sâmbătă, 7 ianuarie 2023

 M&M, hoțomanii de sub scara fără trepte


În mod sigur, nu e treabă ușoară să faci alegeri, cu atât mai mult înainte de un meci în care nimeni nu și dorește să piardă. E bine să fii un pic ticălos, calitate de care aș spune că mă bucur, dar să prezinți și ceva urme de domnie, ca să nu iasă monștri. E ceea ce am încercat săptămâna trecută, după ce l-am periat un pic pe Mitică de m-a lăsat să aleg primul și l-am luat pe Mihăiță, firea mea sensibilă m-a îndemnat să-l întreb, direct, pe Tudorică: cine-i mai bun, el sau băiatul pe care-l adusese. Omul mi-a răspunscă băiatul e mult!!! mai bun, iar atunci, deși era rândul meu și din proprie inițiativă, i l-am cedat lu Kăpitanu. Oricum, băiatul e un fel de Giggs/Răzvan Police în zilele lui bune, de înainte de accidentare: control al balonului, dribling, șut bun, pasă exactă, nu pierde mingea. În plus, nu-i lipsit de tupeu în joc.

Știu, faptele bune nu rămân nepedepsite, iar ieri eram convins că nimeni n-o să-mi dea vreun ajutor, după ce am acceptat să aleg al doilea. Mai mult, frații Șmecherilă au zis că-i loc de-o șmenozeală și s-au pus pe picioarele dindărăt la orice propunere pe care am avut-o. 

1.Să aleg 2 oameni la un moment dat, nici gând! 

2. Apoi de ce mi-am luat portar?!? Știu că unii mă presupun ușor prostuț (aici sunt delicat), dar nici într-atât încât să te las să-ți alegi cel mai bun om (aici e discutabil, Găbiță, ignorat!!! de Kopi, e mai fotbalist), omul decisiv, Hercule și apoi și cel mai bun portar, e cale lungă, așadar ideea cu portarii aleși la urmă, la care n-am marșat vreo clipă, e din alt film. 

3. Apoi, ideea e să-ți faci tu echipă bună sau să slăbești adversarul, eventual, prin alegeri, lăsându-l fără portar. Nici asta nu le-a plăcut, ba chiar deloc.

4. La final, nu știu cum se face că ultimul ales a fost Bogdan, dar el era în echipa de 5 și nu în cea de 6!!! Frații Petrăuș știu mai bine.

Nici măcar nu pot spune că am ajuns să mă supăr, fie și pentru că locurile cu supărați erau ocupate. Cred (de fapt sunt sigur) că Mihăiță ar fi fost muuult mai maleabil, dacă n-ar fi jucat contra lui Găbiță și probabil i-ar fi lăsat pe cei mai slabi cu om în plus tot meciul. Așa însă, și-a pierdut mâna și l-a cedat pe Doctorilă, nu și-a mobilizat soldații și, chiar mai rău, a refuzat mâna întinsă la egal. Rămâne totuși, o curiozitate. De ce n-a jucat Stelică, care avea echipamentul la el și în lipsa balaurilor gen Ely sau Țolea nu avea de cine să se teamă? O parte din probleme s-ar fi rezolvat.


Dacă tot am ajuns aici, trei cuvinte despre combatanți:

- Nelu, trăiască și înflorească ca un băiat deosebit ce este, imperial nu de puține ori, mai ales la paradele cu mâna întinsă, gen portar de handbal

- Hercule, omul meciului, dovadă că iarna nu-i ca vara și are destulă benzină în rezervor

- Doctorilă pleacă mulțumit as usual. Nu contează cum, cât și dacă ratezi, dacă la final de an ai suta de goluri la teșcherea.

- Bogdan, neașteptat de disciplinat tactic. Se înscrie la ratarea anului, dar probabil vor avea și alții pretenții.

- frații Sisters, Tavi și Marean, în nota obișnuită. Rămân la părerea că  dacă s-ar simpatiza mai mult și s-ar gratula mai puțin ar putea fi un cuplu redutabil de fundași

- pentru Lolek și Bolek n-a fost taman ziua lor, deși cu un pic de concentrare puteau pleca cu un egal. Probabil însă că negocierile le-au diminuat din potențial

- Găbiță a fost beneficiarul conjuncturii și a gestionat-o cu mult cap, mult timp dând impresia că nu se forțează. Probabil că merita o victorie ușoară, pentru că au fost chiar de curând meciuri legate în care a jucat incredibil (cel cu gheata ruptă și cel din balon unde Ely și Mihai și-au făcut toată echipa ) și a pierdut.

Cer scuze celor care s-au simțit lezați de "alegerile " mele, mi le asum și plătesc pentru ele. A nu juca nu-i neapărat o tragedie, mai sănătos e să fii calm și relaxat pe margine decât frustrat pe teren.


PS: La Mulți Ani lui Nelu, decanul nostru! Condoleanțe lui Adi, asta e viața...

43 de comentarii:

  1. In sfarsit,a venit si prima mea bucurie in noul an,2023:revenirea(da Doamne sa-l tina) lui Razvan Banciu,alias M. printre cronicari.Se vede de la o posta ca are talent scriitoricesc,dar pentru cine n-a fost prezent la meci e mai greu sa desluseasca componenta celor doua echipe si sa ghiceasca scorul...

    RăspundețiȘtergere
  2. Motane, te-ai retras de pe gazon, ai revenit la cronică? :)
    Vineri nu se puteau face alegeri echilibrate, punct. Ne-a încurcat Țolea și la număr și la distribuție. De-aia nici nu m-am băgat, ca să evit tentația de a alege să joc la greu și să pierd, ca destule în ultimele dăți. Pe de altă parte, nici să câștig ușor nu-mi dă vreo mare satisfacție, așa că am stat mai în spate, că tot n-aveam niciun fundaș.
    La un moment dat am propus o resetare la 0-0 și de-acolo m-am implicat mai mult, mai ales că eram conduși.
    Altfel, Stelică n-a jucat pentru că nu își propusese decât maxim miuță, luase echipamentul mai mult de gura mea (ne-am și întâlnit și am venit împreună).
    Etapa s-a lăsat cu de toate pe pajiște, în cinstea sfântului Nelu, apoi cu potol, dansuri și voie bună la Nostalgia.

    Referitor la etapa trecută, nu-mi dau seama cum i l-ai lăsat tu pe băiatul nou lui Mitică, din moment ce tu ai ales primul, iar Mitică nu l-a ales nici pe Giggs!

    RăspundețiȘtergere
  3. De care Adi zici? Hercule sau Colonelul? Știu că la sfârșitul anului Adi C avea un necaz cu tatăl lui, nu-mi vine să cred că s-a putut întâmpla ceva așa repede...

    RăspundețiȘtergere
  4. Bancul zilei: O femeie vrea să dea doctorul în judecată

    O femeie dă buzna nervoasă în cabinetul medicului:- Vă dau în judecată, domnule doctor! După tratament, soțul meu și-a pierdut complet interesul pentru amor!- Doamnă, eu nu am făcut decât să-i corectez vederea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce sa alegeti voi, voi sunteti ca Strizu la fcsBecali ! Ha ha ha...)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Important este sa facem miscare. Inteleg statul pe bara doar cand este vorba de accidentari. Supararile si teama nu ar trebui sa aiba loc in minunatul grup de ziua a V-a.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doctore,tu esti un tip practic,te rog sa completezi cronica cu un fel de fisa tehnica a meciului,componenta celor doua teamuri,scorul,eventual autorii golurilor si bineinteles cu ce mai vrei tu.

      Ștergere
    2. Cornerele, Doctore, dacă n-ai numărat cornerele tot degeaba! :))
      Vezi pe e-mail, că ți-au intrat drepturile de autor...

      Ștergere
    3. Echipa1: Mihai(T), Mitica, Popica, Tavi, Bronson.
      Echipa2: Gabi, Hercule, Bogdan, Baiat adus de Hercule, Doctoru.
      Numarul de goluri nu l-am retinut. Prima jumatate a fost castigata lejer de echipa 2. In jumatatea secunda, echipa 1 a condus cu 3-0 gratie unor executii splendide ale lui Mihai care a urcat in atac. Apoi echipa 2 si-a revenit si a dus scorul la 3-5 pe fondul unor greseli personale in defensiva, dar si a unor executii admirabile si incursiuni pe cont propriu ale vedetelor echipei(Gabi si Adi). Probabil ca daca ar fi intrat si Motanu la echipa 1 in a doua jumatate, jocul si scorul ar fi fost mult mai echilibrate, dar incapatanat cum il stim, a refuzat.

      Ștergere
    4. Multumesc,Doctore in numele eventualilor cititori care au putut sa afle si ceva concret despre cele intamplate vineri.

      Ștergere
  7. Hai sa mai si radem:
    -Cum se numesc oamenii care stau la coada?
    -Oameni de rand.

    RăspundețiȘtergere
  8. Bancul zilei: La spitalul de nebuni

    Întra un om intr-un spital de nebuni și rămâne surprins când vede că toți pacienții nu zic decât ”brrrr brrr”. Se duce la paznic și îl întreabă:- De ce fac ăștia așa?- Se cred mașini.Vede un tip care sta în colț fără sa facă nimic. Merge la el și ii propune sa meargă afară împreună, la o plimbare. Cum ies afară, pacientul începe să facă ”brrr brrrr”.- Pai și în interior de ce nu făceai așa?- Eram cu tirul, nu puteam să întorc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Mulțumesc pentru mesaj d-nului Răzvan alias "Motanu".
    Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească în pace!
    Și sincer numai cuvinte de laudă cronicii...
    Sper sa ajung vineri la mișcare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Mulțumesc! Dumnezeu să-l odihnească în pace!

    RăspundețiȘtergere
  11. poșta redacției:

    @Adi Van Basten: mi-ar face mare plăcere să revii la joc, mai ales că ești un băiat mult mai ok decât am crezut inițial. de abia aștept să te învăț și fente noi.
    @Găbiță: Mitică i-a luat pe Nelu și Salah, care n-au jucat rău nici ei. dacă nu știi deja, băiatul respectiv (Bogdan) mi-a tras un bodycheck de nu m-am văzut și la care nu m-aș fi așteptat ever. cât timp zăceam uimit în patru labe, mi-a zis că am picioare moi!?!, io i-am promis că-l aștept. peste vreo două-trei minute mi-a dat craci, a vrut să treacă prin mine și și-a luat body-checkul înapoi. după meci, m-am dus să-i strâng mâna, omu chiar are personalitate.
    @doctoru: ești prea modest când uiți de goluri, vineri ai jucat foarte bine , așteaptă-te să-ți crească cota. cât despre oferta de a intra la m&m, era într-atât de bună încât merita să fie refuzată.
    @Vasilică: prea mult fotbal vorbit, hai pe teren, că deja sunt vrfeo doi care-ți vânează postul și ajungi iar rezerva lu marinuș

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rezerva am fost cam tot timpul...asa ca nu-i mare paguba daca lipsesc,de revenit,nu se stie cand se va produce sau daca se va mai produce...

      Ștergere
  12. Bancul zilei: De ce trăiesc peștii în apă sărată? - De ce trăiesc peștii în apă sărată?- Pentru că piperul îi face să strănute.

    RăspundețiȘtergere
  13. Mulțumim Domozină, suficient, elocvent, dăm legătura în studio lui Vali Rășină, da mulțumesc pironică, desigur Domozină a pus punctul pe y, într-adevăr în liga profesionistă există jucători care vin să câștige și jucători care n-au cum să câștige, atunci îi scot din minți pe ceilalți iar în minutul 5 al meciului se dau loviți cum e turbincă din Oltenia , alții nici nu intră pe teren cum sunt băieții ăia de la sb, important e ca ei să fie mereu relaxați, asta contează.
    Returul ăla de cec nu a fost deloc o întâmplare, nu a vrut să treacă prin tine, ai venit din spate, ușor lateral , chitit să-l dai jos. Intenție clară fără echivoc, s-a văzut și din Sputnik.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum ar fi spus Caragiale: amice, ești prost! Sau ți-ai pus ochelarii invers. Contactul, lateral dreapta în teren, a fost din față, umărul meu stâng împins în umărul lui drept, CU INTENȚIE, fault de joc evident. Dacă pe mine nu mă crezi, dă-ți osteneala și întreabă-i pe Stelică și pe Cristi, care au văzut fazele ca la film. Mă abțin să vorbesc prea urât și încerc să trec peste scârba pe care mi-o produc anonimi curajoși ca tine. Așa că suficient, te-am băgat în seamă destul, nici măcar nu te mai întreb de cec-ul lui. Probabil că ți-a plăcut, te-ai simțit și tu viteaz pe barba altora.

      Ștergere
  14. Bancul zilei: Tatăl, exasperat de soție, îi cere sfatul fiului Tatăl, exasperat, se duce la copil:- Măi copile, se plânge maică-ta că vorbește cu tine și tu n-o asculți.- Păi, să vezi, tăticule...- Lasă scuzele! Spune-mi cum reușești să faci asta!

    RăspundețiȘtergere
  15. Bancul Zilei: Costică ajunge la spital - L-am vizitat pe Costică la spital. Să știi că va mai rămâne o vreme...- De unde știi? L-ai văzut pe doctor?- Nu, dar am văzut-o pe asistentă...

    RăspundețiȘtergere

  16. București, 14.01.2023

    Etapa a doua din acest an 2023, s-a disputat ca de obicei la orele 15.30, în balonul mic la o temperatura aproximativă de 6-8 grade.

    Componența celor două echipe, a fost următoarea:
    E ① → NELU BRONSON, ADI-P, GĂBIȚĂ, MITICĂ, HERCULE, POPICĂ, RĂZVAN-M,
    E ② → VASILE (nou), ȚOLEA, TAVI, TUDOR, DOCTORU, VLADIMIR, PITICU (nou)

    Apăratorii celor două buturi:
    E ① - NELU BRONSON și ADI-P
    E ② - VASILE

    Cote înainte de meci
    E ① - E ②
    1 - 2.80 X - 3.10 2 - 2.65

    Canal TV - Fotbal de ziua 5 Sport

    Arbitru - Lipsă

    Stadion - Agronomie

    Jucatorii au intrat pe teren și meciul a început cu obișnuitele întârzieri.
    Media vârstei E ① este pusă clar sub semnul întrebării având în vedere vârsta celor 3 jucători din teren de la E ②, care este cu mult sub cea a majorității jucatorilor din E ①.
    Și totuși meciul a început total diametral opus și chiar într-o notă favorabilă E ①, care a reușit chiar să marcheze primele 2 goluri ale meciului intr-un interval de timp scurt.
    E ②, a forțat și a reușit cu greu egalarea, moment în care, ADI P., acuzând o accidentare din timpul jocului i-a luat locul în poartă lui BRONSON - chiar bucuros de această mutare și dornic de mai multă mișcare.
    Coincidența sau nu scorul a ajuns la 5-2 pentru E ①, moment în care E ②, s-a mobilizat prin căpitanul de echipă ȚOLEA și cele 2 suflete tinere (VLADIMIR și PITICU), care și-au aratat colții precum lupii cenușii, reușind să egaleze la 5.
    ADI P, a revinit în teren, lăsându-i locul în poartă temutului BRONSON, în ideea de a putea tranșa pe final meciul în favoarea echipei lui.
    Lucru nereușit de altfel cu toate eforturile și lui GĂBIȚĂ în atac, care s-a zbătut ca o panteră (una albă) cu fundașii echipei adverse, în mod special cu ȚOLEA care nu l-a menajat de nicio formă. Bine totuși că l-au ținut șoșonii pe GĂBIȚĂ, că altfel cine știe cât se termina scorul.
    S-a jucat din ce mai anevoios, terenul a devinit mai greu practicabil și datorită umezelii el a devinit alunecos.
    Pe margine GIGS-P și încă 2 amici se agitau nervoși pe margine și îndeamnau jucătorii să joace cu mai multă înverșunare ținând cont de timpul scurt rămas de joc.
    Unii jucători erau apostrofați de pe margine, în mod special MITICĂ, care devenise morocănos că nu este jucat de coechipieri.
    Meciul s-a terminat totuși 7-7 (4-2), scor care mergea de minune pariat la Superbet......câștigă o repriză (orice echipă).

    Un scor care le place mult unora....EGAL!

    La E ①, GĂBIȚĂ, RĂZVAN (Motanu) și chiar POPICĂ, s-au remarcat și au luptat până la epuizare reușind până la final de meci să-i pună la respect pe advesari.

    La E ②, s-au remarcat în mod deosebit ȚOLEA și VLADIMIR, primul reușind să-și țină echipa pe linia de plutire până la finalul meciului, chiar cu prețul mai multor faulturi care nu au fost sancționate cu cartonaș galben (lipsă arbitru) iar cel de-al doilea hăituind în mod continuu apărarea E ①.
    Numai în locul lui GĂBIȚĂ să nu fi fost, care a avut de suferit CEVA în contactele cu ȚOLEA și TUDOR.

    Marcatorii golurilor:
    E ① → GABIȚĂ - 3/4 goluri, HERCULE – 1/2 goluri, ADI-P - 1 gol, POPICĂ - 1 gol.
    E ② → VLADIMIR - 2 goluri, DOCTORU - 2 goluri, ȚOLEA - 1 gol, PITICU - 1 gol, TUDOR – 1 gol.

    Statistici:
    E 1 - E 2
    40 __Posesie__60
    33___Ocazii de gol___36
    14____Șuturi pe poartă____15
    7___Șuturi pe lângă poartă___6
    12____Șuturi blocate_____15
    4______Lovituri libere______6
    8 _______Cornere_______7
    0_______Offsaid-uri _______0
    15_____Aruncări de la margine____13
    8______Intervenții portar______6
    15________Faulturi_______21
    0______Cartonașe galbene ______0 (vreo 2 mergeau lejer)
    0________Cartonașe roșii_______0
    165_______ Pase în total _______234
    89_________Pase reușite _______143
    29________Deposedari__________22
    54_________Atacuri___________61
    39______Atacuri periculoase______45


    " Pase scurte şi pe sus, ai n-ai mingea, tragi la poartă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uau! Pare atât de veridică statistica, încât aleg să o cred. :)

      Ștergere
    2. De fapt, dovada că a numărat bine computeru e la ofsaiduri și la cartonașe! :))
      Aș face precizarea că am primit un gol de moral când Mitică plecase să ceară aprinderea nocturnei, deci meciul ar fi trebuit oprit.
      De acord cu acea paranteză referitoare la cartonașele galbene, unul era sigur la Țolea care a recunoscut că m-a secerat intenționat pe final, când aș fi scăpat în superioritate cu Adi contra lui Tavi.
      Necaracteristic pentru mine a fost să execut 2 penalty-uri și să le și fructific, primul cu dreptul, al doilea cu stângul.

      Ștergere
    3. La faza cu Mitică, trebuie să recunoaștem că a fost și vina noastră că nu ne-am oprit așa cum era normal.
      Ei nu au dat dovadă de fair-play, așa că au continuat meciul până ne-au dat gol.
      Tardiv!
      Rămânem cu mișcarea...

      Ștergere
  17. Cum poate să fie azi Blue Monday, când e ziua cea mare a lui Neluțu Bronson?! #big80
    Să ne trăiască!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mulți ani fericiți și sănătoși, nea' Bronson! Și la mai MARE!

      Ștergere
    2. L. La multi ani boss!

      Ștergere
  18. Daca este adevarat ca azi e ziua cea mare:La multi,multi ani cu sanatate,amice Nelu-Bronson!

    RăspundețiȘtergere
  19. Bancul Zilei: Discuție cu Dumnezeu Un tip i-a spus lui Dumnezeu:- Doamne, este adevărat că pentru tine un miliard de ani este că o secundă?Dumnezeu răspunde că da.- Doamne, este adevărat că pentru tine un miliard de dolari este că un ban?Dumnezeu zice da.- Doamne, pot să am un ban?Dumnezeu:- Sigur, doar o secundă.

    RăspundețiȘtergere
  20. Interesanta cronica lui Adi-alias Van Basten,pacat ca n-a aparut ca o cronica de sine statatoare cu un titlu legat de cifra 7,de ex.:"Am fost 7 la 7 cu scorul de 7-7!"

    RăspundețiȘtergere
  21. Bancul zilei: Un bărbat merge la librărie.Un bărbat merge la librărie:- Bună ziua! Aș dori o carte care să trateze despre superioritatea bărbatului față de femeie.Vânzătoarea îi răspunde:- Utopie și SF găsiți la etajul doi.

    RăspundețiȘtergere
  22. Felicitări, Adi, încă o cronică și intri în Uniunea Scriitorilor! Mă întreabă un cetățean dacă la numărătoare te-a ajutat și Giggs, el îi zice Pristanda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună poanta cu Pristanda.
      Trebuie căutat conul Fănică...

      Ștergere
    2. Ar merge Gabiță iar Mitică ca Trahanache.

      Ștergere
  23. Bancul zilei: Un bărbat face accident de mașină Polițistul chestionează un șofer internat în spital, după accident:- Cum a avut loc accidentul?- Conducătoarea mașinii din fața mea a semnalizat schimbarea direcției de mers către stânga.- Și?- Și, contrar tuturor previziunilor mele, chiar a virat la stânga.

    RăspundețiȘtergere
  24. Bancul zilei: Discuție riscantă între soț și soție Soțul și soția în mașină, în mijlocul unei discuții tensionate. La un moment dat, femeia urlă:- Te rog, dă-mi un motiv pentru ca să merg înainte!- E verde și te claxonează ceilalți...

    RăspundețiȘtergere
  25. Bancul zilei: Bulă sărbătorește nunta de argint La nunta de argint, Bulă o duce pe Bubulina într-un voiaj minunat, în nişte insule uitate de lume.- Vai, dragă, ce romantic eşti! zice Bubulina, în extaz. Auzi, dar dacă la 25 de ani de căsătorie m-ai adus aici, ce-o să faci la 50 de ani?- O să vin să te iau.

    RăspundețiȘtergere
  26. Bancul zilei: Haz de copil Un copil merge la mama lui:- Mami, tata are părinți?- Sigur că da. Bunicul Vasile și bunica Maria.- Și atunci de ce l-au lăsat la noi?

    RăspundețiȘtergere