luni, 19 ianuarie 2015

Paradoxal

Am găsit o sârmă pe jos şi am rupt-o in două. Partea mai lungă am îndoit-o în formă de "U". Astfel, din mâna mea ieşeau trei capete de sârmă. Cătălin şi Ely trebuiau să aleagă câte unul. Cine se alegea cu sârma stingheră urma să schimbe echipa la pauză. Fericitul câştigător a fost Cătălin. Apoi, Ely şi cu mine am făcut alegeri normale, cu piatra. Cine câştiga îl alegea pe Cătălin şi jucau împreună în prima repriză. Fericitul câştigător a fost Ely. S-a ales cam aşa...

Ely
Găbiţă
Cătălin


Stelică
Gabi


Beţe
Motanu


Paul
Tavi


Mitică
Luci (p)


Popică
Bebe


Bronson (p)
Vasea


Bogdan


Prima parte, conform înţelegerii

Am dat drumul la jucărie la 3:50, deci rocada urma să se facă la 4:25. Început ambiţios, coloana a doua se ţine băţoasă, însă până la urmă încasează un gol de la Vasea, în urma unui aut bătut la adversar de Stelică. Odată gheaţa spartă, se părea că ne intrăm în rolul de încasatori prevăzut pentru prima repriză. Dar nu. La un şut care poate că se ducea în bară, Mitică întinde un vârf de bocanc exact cât să devieze lângă bară, 1-1. Deşi sunt mai prezenţi în atac, băieţii de pe prima coloană nu-i dau prea mult de lucru lui Bronson, care are răspuns când e solicitat. Dincolo, prind două şuturi bune din apropierea careului şi ne ducem la un 3-1 nesperat, de care apoi ne ţinem scai. Ca de obicei când nu-i iese jocul, poate şi pentru că era cam aglomeraţie pe teren, Ely se enervează şi se autosabotează. Cătălin încearcă să-l suplinească la finalizare, dar şutează puternic, de vreo două ori, puţin peste poartă.

Şi... gata timpul! Dar înţelegerile se respectă numai când ne convine scorul. Motanu, care n-a citit ce s-a scris săptămâna trecută pe blog, şi Gabi, care n-a intervenit în discuţia respectivă, s-au împotrivit trecerii lui Cătălin la noi, pe motiv că "uite ce echipă aveţi"... De fapt, motivul era scorul, pentru că apărarea noastră de 3 s-ar fi descompletat prin schimbul Cătălin-Beţe, deci coloana 1 urma să aibă acum apărare redutabilă. Spre lauda lui, Ely vrea să respecte înţelegerea, dar degeaba.

N-am căzut în capcana scorului pentru că făcusem efort maxim să ţin mijlocul terenului, tocmai în ideea că ulterior va face Cătălin acest lucru, iar eu voi juca mai avansat. Ştiam că n-aş mai fi avut multe de oferit dacă se păstrau formulele iniţiale, aşa că am ajuns măcar la compromisul de a începe alt meci, de la 0-0...


Partea a doua, conform neînţelegerii
("Dacă nu vă plac principiile mele... am altele" - Groucho Marx)

Carevasăzică, iată PARADOXUL: dacă acceptam de la început să joc tot meciul împotriva lui Ely+Cătălin, atunci mi-aş fi ales 2-3 oameni la rând, cum se procedează de obicei. În schimb, până la urmă am ajuns la acelaşi lucru, adică să joc tot meciul contra lor, dar... făcând alegeri alternativ, câte un om fiecare, cu mine alegând al doilea!!! Nu-i mişto?! :)

În fine, acest al doilea meci a fost vizibil dezechilibrat, o bună parte din timp noi nefăcând altceva decât să aruncăm mingea dintr-un careu în altul, în speranţa unei lovituri de cap a lui Popică sau a cui se mai nimerea pe-acolo. În rest, ce faze mi-am mai creat, n-am reuşit să le închei cu şuturi periculoase. S-a ajuns destul de lejer la 3-0 pentru coloana 1, două goluri Ely şi/sau Cătălin, iar altul o coproducţie ciudată între Tavi şi Motanu, care merită povestită... Băteam aut de poartă. Lume în apropierea careului nostru, lume şi în careul lor, ca de obicei. La mijlocul terenului, nimeni. Totuşi, îl văd pe Bogdan că avansează timid, dar fără vreo intenţie anume. Îmi vine ideea să-i pasez şi apoi să sprintez spre el, să preiau mingea şi să încerc să pătrund prin surprindere. Zis şi făcut, numai că l-am surprins şi pe Bogdan, care s-a comportat ca şi cum aş fi fost adversar, adică a dat să scape de ea, nu cumva să i-o iau eu! :) Mingea a ajuns la Tavi, care a trimis pe jos spre Motanu, aflat în careu, cu spatele la poartă. Motanu îl blochează cu corpul pe Paul, încearcă să intervină şi Bronson, dar se ciocneşte de ceilalţi şi se prăvălesc toţi trei la pământ, în timp ce mingea se strecoară pe sub ei, în plasă!
În fine, Beţe reuşeşte un gol simbolic la ultima fază, ducând scorul la 1-3, în oglindă faţă de primul meci.


Completare foto

Vă promisesem o poză cu radiografia lui Mitică, din care vă puteţi da seama de ce joacă pe semnătură (vineri a fost discret, adică n-a stat la pomană în careul advers, a stat la pomană în zone neutre...:)

36 de comentarii:

  1. Unii dintre voi aţi dat 9 lei la teren, alţii 8. Cifra corectă şi exactă era 8. După ce am plătit terenul, m-am trezit că mai vine cineva să-mi dea partea lui şi atunci mi-am dat seama. Deci cei care ştiţi că aţi dat 9 lei, vinerea asta mai subţire.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din cate imi dau seama pericolul la Mitica este sa nu-i coboare scula sub genunchi... ca e jale.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce darab are Mitica, bine ca nu s-a lovit cu el in frunte! L-o folosi si la femei sau trage doar de el?

    RăspundețiȘtergere
  4. Prima zi de scoala in Franta. Invatatoarea striga catalogul.
    - Mustafa Al Ekhzeri?
    - Prezent!
    - Ahmed El Cabul?
    - Prezent!
    - Kadar Sel Ohlmi?
    - Prezent!
    - Mohammed Endahrha?
    - Prezent!
    - Chanhira Amarttayaku?
    - Prezent!
    - Al Ain ben Oit?
    Nu raspunde nimeni.
    - Al Ain ben Oit!
    In clasa liniste totala.
    - Pentru ultima data: Al Ain ben Oit!
    Un copil raspunde timid:
    - Doamna, cred ca e vorba de mine, numai ca se pronunta Alain Benoit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Vasea pt. Motanu19 ian. 2015, 12:18:00

    Motanu ma roaga sa scriu in numele lui "sunt fericit pentru ca am contribuit la reintregirea familiei Cracanel: Nelutu, Bebila, iar vineri Betisor. Mai urmeaza si alte fetite."

    RăspundețiȘtergere
  6. Gabita are dreptate, principial, intelegerea de la inceput trebuia respectata!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am avut inspiratie cand l-am lasat pe Gabita la condei. Intai pentru ca el vine cu o inovatie. Introducant tabelul cu ordinea alegerilor se poate deduce si cota de piata a fiecaruia dintre noi, stabilita de calculatorul aflat la mansarda celor doi electori. Foarte interesant si pentru ca, parcurgand lista de sus in jos, ca strategie vorbind, poti afla ce prioritati au avut cele doua calculatoare (portar, fundasi, om de legatura,etc.) in afara de sansa sau nesansa de a alege primul, invariabil pe cel de-al 3-lea star.

    RăspundețiȘtergere
  8. In al doilea rand, se reconfirma faptul ca marele Capitan e unic. Are vana si sta pe picior mare. Invidiosii pot spune ca segmentele femurale sunt prea mici si de aici iluzia din radiografie. Aiurea, niste fraieri. Si vineri, accidentat fiind, a dat gol si si-a ajutat echipa sa plece cu fruntea sus dupa cele doua meciuri care nu au prea rspectat regulile dintre reprize. Criticii lui ar trebui sa faca ciocul mic, caci va fi vai de popoul lor daca se enerveaza Capitanul Mitica.

    RăspundețiȘtergere
  9. Despre joc, pot spune ca TOTI cei din echipa lui Gabita au jucat cu ambitie, mai ales dupa ce au preluat conducerea la 2-1 in M1 si au tras la unison cat au putut in M2 pentru a suplinii lipsa lui Cata din echipa lor. Si au reusit pentru ca pe ansamblu, scorul a fost egal.
    Remarc golul lui Vasea, speculant de rasa, precum si golul 2 din M2, al lui Cata, care a cules uralele pustilor care asistau pe margine. Ghiulea in vinclu, care il invingea pe bravul Nelson dupa o perioada in care facuse adevarate minuni in poarta. De aceea sosot ca si el are ”partea lui de vina” pentru ca scorul nu a luat proportii in M2.

    RăspundețiȘtergere
  10. Despre mine nu pot sa spun decat ca am jucat slab, in fapt platind tribut lipsei de concentrare de dupa saptamana grea ce tocmai se incheia.
    Apreciez ambitia lui Bebe de a nu se lasa coplesit dupa patania de duminica. Oricum, ii recomand sa fie prudent in continuare. Nu stiu ce a facut ieri. Bebitule, ai mai jucat ?

    RăspundețiȘtergere
  11. In sfarsit Mitica si-a aratat adevarata valoare, adica a fost ales dupa Tavi si dupa Bebe. Eu m-s fi sinucis singur dupa asa ceva! Motanu abereaza ca de obicei dar el si Gabi mai stiu sa dea in minge, spre deosebire de primii fundasi alesi de Gabita, pe care ii musca basica.

    RăspundețiȘtergere
  12. Regheton, vezi că Mitică a fost ales doar după Tavi, de fapt pe acelaşi nivel. De fapt, dacă Ely l-ar fi ales pe Mitică, l-aş fi ales eu pe Tavi.
    Scăderea cotei lui Mtică e legată strict de problema lui la genunchi, altfel l-aş fi ales între primii. La felul cum joacă acum, evitând clinciurile, normal că ăia care fac alegerile se reorientează.

    Altfel, aşa cum a observat şi Tavi, tabelul ăla e un bun indicator. Din succesiunea alegerilor se vede clar că ele au decurs absolut LOGIC, doar după ce Ely şi-a ales portarul s-a produs o inversiune. Mi-am dat seama că dacă aleg şi eu portar, el îl va lua pe Popică şi atunci l-am luat eu, sperând că Ely nu-l va alege apoi pe Bronson, ceea ce s-a şi întâmplat. Doar aici cred că a greşit puţin, fiindcă Bronson putea juca foarte bine şi fundaş, ba chiar el îşi dorea asta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Daca trag o linie deasupra lui Tavi si o alta deasupra lui Mitica , s-ar profila o confruntare foarte echilibrata intre cei 8 din partea de jos a tabelului si ceilalti 8 din partea de sus. L-as vedea doar pe Dorulet in locul lui Popicu si asta pentru a nu-l stresa pe 7-RC , fortandu-l sa joace langa marele Capitan.
    Daca ar avea vana Capitanului, cei de sus ar accepta ! Dar nu-i cred capabili de asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  14. S-o fi ieftinit bautura si a dat Tavi iama! Cum poate sa vorbeasca de fotbal unul care e rezerva lui Bebica atunci cand lipseste Vasea? El nu stie prea bine nici sa se joace cu cercul si inca crede ca mingea are manere, dar s-o fi indragostit de Mitica dupa ce i-a vazut darabul si acum se da bine pe langa el.

    RăspundețiȘtergere
  15. Eh, Tavi face pe trollu', ca să mai stârnească lumea pe-aici. În condiţiile în care alde Motanu e tras pe dreapta, alde Luci pe stânga, nu e o idee prea rea.
    Tavi, nu-i aşa că unu-la-unu cu Popică joci cu spatele? :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Căpitanul Măciucă21 ian. 2015, 12:24:00

    Trebuie să ne apărăm mai bine!

    RăspundețiȘtergere
  17. Astept un raspuns serios la provocare. Fara eschive, fente verbale, devieri, glumite si trageri de timp. Nu-si au rostul. Stiu ca echipa din partea de sus e dezavantajata, motiv pentru care l-am cedat pe Magistru. Lipsindu-i ce i-ar trebui ca sa joace in echipa capitanului, poate se integreaza mai bine dincolo. Ha! . . . . Ha, ha!

    RăspundețiȘtergere
  18. Capitanu D'Arab21 ian. 2015, 13:35:00

    Luci nu poate fii tras pe stanga, pentru ca el trage pe dreapta sa prinda un pui de somn. Oricum, s-ar incurca cu Bebica care doarme si el pe unde poate!
    Iar cu Tavi nu ai ce discuta despre fotbal, el nu poate fi nici macar propria lui rezerva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Neinteresant comentariul. Apar fel de fel de capitani epigoni, de 2 lei.
      Ha!. . . Ha, ha!

      Ștergere
  19. Gabita, spune-mi si mie ce oameni ti-ai fi luat daca te lasau sa alegi trei la rand. Marfa e aceeasi, sau ma alegeai de trei ori pe mine si pierdeai amandoua meciurile, plus cel de data viitoare?

    RăspundețiȘtergere
  20. Dragi combatanti din balon, dupa a mea parere, nu s-a jucat decat un singur meci. Cat timp, la pauza, nu s-a facut nicio schimbare majora in componenta echipelor, consider ca echipa victorioasa a fost aceea denumita Coloana 2. Acest fapt s-a datorat si ambitiei iesite din comun a apararii. care nu s-a pierdut cu firea si a dejucat atacurile furibunde si deosebit de periculoase ale atacatorilor Catalin si Eli, prin tunurile devastatoare( pentru abdomene, spinari, capete si in ultima instanta, maini) trase din toate pozitiile si distantele fata de poarta. De fapt, meciul a fost o confruntare spectaculoasa si dramatica( citeste injuraturi) intre atacantii unei echipe si aparatorii celeilalte.Este de remarcat prestatia portarului L, care, prin controlul spatiului portii si priza la minge, a redus substantial scorul infrangerii.
    Bete-Doru, cinste tie, care, prin sacrificiul celor cateva picaturi de glucoza, ramase in urma evolutiei tale, in acest meci, ai adus golul victoriei. Felicit totodata pe principalii autori ai vctoriei, imperiosul Gabitza si oportunistul Capitan secund M, care au reusit sa sara de patru ori o poarta, practic incuiata. Pentru vineri, va reamintesc sa nu uitati de papuci.

    RăspundețiȘtergere
  21. Bebe traumatizatul21 ian. 2015, 23:05:00

    Nu stiu daca s-a observat dar am jucat cu frica. Drept pentru care duminica am
    fost la fotbal ca spectator. Mitica dupa perioada critica pe care a trversat-o mie
    mi s-a parut ca si-a facut o reintrare promitatoare sa speram ca o sa progre-seze in viitor. In ceea ce priveste dormitul pe teren eu cu Luci dormim pe cate o parte dar anonimul doarme peste tot, de obicei departe de faza.

    RăspundețiȘtergere
  22. Pentru mâine, la Bronson (mulţumim pentru invitaţia repetată!), ne bazăm şi pe Bogdan, cu maşina din dotare. Stelică încearcă să ajungă la teren de la Galaţi, vom vedea dacă reuşeşte.

    RăspundețiȘtergere
  23. Sile, maine repetam si noi, impreuna cu Cata, figura din ultima perioada?

    RăspundețiȘtergere
  24. FIGURANTILOR!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  25. Capitane M, avand in vedere faptul, ce reiese din analiza radiografiei unei parti importante din organismul tau, ca ai "problema" la genunchi, ma intreb, fireste , cu ce ai impins mingea in poarta, de ai inscris un gol, desigur hotarator.

    RăspundețiȘtergere
  26. Bebe, sa nu tratezi cu indiferenta sanatatea ta, pretioasa numai pentru tine si apoi, in plan secund, pentru cei din jurul tau! Noi, prietenii tai, te indemnam sa tratezi cu seriozitate patania ta . Cu cazatura ta, nu-i de amanat o investigatie serioasa. Cad oameni pe gheata si mor,dupa cateva zile. Mor cu zile, din neglijenta. Fata mea, de curand, a fost la o inmormantare a tatalui unei prietene. Tatal a cazut, alunecand pe giata si s-a lovit la cap. Dupa investigatii sumare, a fost internat, iar dupa ce s-a simtit mai bine, dupa doua zile, a murit. Bebe, ai grije! Nu-i de neglijat,Daca vrei sa mai traiesti si in special, fenomenul "Fotbaldeziua5" fa-ti investigatii. Te vrem aici. Scuza-ma, m-am speriat!

    RăspundețiȘtergere
  27. Sunteti de acord sa cumpar un recipient de 5 litri, de vin bun si ieftin, de la Agronomie? Daca nu sunteti de acord, eu tot il cumpar. Stelica, mare aparator al independentei coloanei 2, impreuna cu cei 299 de "greci", sa nu cumva sa lipsesti de la festivitate. Vrem cartofi prajiti si salata de varza murata si pe tine, printre noi. Te aplaud pentru prestatia ta, a bravului Paul, a neprevzutului Bogdan si a altor uimitori, cu aceeasi educatie(desigur spartana). Sa nu lipsiti de la sedinta de analiza! Daca lipsiti, data viitoare, trec la aparare, la adversar si va fi cu vai si amar.

    RăspundețiȘtergere
  28. La ora de gramatică, se analizează propoziţia "Iată, vaca are coadă".
    Cum analizeaza Bulă:
    - Iată este subiect pentru că este scris cu literă mare şi este început de propoziţie. Vaca este atribut pentru că aşa îi zice mama fiicei ei. Are este conjuncţie pentru că leagă cuvîntul vacă de coadă. Coada este predicat pentru că se mişcă.

    RăspundețiȘtergere
  29. Cui i se scoală de dimineaţă ajunge să vadă două fete câştigătoare la AO. I s-a mai întâmplat cuiva?

    RăspundețiȘtergere
  30. Umbra lui Hector in Agronomie23 ian. 2015, 10:14:00

    Iata-mi urmasul, l-am gasit, e Capitanul Mitica !! Acum pot sa dorm linistit.

    RăspundețiȘtergere
  31. Căpitanul Măciucă23 ian. 2015, 10:20:00

    Cum se vânează un iepure? Vânătorul se ascunde într-un tufiş şi face ca varza.

    RăspundețiȘtergere
  32. Portaru' L. azi nu poate sa v.

    RăspundețiȘtergere
  33. Nici Stelică nu ajunge. Poate la Bronson.

    RăspundețiȘtergere