sâmbătă, 5 martie 2011

4-5, rămânem prieteni (părerea mea...)

N-a fost sa fie nici vineri Ziua pinguinilor, doborati inca o data din drumul spre glorie de echipa pasaroilor impaiati. Motive de mare suparare zic eu insa ca n-ar fi, din cel putin doua motive. Primul, si cel mai important, e ca, lasand la o parte adversitatile de pe teren, ceea ce prestam noi ramane un simplu joc (si acela practicat din placere...) si nu o disputa, iar al doilea tine de forma traversata de campioni, mult sub ceea ce au aratat sezonul trecut. Somnorila n-a prins cea mai buna zi, Motanu la fel, Bebe inca nu are meciuri in picioare, Cocoru a jucat pe un post nefamiliar intr-o formatie cu care nu este obisnuit, Gigel este in urma cu pregatirea fizica, Gabita a fost "vanat" de adversari cu coasa si de ghinionul barelor (in plus, de la un timp incoace este prea patimas, ceea ce ii scade randamentul) Mitica, bun-rau, a lipsit si s-a vazut la mijlocul terenului, singurul care intr-adevar s-a straduit sa se autodepaseasca, Stelica, neputand schimba soarta partidei.
Poate ca a fost si o urma de ghinion, cu primul gol primit mai mult din intamplare: Sile l-a facut clatita pe Motan, care i-a lasat, totusi, doar piciorul stang, cu care, din unghi, "magnificu" trimite o torpila obosita (expertii au incercat sa-i masoare viteza, dar aceasta se incadra sub limitele de toleranta ale aparatului), pe coltul scurt, in poarta unui visator, care uitase ca mana se poate folosi si la altceva decat scobitul in nas. Un sut al lui Catalin, de la distanta, si un gol frumos al lui Popicu (stop dupa o centrare lunga si minge plasata la colt, Somnorila si Motanu se invitau reciproc) au dus scorul la un rocambolesc 0-3, si chiar daca Animal Paulica, de altfel mare amator de aparat cu labutele, le face campionilor un cadou, jocul era aproape terminat. Doua goluri pe constiinta lui Cocoru, deja 1-5 si cu toate ca pinguinii fac o miscare inspirata in poarta, disputa era transata, stiut fiind ca hotomanii vor pleca in momentul in care diferenta se va micsora la un gol. Ceea ce s-a si intamplat, la 4-5, cand Paulica si-a amintit brusc ca ii este sete. Eu unul il iert, prietenul meu fiind si stiind ca manevra a invatat-o de la altii.

Mult mai important decat meciul in sine mi se pare un fapt demn de laudat: cu aceasta ocazie s-a consemnat un AN INTREG de cand meciurile se desfasoara vineri de vineri, fara intrerupere. Iar daca tinem cont si de faptul ca se joaca numai afara ne putem lauda si cu ceva vointa. La unii aceasta tine loc si de talent...

PS: cu echipele ramane dator Tavi, la mine compartimentul metafore e in revizie.

31 de comentarii:

  1. bEBE bineintentionatul, dar ce folos5 mar. 2011, 22:05:00

    Scrisesem un comentariu critic si mai putinautocritic de o
    ora, dar intre timp a iesit internetul si dusu-sa
    si s-a tot dus stradania mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. motanu are dreptate, e prea multa incrancenare, in definitiv venim la teren sa ne simtim bine si sa mai uitam de necazuri. cititi inca o data si cele scrise de lucian la debutul lui pe blog, aveti sansa de a deveni mai intelepti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, domnu' veteran, dar încrâncenarea asta cum se alimentează? Eu am ambii genunchi beliţi, răni noi peste alea vechi, şi pentru ce? Ca să văd că atunci când am ajuns la un gol diferenţă Paul pleacă?! Chiar dacă a învăţat de la alţii, îi învaţă la rândul lui pe alţii, după cum se va vedea.

    RăspundețiȘtergere
  4. motanu e fraier rau de tot iar a mincat bataie. mitica macar nu a venit

    RăspundețiȘtergere
  5. pelican destoinic6 mar. 2011, 16:30:00

    pinguinii sunt varza, daca au luat gol de la Vasea si popicu!

    RăspundețiȘtergere
  6. bEBE bineintentionatul, dar ce folos6 mar. 2011, 20:13:00

    trebuie sa regandim tactica de joc, eu mi-am cre-ionat una dar e a doua oara cand ma scoate,iese
    internetul, asa ca prefer daca agreati ideea, sa
    discutam Bush a Bush, ceea ce e si conspirativ.
    Nu mai continui acum sa n-o patesc iar.

    RăspundețiȘtergere
  7. bEBE bineintentionatul, dar ce folos6 mar. 2011, 20:15:00

    Internetul meu iese cand i se nazare dar ia comen-
    tariile din prima. D-ale IT-ului.

    RăspundețiȘtergere
  8. tot eu sunt. stie cineva ce a facut steaua, ca am televizoru stricat?

    RăspundețiȘtergere
  9. Exclusivitate! Mitică şi Sudoru pe locurile 2-3 la concurs!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Principalul vinovat pentru infrangerea de vineri sunt eu. Am un mare handicap atunci cand miuta se joaca altfel de cum o jucau stramosii nostri dacii - versus romanii. Eu stiu ca miuta reprezinta un joc rapid, pe teren mai mic, cu faze iuti, driblinguri scurte, devieri, etc, la care, in nici un caz nu se apara cu mana la portile si asa destul de mici. Si asta pentru simplul motiv ca un atacant nu poate da gol , in general( si valabil), decat cu piciorul si cu capul, pe cand, la o astfel de abordare ( aparat cu mana) cel din poarta are la dispozitie toate partile componente ale fizicului, si ,cu cat acesta este mai dezvoltat, cu atat mai mult cresc sansele portarului in fata atacantului ( cu conditia ca el sa aiba o mobilitate minima). Avand o astfel de viziune/perceptie a miutei, eu am un handicap, creierul meu este astfel programat.
    M-am mirat ca ai mei colegi de echipa au consimtit la un astfel de joc, mai ales ca, de cand ii cunosc eu, pinguinii s-au caracterizat printr-un joc avantat, bazat mai mult pe atac. Personal nu mai savurez un astfel de joc ca pe miuta adevarata pe care am jucat-o atata timp pe Agronomie. Bineinteles ca toate astea nu-mi ofera nici o scuza, mai ales ca la primul gol am retras mana stanga pentru a nu face careu, iar la al treilea aveam sanse bune sa parez cu mainile. Din nou imi cer scuze.
    Pe de alta parte, Motane, apropo de disputa de dupa meci cu Gabita, are si el multa dreptate: el si Gigi s-au zbatut f. mult in fata, a lipsit omul de legatura ( Mitica?) , a primit multe lovituri care nu prea aveau legatura cu fairplay-ul ( unele au fost chiar cinice si, era sa zic inutile, dar adversarii au stiut ce urmaresc - sa-l scoata din joc atat fizic cat si psihic) si nu cred ca sunt multi care dau dovada de atata generozitate in efort. In mod clar el nu accepta infrangerile de vineri asa usor.Este adevarat ca, dupa meci (care consider ca s-a incheiat la 5-4, deoarece la ultimul gol echipa pinguinilor era in tratative cu Paul, care anuntase ca meciul s-a incheiat), reprosurile si acuzatiile pe un ton inalt nu au un efect benefic, dar ele reprezinta un ,,debuseu,,, o supapa care are rolul de permite trecerea de la inclestarea jocului la atmosfera de relaxare plina de aburii mai mult sau mai putin alcoolici de la nea Nicu.
    Si atunci? - sa ramanem/ramenti prieteni. Cat despre plecarea la 5-4, antidotul este un scor de inceput ( dupa cca 15 minute) de 2-0 reusit de pinguini, care sa-l determine pe Paul sa ramana in teren mai mult ( altfel se va autocondamna, prin absenta).
    S.L.

    RăspundețiȘtergere
  11. Luci, stai liniştit, primul gol a fost al lui Motanu! Şi oricum nimănui nu i se poate pretinde să fie impecabil în poartă. Până la urmă şi ei au luat goluri pe greşeli sau devieri. Vineri, fazele adevărate s-au dus în bară!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ba nu, vin cu o completare... Cocorul a luat un gol foarte uşor, pe jos, pe sub picior, la un şut oarecare. Să zicem că se compensează cu cel primit de Virgil de la Gigi, de la o distanţă similară. Însă cel de-al doilea gol, în care opreşte mingea, vrea s-o ia în mână, se răzgândeşte, şi până să dea cu piciorul vine "rapidul" Popică şi împinge mingea în poartă, ăla este un cadou mai mare decât va face Cocorul mâine. Să spună el cu ce iese la interval de 8 Martie şi să votăm care cadou e mai consistent! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Gabita, tu intotdeauna vrei sa ai dreptate dar nu-i chiar asa. jucati la limita de timp si vedeti ce se intampla. iar la meciul de vineri nu stiu cat a gresit motanu la primul gol, dar uiti sa spui dupa aia cate goluri v-a scos, altfel plecati voi de mult. gresesc?

    RăspundețiȘtergere
  14. În principiu este foarte ok să jucăm cu limită de timp, să vedem câţi o respectă. Să vedem şi câţi rămân pe teren când i se pune unuia pata să plece din cine ştie ce închipuită sau nu nedreptate! Din partea mea, eu aş juca până cade întunericul. Oricum, până una-alta, chiar anul ăsta am avut şi noi diferenţă mare, 5-2, şi n-am plecat când s-a făcut 5-4, nici 5-5, am rămas pe teren şi am pierdut, 5-6.
    Iar Motanul a fost mai mult spectaculos în poartă, să zicem că a scos vreo două-trei mingi într-adevăr grele, dar marea realizare a fost că nu a luat goluri parabile. Dar dacă lua, ce te face să crezi că am fi plecat? Scorul de 12-2 (sau 3) îţi spune ceva?

    RăspundețiȘtergere
  15. Un pelican cu simtul masurii7 mar. 2011, 14:09:00

    Pelicani, fiti cu ochii pe Bebe. Coace o noua tactica de joc de care, cu siguranta, nu a auzit nici Barca.Ma chinuiesc ca intuiesc la ce anume s-o fi gandit.In ce ritm va transpune partitura..Si cei mai important, daca s-a gandit sa foloseasca si mingea.Mi-l inchipui pe Bebe, in halat sau izmene,desenand scheme cu care spera sa-i surprinda pe pelicani.Ce inseamna sa te uiti prea mult la televizor,sa casti gura la meciuri si se te si crezi antrenor.Asa a crezut si Hagi si el chiar a jucat acest sport.Bebita, ia mingea si incearca s-o imblanzesti. Fa-o sa te asculte, nu sa se sperie de tine ca de omul negru. Lasa-i pe altii cu tacticile, pe cei care mai si inteleg acest sport.

    RăspundețiȘtergere
  16. Inca o victorie a Pelicanilor se adauga la statistica(sa fie acolo,ca la o adica, poate conteaza...).Nea NICULE,Steaua face bine...si in ritmul asta,aproape sigur termina campionatul dupa Dinamo.

    RăspundețiȘtergere
  17. @LuciS:nu te invinovati pt. infrangere(gest frumos desigur),vina e colectiva la care se adauga o mare doza de ghinion(barele noastre)!@Gabita:la faza golului "rapidului"Popica(cred ca s-a vazut clar)am avut mingea in brate,era a mea,dar pt. ca mai devreme la alta minge prinsa de mine cu mana mi s-a atras atentia ca am iesit cu ea cam mult din poarta,REACTIA spontana a fost sa-i dau drumu sa nu fie hent.Ce sa fac,mintea a lucrat mai repede decat reactia "fizica"...Sa fie clar,NU MA SCUZ,vina e 100% a mea,dar asa s-au petrecut lucrurile.PS:A fost o greseala nu un cadou,CADOURI fac numai gagicilor.Asta nu ma scuteste de a iesi la interval cu ceva pt.coechipieri...

    RăspundețiȘtergere
  18. PelicanRaduTanase în somn7 mar. 2011, 21:13:00

    Şefu, ce frumoasă este prietenia, e ca primăvara, când soarele desmiardă toate cele cu razele lui calde şi binefăcătoare. Imi încolţesc în minte mugurii celor mai frumoase gânduri despre prietenia viitoare dintre pinguini şi pelicani. Parcă îi văd cum împreună, la un păhărel şi-un cârnăcior bine rumenit, stau la tanti Geta şi nea Nicu şi stabilesc împreună tacticile şi autorii golurilor din meciul următor, poate şi scorul, aşa ca să nu se mai supere nimeni. Ce frumos ar fi, raiul pe pământ şefu, nu am dreptate? Iar despre joc, adevărat balet şefu, pe iarbă sau beton. Mişcări fine, graţioase şi numai gingăşie între jucători. Şi totul într-o deplină tăcere silenţioasă, doar zumzet de albine şi ciripit de de păsărele. Ah primăvara asta te-ndeanmnă la visare...ce minunat ar fi !

    RăspundețiȘtergere
  19. uitati-va la tavi,parca e venit de la gradina etnobotanica. mai lasa punga si invata si tu ceva fotbal.

    RăspundețiȘtergere
  20. PelicanRaduTanase in continuarea somnului7 mar. 2011, 22:49:00

    ....Mai apare câte o cârâitoare în disonanţă estetică cu restul,dar are şi ea farmecul propriu. Ne face să iubim mai mult ceea ce ea nu are.

    RăspundețiȘtergere
  21. Un anonim milos8 mar. 2011, 10:32:00

    Dragii mei, propun, la jocul nostru, un nou amendament:
    Celor neajutorati sa li se permita, de amuzament,
    Sa se foloseasca, in timpul meciurilor, de un baston,
    Care sa-i ajute la stabilitatea pe gazon.
    In felul acesta isi vor mari si viteza de deplasare,
    Ceea ce trebuie luat in considerare.
    Am avut in vedere, cand am gandit acest amendament,
    Faptul ca, pentru unii, lipsa vitezei este un impediment
    Pe care-l pot remedia,
    Asta e parerea mea,
    Folosindu-se de acest obiect,
    In mod corect,
    Fara a-i da o alta intrebuintare,
    Indiferent de imprejurare.
    Dac-aveti propuneri suplimentare,
    Nu va jenati, spuneti-le in gura mare.

    RăspundețiȘtergere
  22. problema e cu Popicu (pe care-l banui in spatele unora dintre anonimi); la ce picior isi foloseste bastonul: la ala de lemn, sau la ala de tabla? probabil la cel cu care mi-a dat gol...

    RăspundețiȘtergere
  23. Cocorule, Lucian, Bebe, Motane, nu va mai invinovatiti, se intampla cand faci experimente. De fapt vinovati sunt numai si numai pelicanii astia profitori. Mai ales Popi ala e ceva de speriat la chestii d-astea care se lasa cu TVA. Aveti totusi fiecare cate o mica culpa.
    -Cocorului:de la un timp reactionezi mult mai repede pe Valea Prahovei decat pe teren,situatie care intra in contradictie cu disciplina caracteristica fotbalului profesionist de pe Agronomiei,
    -Lucian:trebuie sa vii mai des la joc si,în poarta fiind, colegii lui sa nu uite in cate meciuri le-ai salvat rezultatul,
    -Bebe: ai rabdare cu tacticile pana se calmeaza aia temperamentali din echipa, dupa care vin si strategiile, altminteri n-ai prea mare succes.
    -Motanu:ramai numai in poarta,nu sa faci marcaj la Milito unde n-ai nici o sansa.

    RăspundețiȘtergere
  24. @Tavi:ai dreptate,ma' maestre! Cred ca a venit vremea sa aleg:ori VP,ori AGR....

    RăspundețiȘtergere
  25. Cocorule, cand joci la ai tăi, adică la noi, alege AGR, când joci la ei alege lejer VP. În ambele situaţii te vom aprecia. Si nu numai. Hai pa!

    RăspundețiȘtergere
  26. Motane,Popicu nu a dat gol cu piciorul, ci a sarit mingea din el, in poarta.
    Oricum, unii dintre pelicani au facut peste noapte saltul, ieri erau papagali, azi se cred lebede ( vorbesc de cei care au uitat masura- Tavi nu e vizat). Probabil nu au inregistrat, dar vineri au fost 6-7 bare, si mai mult de o ora nu preau au avut acces la minge ( a fost arestata de aia mici si egoisti) si nu s-au prea vazut in fata. Totusi, cu toate astea, eficienta a fost supermaxima, din trei ocazii au dat cinci goluri (pun aici la socoteala suturile zdravene ale tunarilor lor). Una peste alta, consider ca pinguinii au facut un joc bun si , la fel cum sigur va veni primavara, statistica va fi alta.
    S.L.

    RăspundețiȘtergere
  27. M-am tot intrebat si nu m-am dumirit pana acum. De ce v-ati autointitulat pinguini, cand nu aveti nimic in comun cu aceste dragalase animalute? Toata iarna ati fost mai mult decat penibili.Stiati ca iarna nu-i ca vara, nu era prima iarna cand ati fost pe post de "sparring partners". De ce nu v-ati numit gasculite, bibilici, ca erati mai aproape de adevar.Asteptam si noi niste adversari mai aproape de valoarea noastra.Daca continuati in stilul asta, ne vedem in situatia pe care nu ne-o dorim, de a ne cauta alti parteneri de intrecere mai valorosi.Am asteptat sa va reveniti, dar rabdarea noastra are si ea limite.Adunati-va, duceti-va la babe, la popi sa va descante, sa alunge blestemele care s-au abatut asupra voastra.Ne deceptionati, nu mai venim la fotbal, vinerea, cu dorinta de a ne lupta cu voi. Ne starniti mila si am ajuns ca la sfarsitul meciurilor sa ne incerce un sentiment de jena, care nu ne permite sa ne bucuram.Ce bucurie sa ai sa invingi niste oameni care iti starnesc mila? Interpretati acest apel ca pe o ultima incercare de a va trezi. Daca nu mai puteti, spuneti-ne, va intelegem si vedem ce-i de facut.

    RăspundețiȘtergere
  28. Pentru provocangiii anonimi: Dar când cereţi jucători de la noi, jena aia aia nu vă împiedică să faceţi nuntă că ne-aţi bătut?

    RăspundețiȘtergere
  29. @gabita: aici ai dreptate. animalu' paulica e plecat in germania, deci lucica n-o sa vina, ala cu "pulpele dezvelite" nu ne-a mai onorat, sa vezi miorlaituri pe ciumpalaci vineri. intre timp, tavi ii face curte lui mitica, oaia maro a pinguinilor, sa-l ia la gugufleti.

    RăspundețiȘtergere
  30. Aoleu, înseamnă că şansa lor e să deschidă scorul şi să plece repede! :) Lasă, că la ce baftă au în ultima vreme, sigur apare Eugen sau le sare iar Poliţia în ajutor...

    RăspundețiȘtergere