centrală, MeSe venit în alergare cu mingea la picior, profită de culoarul liber creat de Cristi şi Şorţuleţ care au atras fiecare spre extreme câte un apărător, şi şutează la firul ierbii pentru 2-1. Din acest moment lucrurile intrau pe făgaşul normal. Valoarea îşi spunea cuvântul. Din spate veneau tot mai multe mingi pentru Cristi şi Şorţuleţ . Extrem de interesant, campionul angajărilor în adâncime era Cătă care din poartă dirija baloane spre avanposturi. La o astfel de minge, în ultimele secunde ale jocului, Şorţuleţ deviază uşor cu capul şi balonul se scurge încet-încet în poarta bravului Lucian. 3-1 pentru pelicani. Acest gol a venit după o suită interminabilă şi exasperantă de ratări ale aşa-zisului marcator , dar cu el s-a pecetluit un scor firesc totuşi după aspectul general al partidei. Asta cu atât mai mult cu cât în faza premergătoare, Popicu împreună cu Mitică la finalizare, erau gata-gata să deturneze lucrurile din mersul lor firesc, ratând o uriaşă ocazie de a egala .

21 de comentarii:

  1. Vineri, a lipsit determinarea și atitudinea hotărîtă în jocul pinguinilor ( chiar și la 1-0). De mult nu am mai auzit atîtea lamentări și văicăreli, de genul ,, ce-ar fi fost dacă n-ar fi fost ,, sau ,, ce-ar fi fost dac-ar fi fost,, ( e vorba de absențele notabile din echipă).
    Dacă, pe viitor, vom înceta să ne uităm în curtea vecinilor și ne vom asuma jocul, poate , cine știe, vor veni și rezultatele bune, chiar și în formula redusă a echipei.În orice caz am putea pleca cu satisfacția unui joc bun.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu zic Luciane ca ati jucat bine, iar tu,fara sa exagerez, ai salvat vreo 4-5 goluri gata facute. Formula pelicana de echipa era totusi prea puternica pentru realizarea unei surprize.
    Abia acum ne intelegeti si pe noi de ce am pierdut 8 sau 9 meciuri consecutive, neavand un "miez tare" in componenta echipelor respective, asa cum a fost vineri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu zic că era rost de un egal onorabil, căci am simțit că MS nu era chiar foarte dispus la risipă de efort.
    P.S. De miercuri mă găsiți la Lepșa(Vrancea), mă duc să fac o le(a)pșă prin pădure.

    RăspundețiȘtergere
  4. Lui Lucica:

    Ca pentru tine-s un nimic,
    Nu ma mira niciun pic.
    Cred c-as fi ramas socat,
    Daca m-ai fi laudat.

    Daca te duci la Lepsa,transmite-i lui Nelu Saragea, patronul pensiunii Piatra Ciutei,salutari din partea mea, iar tie concediu placut!

    RăspundețiȘtergere
  5. Victorie pelicana meritata,fara comentarii,dar a existat posibilitatea unui egal,care daca s-ar fi consemnat,ar fi denaturat realitatea din teren.Tavi,vezi poze facute de mine la National Arena si...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nicule, eu nu te consider așa cum crezi(spui) tu. Nu știu cu cine ai de-a face, dar eu nu mă încadrez în acea categorie. Dacă te-am făcut să crezi că, pentru mine , ești nimic, scuze!

    RăspundețiȘtergere
  7. Merci Vasea , am primit ce mi-ai trimis.
    Lucian, pana pleci sa ne spui si noua cine este inlocuitorul tau, nu de alta, sa ne amuzam si noi.
    Nicule, vad ca te pricepi si la catrene. Se pare ca noi pelicanii avem stofa de poeti in afara terenului, iar vinerea suntem ursi polari, atunci cand halim pinguini pe paine.

    RăspundețiȘtergere
  8. Tavi sau Vasea trmiteti-mi si mie pozele de la National Arena. bebemiu1948@yahoo.com Merci!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am vazut pozele facute de Vasea la National Arena. Ma gandeam asa.... poate daca incearca, cu harul lui de negociator sef, Mitica ar avea sanse sa obtina acordul FRF pentru organizarea unui meci intre Pelicani si Pinguini.In felul asta s-ar inaugura oficial si minunatul stadion. Nici pelicanii si nici pinguinii nu cred sa aiba pretentii financiare precum argentinieii. Ba din contra, ar cotiza fiecare cu 4lei pentru o citirica de calitate oferita nasului Sandu. Ei, ce ziceti?

    RăspundețiȘtergere
  10. Parca erau mai multi fraieri care scriau pe blog.Se pare ca au iesit la pensie si i-au lasat pe altii si mai fraieri cu balmajeala.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce ma, nu ai 4lei ? Ha,ha, fraierule.

    RăspundețiȘtergere
  12. salut pelicanilor : tavi sa sti ca imi pare rau ca ti-am rupt tricoul , vineri iti voi aduce tricoul rosu imi cer scuze pentru gestul necugetat , o zi buna , ( MESE ) .

    RăspundețiȘtergere
  13. MeSeriasule e OK! Oricum voiam să renunţla tricou pentru unul de rezervă, tot roşu, pe care-l şi am. Sfâşiindu-mi tricoul, sper să se fi risipit şi cauza nemiluitelor mele ratări. Aşa că pentru vineri vino mai bine cu un sac plin cu goluri, darul nostru pentru pinguini. Fără Lucian în poartă, nu-i prea văd cum să refuze cadoul .

    RăspundețiȘtergere
  14. Hai noroc! Sper că v-aţi distrat bine. Mâine o să vină şi Tenismanul. Dar nu vă panicaţi, dacă nu vă strângeţi o să joace la voi.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ave Gabita! Intoarcerea fiului...naravas e anuntata oficial! Daca nu ne stangem, poate joci tu la noi. Care-i baiul?
    Anonimule, sunt texte, nu vorbe. In plus sunt de 2x2= 4 lei .

    RăspundețiȘtergere
  16. Băi, mi-a povestit Tenismanul că aţi dus antijocul pe noi culmi de rafinament, adică aţi ajuns să veniţi vinerea doar pentru plăcerea de a-l practica. A folosit cam aceleaşi cuvinte din cronica mea, fără ca să intre pe blog! Am toate motivele să cred că e obiectiv, mi-aduc aminte ce i-a făcut astă iarnă lui Mitică la nea Nicu pentru că-şi făcuse echipă ca să câştige, deşi îi fusese coechipier.

    RăspundețiȘtergere
  17. Găbiţă, dacă mâine veniţi amândoi nu văd decât o soluţie: jucaţi împreună la pelicani. Abia aici veţi gusta din plin, nu pelin, ci senzaţiile extreme, trecerile de la alegro la andate şi apoi iar alegro. E fascinant. Dacă nu guşti, nu ai de unde să ştii. Fotbalul adevărat şi tainele lui nelimitate se află în iarbă şi mai puţin pe sintetic.
    Vă aşteptăm cu drag.
    - Cristi, a venit inginerul din CO ?

    RăspundețiȘtergere
  18. Nu pot, m-am întâlnit la o bere cu Mitică (el un coniac) şi şi-a făcut deja tactica. Părea în formă, arăta la fel de bine ca moaştele tizului său din Salonic!

    RăspundețiȘtergere
  19. Pacat. Ce-o fi punând la cale Sfântul Mitica Blajinul al nostru? Da...încercam să intuim. Catedrala lui a fost, este si va fi terenul din Agronomie, si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

    RăspundețiȘtergere
  20. Noi ne strângem pe la 3 - 3.15 la terasa de la ştrand. Primim şi pelicani, ce nu facem noi pentru 10 beri?!

    RăspundețiȘtergere