sâmbătă, 8 noiembrie 2014

In balonul mic

          Iaca-ta ca a sosit timpul sa inauguram si balonul mic in acest nou sezon de toamna-iarna, chiar daca vremea a fost asa de frumoasa, cu o zi superba de toamna tarzie incat toti participantii la fenomenul de ziuacincea ar fi preferat sa joace afara, insa administratorul bazei sportive ne-a oferit doar balonul cel mic si umflat in care era mai racoare ca afara.
          Catalin, venind in masina cu mine la locul faptei, mi-a destainuit ca incepand de vinerea asta nu mai face alegeri cu nimeni, multumindu-se cu rolul de a fi ales ca oricare altul si s-a tinut de cuvant.
         Ne-am strans paisprezece "viteji" in balon, inclusiv cu Cristi care nu ne mai onorase cu prezenta sa de mai  multa vreme, evident, insotit de a sa celebra bicicleta. Am pierdut destul timp pana s-a reusit sa se faca alegerile, pana la urma, aceasta operatiune necesara fiind comisa de catre Gabita si Ely si din care au rezultat team-urile de mai jos.
          Echipa E: Tavi, Bebe, Paulica, Bete, Bogdan, Cata, Ely.
          Echipa G: Popica, Razvan, Stelica, Cristi-biciclistul, Mitica, Gabita, Vasea.
          Dupa parerea cronicarului, prima echipa a plecat ca favorita inca din start ca urmare a componentei reiesite din alegeri, Cata procedand inspirat de asta data. Raman la parerea mea, pe care am mai scris-o pe aici, anume ca echipa care are in componenta pe doi dintre cei trei "crai"(Cata, Ely, Gabita) are prima sansa la victorie si de cele mai multe ori a castigat, ceea ce s-a intamplat si acum.
Cu atat mai mult se intampla acest lucru cand in aceeasi echipa se regasesc cei doi carlani, Eli si Cata, care evident au de partea lor si apanajul tineretii.
          Rapiditatea combinatiilor dintre cei doi pomeniti mai sus a dus scorul la un 3-0 prin golurile reusite de Ely(2) si Cata(1). De partea cealalta eforturile lui Gabita si Cristi nu prea au avut succes si pentru ca Mitica nu a intrat prea bine in meci, ceea ce i-a si reprosat Gabita si unde mai pui ca doua suturi ale lui Gabita l-au nimerit pe nefericitul de Vasea care cu toate incercarile sale n-a putut sa "dispara" din calea lor, ceea ce a atras iarasi mania suterului care l-a trimis pe Vasea in aparare; de acolo Popica il trimitea in atac si tot asa incat i-a cam pierit cheful lui Vasea de fotbal. Totusi marcheaza si Gabita golul de 3-1, dar din pacate pentru echipa sa scorul ia proportii pana la un catastrofic 8-1 urmare a jocului bun practicat de carlani, dar si pe fondul unor greseli nefortate din apararea adversa.Majoritatea golurilor apartine tanarului si naravasului Ely. La acest scor de 8-1 intervine si accidentarea lui Gabita care paraseste terenul, dar o data cu el pleaca si Bete la scoala si se parea ca joaca noastra s-a incheiat dupa doar 45 de minute, mai ales ca intunericul incepuse sa puna stapanire pe balon, dar iata minune si lumina se aprinde, iar noi am continuat 6 la 6, dar mult mai lejer, parca fara nicio presiune. Vasea intra in poarta la schimb cu Popica care urca varf de atac, dincolo Tavi paraseste poarta pe care o ia in primire Cata cel care in aceasta a doua partida s-a limitat sa-si dirijeze coechipierii din poarta, mai ales pe Bogdan. Asa cum spuneam , aceasta a doua parte a disputei noastre a fost mai pasnica si parca fara miza, dar oricum mai echilibrata in conditiile descrise. Vasea a rezistat o perioada fara gol primit, chiar aparand cateva mingi expediate de Tavi, la poarta cealalta Popica marcand de vreo trei ori, astfel scorul ajungand pe la 6-4, dar tot in favoarea aceleiasi echipe, moment in care s-a considerat ca s-a jucat destul si am parasit arena.
          Dupa cateva momente de confuzie ne-am imprastiat pe la casele noastre dupa ce am aflat ca la Nea Nicu este inchis din motiv de spitalizare a acestuia, noi urandu-i insanatosire grabnica!
          PS1. Un sincer si calduros "La multi ani!" pentru colegii nostri cu prenume de sfinti ai zilei.
          PS2. Buna aceasta echipa Dinamo!











          

47 de comentarii:

  1. Cronicare, sunt sigur ca ai vrut sa scrii asa: "Mare MICA este aceasta echipa Dinamo".

    RăspundețiȘtergere
  2. Scriu acest comentariu inainte de a citi cronica, caci e destul de tarziu pentru urari.
    Asadar : La multi ani cu sanatate pentru Gaby si Gabita , pentru Mihai (tenismanul) si Mihaita . . . aoleo, Mihaita nu avem, scuze .

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, ieri Cata si Ely au facut legea. Asa e, cum zice si Sile, viteza, tehnica, ritm sustinut cu presiune pe adversar pe toata durata meciului... E greu sa rezisti. Toate astea genereaza stres la fundasi....si nu numai. Poate asa se explica si cele cateva greseli nefortate ale unor aparatori G-isti din care au rezultat goluri, la prima vedere primite foarte usor.
    Chiar si cu 8 primite, Popicu a aparat bine, a scos cateva suturi grele, la unul sau doua cu plonjon, semn ca i-a trecut raceala si i s-a desfundat nasul, dar si gura, cicalindu-l pe Sile ca babele alea a tot stiutoare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca Gabita a contat mai mult pe aportul lui Cristi-biciclistu atunci cand l-a ales. Poate Cristi a luptat in atac, dar in aparare , de obicei punctul lui forte, nu a prea facut faza, fiind depasit de viteza celor doua zvarlugi E-iste. Vreau sa spun ca s-a vazut lipsa de antrenament din perioada cand nu a mai jucat. Ma repet si aici, imi pare rau ca l-am lovit la picior, in orice caz fara intentie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu vreau sa pierd ocazia sa-mi laud protectorii. Paulica, Dorulet, Bebitu, Bogdan si .. . si . .... Vasea. O data a mai fost si bara, dar asta e fiinta vie (sic). Datorita lor am incasat numai golul de onoare trecut in contul sarmanilor G-isti. Eram acolo, Sile nu avea cum sa sara din calea celor doua suturi. Primul, violent, direct in spatele lui, al doilea asemanator, dar ricosat fulgerator din Dorulet in Sile, care era la 0,5m de acesta. Cand sa se mai fereasca din calea mingii?

    RăspundețiȘtergere
  6. Bineinteles, erata : ...dar asta NU e fiinta vie.
    Gata, nu va mai plictisesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Babaieti, vorba lui Gabita sarbatoritul, cred ca m-am defectat. Mai am ceva de spus.
    Astazi, in parcul National, la Riviera cum il stim cei din zona, era Targul Haiducilor. Mici, bere, carnaciori si multe alte chestii misto, de atmosfera (haiduci cu pistoale si flinte, hangite, haios de tot). Am luat loc in trei pentru o gustare haiduceasca si ce vad la o masa alaturata (masa dubla)? Echipele care joaca fotbal sambata pe terenul sintetic din acest parc. V-am mai pomenit candva despre el. Erau baietii grupati si aliniati, mancau si beau in liniste, doar vreo doi vorbeau. Probabil sefii, poate cu nume de sfinti si faceau cinste. Ma uitam la ei si ma gandeam la noi. Gabita ne-a cinstit ieri, mici n-a avut de unde lua, caci cu siguranta ar fi facut-o la nea Nicu (sa aiba sanatate). Ba "da tot mica e", vorba lui Alex din reclama aia cu viteza. Chiar si fara mici si carnaciori, parca tot la noi e mai misto cu berica si seminte de la Stelica. Si asta pentru ca in fieful nostru din Agronomie e libertate de cuvant, drept la opinie, drept la exprimare, ce mai . . . e puls, e viata. Aia parca erau la parastas.
    Acum chiar e gata, doua saptamani nu mai scriu nimic. (vorba vine).

    RăspundețiȘtergere
  8. In conditiile in care cei trei crai vin in mod regulat la intalnirea de vineri si nu mai apar si alte valori(ex. Mihai, Cristi-gaz, Claudiu...) ar trebui ca alegerile sa se faca numai intre Ely si Catalin, iar Gabita sa joace intr-o vineri la o echipa, urmand ca saptamana urmatoare sa joace la cealalta echipa, in felul acesta asigurandu-se un echilibru intre cele doua entitati. Ce ziceti de propunerea mea?

    RăspundețiȘtergere
  9. La mulți ani sărbătoriților și lui Siliborborocea. poate onorează și el masa când ia Steaua campionatul...

    RăspundețiȘtergere
  10. două echipe amărâte, Freiburg și Werder, de unde aveau 4-5 puncte în nouă etape(!!!) obțin câte două victorii consecutive, așa că Dortmund a ajuns pe ultimul loc și are meci greu acasă. momentan e la 10 puncte de cupele europene, dar mai întâi să scape de retrogradare...

    Bolborocea, n-auzi?

    RăspundețiȘtergere
  11. Motane, cui te adresezi ba cu Bolborecea, ba cu Borborocea?!?

    RăspundețiȘtergere
  12. Motanu e fericit! Dortmundul sau iubit, in sfarsit, a invins. Borussia a marcat, chiar daca nu cea care trebuia; Kramer contra Kramer!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cine zicea ca acest Cristi Tanase n-are cap?!? Ati vazut ce gol a dat cu capul?

    RăspundețiȘtergere
  14. Mai Superiorul lui Tavi9 nov. 2014, 23:52:00

    Imi vine sa ma sinucid singur dupa ce ne-au batut o gulie si o conopida, Tavi si Bogdan.

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu-mi face nicio plăcere să comentez meciul de vineri, aşa că mai trag de timp... M-a sunat Cristi Gaze din Germania, s-a stabilit lângă Stuttgart, şi-a tras şi familia după el, deci e pe termen lung. Dacă tot nu poate să vină el la fotbal, va căuta o cale să ne trimită două mingi special pentru fotbalul de ziua 5.
    Am vorbit şi cu Gabi, era în Braşov, la o nuntă, de-aia n-a putut să vină vineri. Eu v-am aşteptat cu bere afară, la mese, dar unii aţi tirat-o direct, de parcă era deschis la nea Nicu. Apropo, ştie cineva noutăţi despre nea Nicu?

    RăspundețiȘtergere
  16. Cu băieţii din Titan nu cred că vom juca prea curând revanşa, se lasă greu convinşi la selecţie. Le-am propus săptămâna viitoare, rămâne de văzut dacă se strâng. Interesant e că au postat pe pagina lor de Facebook un filmuleţ de 1 minut de la meciul tur. Au fost gentili, e din repriza a doua, pare că-i dominăm. Din trei faze, la două cineva e capăt de linie! :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Mitica sau Tavi, unul dintre astia doi!

    RăspundețiȘtergere
  18. Sile, propunerea ta de a face eu cu Ely alegeri nu este rea, dar tu il vezi Ely sa joace impotriva noastra (Eu si Gabi), si la o diferenta de 2-3 goluri sa isi pastreze cumpatul? eu zic ca nu. Pana acum o saptamana am facut alegeri si eu zic ca unele destul de echilibrate, pana cand m-am prins ca anumiti baieti vin la fotbal cu scopul de a pune capul linistiti pe perna, probabil au cosmaruri daca pierd. Cand Ely cu Gabitza cad in aceeasi echipa singura mea sansa este ca ei sa oboseasca (pe Gabi il inteleg, pe Ely nu) si noi sa incepem sa ne revenim, numai ca anumiti jucatori isi iau repede jucariile indiferent de timpul jucat, de atmosfera, ori de rugamintile colegilor. Nu tata... el trebuie sa plece pentru ca nu vrea sa piarda, dar motivele sunt : Nu mai vad, am obosit, e frig, e 17.05 si alte c...uri. Pai am zis eu cuiva vreodata ,,Alearga cat mine, joaca precum o fac eu sau ceva de genul ??? Asta vara eram suparati cand venea antrenorul copiilor si ne ruga sa incheiem joaca, ceasul fiind 17.10, iar acum incepem la 16 si spargem usa la 17 (fac 3 ore pe drum sa joc o ora).
    Ca sa nu mai imi pun eu pielea la saramura ii invit pe cei vesnic interesati numai de rezultat sa faca alegeri si sa isi faca echipele care cred ei de cuvinta ca sunt castigatoare.

    RăspundețiȘtergere
  19. Salutari Cristi ! Te asteptam la o miutza :).

    RăspundețiȘtergere
  20. Cred ca cam au dreptate Gabita (a se vedea comentariul lui de la cronica precedenta) si Cata in chestiunea ”plecarilor” care strica joaca tuturor.

    Daca Gabita si Cata ar juca intr-o echipa, iar Ely in cealalta si ar castiga o partida, cred ca abia atunci se poate afirma ca talentatul june si-a dat testul de maturitate in materie de fotbal si control al unei echipe intregi. Timpul nu-i pierdut. Pana atunci, trei fiind, doar primii doi au dovedit ca pot sa conduca singuri echipa in care joaca la victorie.

    RăspundețiȘtergere
  21. Desigur, luati inceputul comentariului anterior ca pe o gluma, cam proasta. In rest, totul este f.f. serios .

    RăspundețiȘtergere
  22. Un motan s-a cam suparat...

    RăspundețiȘtergere
  23. Cel mai destept dintre voi11 nov. 2014, 12:03:00

    Vin cu o propunere pe care sper s-o apreciaţi.Să schimbăm ziua de fotbal, să jucăm lunea. Să numim "fenomenul", aşa cum îi zice ştiţi voi cine, Fotbal de ziua întâi.De ce ? Vreau să văd dacă ghiciţi motivul care m-a determinat să propun schimbarea.Câştigătorului îi fac cinste.

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu consider ca ar fi un semn de respect fata de ceilalti daca am veni la timp ca sa putem incepe la 15.30. Eu plec de acasa de la cca. 13,40 ca sa ajung
    la timp. Si cand nu eram pensionar nu intarziam.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bebe, sunt nevinovat! Ne-vi-no-vat ! Nu eu sunt anonimul. Crede-ma!
      Intrigantii astia nestiutori in ale fotbalului sunt de vina, invidiosi pe stiinta si arta noastra de a jongla cu besica fermecata. Ei este niste papagali caraghiosi.

      Ștergere
  25. Bebe, poti si sa nu vii ca nu se vede.

    RăspundețiȘtergere
  26. Mai Superiorul lui Tavi11 nov. 2014, 17:08:00

    Bai fotbalistul lui peste, vezi ca superi oamenii facandu-ti un obicei prost din intarziat. Daca lucrai la patron sau nu aveai masina te mai intelegeam, asa insa iti bati joc de pensionari. Ce faci, iar pui zacusca?
    Macar de ai stii ceva cu mingea, dar tie balonul iti lasa vanatai!

    RăspundețiȘtergere
  27. Un băiat deștept, așa, ca Marinică, se plimba prin curtea spitalului cu o sfoara de care era legat un CD.
    – Ce faci cu sfoara aia?, intreaba doctorul.
    La care geniul, smecher:
    – Trag muzica!

    RăspundețiȘtergere
  28. Aseară i-am mai bătut pe nişte candidaţi la titlu, şi ei neînvinşi pe teren până la meciul cu noi. Nimic nou sub reflectoare.

    RăspundețiȘtergere
  29. Cu cine am mai vorbit...
    Cu Virgil, care o să apară şi el vinerea asta, poate ne mai face odată lobby la Omul bun.
    Cu Tenismanu, care s-a declarat şi el disponibil pentru revanşa aia inter-clanuri.

    RăspundețiȘtergere
  30. Tavi esti in afara oricarei banuieli ca te ascunzi cu obstinatie in spatele anonimatului. Cel care il foloseste se descomspira prin stil, care este inconfundabil.

    RăspundețiȘtergere
  31. Curat "descomspira" coane Bebica, taman ce ti-ai castigat un loc in banca cu premiantii Tavi, Muci si Mitica.
    Gabita, ai fost a patra sau a cincea rezerva?

    RăspundețiȘtergere
  32. 1,Gabiţă, având în vedere că aţi jucat în deplasare, rezultatul e bun.
    2,Preţios se mai dă Bebică.Comportament de copil sărac care vrea să facă impresie în lumea bună.Să-i spună cineva că aici poate vorbi aşa cum o face în familie, adică normal. De obicei, dorind să demonstrezi cât eşti de deştept...

    RăspundețiȘtergere
  33. Nimanui nu o sa-i PSD noi!

    RăspundețiȘtergere
  34. Traducere libera:
    I can‘t believe you.(eng)
    Ai Kent bă Liviu?(rom)

    RăspundețiȘtergere
  35. Muratura, ai pus zacusca?

    RăspundețiȘtergere
  36. Aşea, s-o iau mai pe ocolite... Tot pomeneam ieri de Tenismanu, de când joc eu în Agronomie, el mi s-a părut cel mai greu de driblat. După aia, la egalitate, Cătălin şi Mese, însă ultimul doar pentru că nu se sfia să şi faulteze. De-aia, când văd pe câte unii că încearcă să-l dribleze pe Cătălin sau doar să controleze mingea în faţa lui (gen "lasă că ştiu eu s-o protejez"), mă iau cu mâinile de cap. Motanu, de două ori în faţa careului şi o dată mai către centru, plus Mitică, tot pe la mijloc, au transformat mingi din posesia noastră în goluri pentru adversari. Jumate din golurile primite! Prea mult, prea ca la ţară.
    În timpul ăsta, ce se întâmpla în atac? Un coechipier îmi scotea din poartă două şuturi de gol în interval de vreo 10 minute! Prima dată am tras într-adevăr tare, la a doua am trimis special pe colţul liber, dar Vasea a încercat să iasă din cadrul porţii tocmai pe colţul ăla, a văzut mingea, a încercat să sară peste ea, însă l-a atins pe picior şi... gata şi asta! N-a fost nicio deviere, cronicarul probabil confundă cu altă fază, după cum nu aminteşte deloc de alta, cu o pasă marcă înregistrată, cu călcâiul, la Vasea singur-singurel în mijlocul careului. Cum finalizează? Nu cred că s-a mai folosit acest cuvânt pe blog: gingaş! :) Adică îi trimite atât de uşor mingea în braţe lui Tavi, încât ar fi putut s-o prindă şi un preşcolar. Idem Mitică: îi scoate Biciclistul în faţa porţii, şi mai aproape decât fusese Vasea, finalizarea fiind un fel de lat din drop, cu rezultat la fel de gingaş. Mai vreţi? Mai avem: pasă tot lui Vasea, tot singur, dar de data asta nu finalizează, scoate bine în lateral pentru Biciclistu, care trage tare, dar ce folos dacă nu prinde poarta...
    Iar ca ziua să fie complet ratată, sufăr şi o accidentare de stres, aşa cum păţea Chviu şi râdeam de el: n-a fost nici lovitură, nici mişcare greşită, pur şi simplu stăteam pe loc, aşteptând să fie repusă mingea, când am simţit o durere ascuţită între călcâi şi pulpă. Am tot sperat că e contractură, m-am masat îndelung pe marginea terenului, sperând să pot reintra, dar degeaba. Nici măcar în poartă n-am putut intra, zona cu pricina era solicitată şi când păşeam. Am şchiopătat până marţi, acum pot merge normal, dar încă simt oarecare durere la palpare. Cred că trebuie să mă luaţi în calcul ca portar. Parcă văd că iar îmi dă Vasea o strivă de goluri...

    RăspundețiȘtergere
  37. Doamne, ai şi început să te vaiţi şi nu ai nici 45 ani.Când era ca tine, Vasea zburda ca un cârlan şi nu fac mişto.Când vei fi de vârsta lor,(Vasea, Gabi) vei veni cu bastonul la teren, dacă îţi vei aduce aminte că e vineri.Fii mai ponderat în a te lăuda sigur.

    RăspundețiȘtergere
  38. Cronicarul, adica eu Vasea , n-a pomenit de nicio deviere, Tavi intr'un comentariu a scris ca al doilea sut al lui Gabita ar fi ricosat din Bete in mine...si am mai oprit o minge sa intre in poarta. Cat despre faza in care Gabita m-a lasat fata-n fata cu Tavi la nici doi metri, ce sa mai zic,am fost atat de surprins incat am atins mingea atat de gingas incat de abia a ajuns in bratele la fel de gingase ale lui Tavi.

    RăspundețiȘtergere
  39. Nu primesc sfaturi de la anonimeni, mai ales când n-a înţeles nimic.

    Vasea, în atâtea zile uitasem că tu ai scris cronica! :) Sper să nu uit că mâine e vineri.

    RăspundețiȘtergere
  40. bai profesor stai linistit ca si tu, si nu numai, ai mai gresit din "fuga" tastelor
    daca intrlegi ce vreau sa spun.

    RăspundețiȘtergere
  41. uite ca si acum am pus r in loc de e din acelasi motiv

    RăspundețiȘtergere
  42. Un betiv se intoarce noaptea acasa. Cand intra in curte, cainele a sarit din cotet si a inceput sa latre. Suparat betivul ii sopteste:
    – Liniste, fraiere! Daca se trezeste nevasta-mea, tu unde o sa dormi?

    RăspundețiȘtergere
  43. Găbighiţă, nici nu mă aşteptam să accepţi că eşti penibil.

    RăspundețiȘtergere
  44. Anonimeni: uite care-i treaba... mi-ar fi uşor să-ţi răspund cu nişte epitete. Dar pentru că mă duce capul mai mult decât pe tine, plus că nu sunt nici laş, am să-ţi las inclusiv comentariul de mai sus. În principiu, dacă s-ar semna, aş putea duce un dialog mai tare cu oricine de pe blog (desigur, în anumite limite). Dar aprecierile jignitoare de la anonimeni nu sunt tolerabile. Dacă nu te conformezi, şi este valabil şi pentru alţii ca tine, voi şterge toate comentariile anonime. A te conforma nici nu înseamnă mare chestie: fie îţi semnezi comentariile cu numele adevărat, fie te abţii de la jigniri. Hai pa!

    RăspundețiȘtergere
  45. Buna dimineata, buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere