sâmbătă, 16 martie 2019

De la un meci fara istoric la unul foarte disputat

            Vineri la ora H 15 sunt intampinat la vestiar de catre Gabita plus Mitica cu sticlele de bere in mana; Gabita cu ochii-n telefon anunta ca a inceput greva...aia de 15 min. si sa incetam orice activitate. Asa am aflat ca au venit cu transportul in comun deoarece dupa meci Gabita avea intalnirea de 25 de ani(probabil) de la terminarea liceului, la Caru cu bere.Tinand seama de asta incerc sa-l suplinesc pe Gabita si sa scriu eu cronica, o fi si el obosit...
            Asadar, pe o vreme cu soare,dar cu ceva vanticel destul de rece ne-am strans pe terenul descoperit din spate 16 de-ai nostril plus 2 noi veniti si inca cu Tavi in asteptare. S-a hotarat sa incepem 8 la 8 pana apare Tavi. Cum Gabita a ales al doilea, ceilalti pareau mai buni, insa nu prea aveau portari, Gabita avusese grija sa-i ia pe toti .
            Echipele de start:
                                       E1. Nelu, Motanu, Bete,Popica, Mitica, Andrei, Gabita, Vasea.
                                       E2. Gabitrei,Luci, Gaby, Bebe, Stelica, Bogdan, Cristi, Ely.
            Sa remarcam revenirea printre noi a lui Luci cu probleme la mana stanga, acesta fiind motivul pentru care nu poate sta in poarta. Meciul a inceput intr-o nota de echilibru cu atacuri de o parte si de alta, iesind in evidenta Gabitrei prin interventiile sale in poarta la actiunile E1, in special la suturile lui Gabita, insa si dincolo, Nelutu a fost la post.Plafonul jos la care se afla soarele ne-a incomodat vadid, cel putin pe mine. In sfarsit, Gabita il gaseste cu o pasa din centru dreapta spre centru stanga pe Vasea care reia cu dreptul,  fulgerator si imparabil, sub bara, deschizand astfel scorul sub privirile lui Tavi care tocmai sosea. Dupa ceva discutii, Tavi intra la E2 si baiatul inalt(dintre cei 2 de pe margine) la E1. Gabita isi continua sarjele si il lobeaza pe Gabitrei surprins ceva mai avansat si se face 2-0. La o combinatie, mingea ajunge la Andrei care suteaza din drop, balonul capata o bolta, Vasea se piteste din calea lui si acesta poposeste in poarta, 3-0. Gabita il surprinde pe Bebe, intrat intre timp in poarta, cu un sut la radacina barei  si se facu de 4-0, moment in care am crezut ca acest meci e fara istoric si jucam asa la trecera timpului, mai ales ca Gabita a ratat si un penalty tragand in bara cu stangul. Pe acest fond la poarta cealalta, la o inghesuiala, se inscrie un autogol, autor Popica si  se face 4-1. Nu trece mult si Ely transforma un penalty la care Bete, intrat in poarta hotarat sa apere, intoarce subit spatele si se facu 4-2. Mai intervine un eveniment si anume parasirea definitiva a  terenului de catre Gaby suparat ca fratii joaca numai intre ei si ca el nu poate sa mai joace intr-o asemenea echipa. Baiatul inalt se simte si paraseste si el terenul, jucand in continuare la egalitate. Se schimba portile si la un atac prelungit, Tavi inscrie si se face 4-3,situatia devenind critica pt. E1. E2 e pe val si Gabitrei luat si el de val, iese prea mult din poarta si oportunistul Gabita il surprinde a doua oara cu un lob din propriul teren, de toata frumusetea si ne desprindem la doua goluri, 5-3. E2 prinde iarasi aripi si se duce la 7-3 prin golurile lui Andrei si Gabita, din nou cu Bebe in poarta. La un schimb dur de replici se supara si Mitica  care paraseste terenul, dar la insistentele noastre revine. Cristi marcheaza si el un gol, nefericitul Popica inca un autogol(asa mi-a confirmat Nelu) si scorul devine 7-5. Nu pot sa nu remarc jocul bun facut de Popica in aparare alaturi de Bete si Motanu , adevaratul lider al apararii. Se anunta ultima faza, dupa care Motanu paraseste terenul. Ely zice ca s-a promis un plus de 5 minute, s-a continuat fara Motan si la prima faza Gabitrei inscrie din  unghi de pe partea stanga, imediat parasind terenul si Bete, apoi si altii, astfel incheindu-se destul de incrancenat acest meci care in doua randuri parea floare la ureche pentru E1.De-aia e bine sa nu zici hop pana nu sari parleazul! Scor final 7-6 pentru echipa lui Gabita care a fost omul meciului cu 4 goluri si o prestatie f. buna pe ansamblu.
            A urmat repriza treia pe pajiste cu mai putini participanti si intr-o atmosfera mai rece, nu numai de la temperatura.
            Draga Razvan, atentie la reactiile tale nepotrivite si exagerate din timpul meciului! Cateodata poate fi incadrat si Gabita la aceasta categorie; Spre surprinderea mea, Popica a fost destul de linistit, poate si pentru ca echipa sa a condus tot timpul, cum remarca dupa meci in vestiar Stelica, care la randul sau a zis ca nu mai vine deloc, deoarece atmosfera in grupul nostru este tot mai tensionata.Cam la fel are de gand si Doru-Bete.
            Asadar, dragi colegi, hai sa incercam sa fim mai calmi, mai intelegatori, ar fi pacat ca tocmai acum dupa zeci de ani sa se dezintegreze acest grup minunat, invidiat de multi!

31 de comentarii:

  1. Hai sa va spun ceva, ce s-a petrecut doar cu cateva secunde inainte de penaltiul ratat de Gabita.
    Bebe, care era in poarta, il intreaba pe Luci de ce nu mai sta in poarta; acesta spune ca are probleme cu mana si imediat la o minge usoara in careu, Luci o prinde-n mana,o arunca imediat,dandu-si seama de greseala, ma uit la el si aproape jenat zice"am crezut ca sunt portar";oare, a actionat subconstientul in urma spuselor lui Bebe?!? A urmat intrarea in poarta a lui Gabitrei, sutul cu stangu "care nu stii unde se duce"al lui Gabita in bara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-a fost subconstientul, a fost inconstientul.

      Ștergere
    2. Se pare ca meciul afost decis la alegeri: desi, am spus de cateva ori, ca nu pot sta in poarta si am cerut sa fiu ales ultimu, Ely a fost foarte surprins ca nu stau in poarta.

      Ștergere
  2. Bancul zilei:Accidentul

    Un poliţist ajunge la locul unui accident unde o maşină în care se afla un cuplu a ieşit de pe autostradă, a omorât mai multe animale şi a dărâmat un hambar. Îl ia deoparte pe bărbat, care abia se mai ţinea pe picioare şi se sprijinea de nevastă-sa şi îl întreabă:





    – Fii sincer, cât ai băut?





    – Am băut zece beri şi patru sticle de vin. Sunt beat, ce mai… zice bărbatul.





    – Ştiu că eşti beat! zice poliţistul nervos, dar ăsta nu e un motiv ca să o laşi pe nevastă-ta să conducă!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alt banc.
    Un tip se duce la farmacie, asteapta rabdator la coada si cand ii vine randul o intreaba pe farmacista:

    - Buna ziua! Aveti ceva contra tusei?

    - Nu, domnule, puteti tusi cat vreti!

    RăspundețiȘtergere
  4. -Ba băieți,discutam de fotbal sau zicem bancuri ?
    -Bebe,ce faci cu regulamentul tau ? L-ai terminat sau încă il mosesti ? Nu vezi ca sunt unii care au luat-o, pe aratura ?
    -A început sa-mi placa var-ul.Fara el nu ma distrez deloc.Nu conteaza ca nu e util, important e ca distrează publicul, asa ca trăiască var-ul ! E mortar,nu alta !

    RăspundețiȘtergere
  5. e bine că unii se pot distra, atâta-i duce capu, frumos era să se poată exprima plenar chiar pe stadionul unora dublu-furați de arbitru, cărora antrenorul advers le spune la final: "I'm sorry it was offside. I don't understand why VAR is not used in this competition at this stage. Hopefully next season this won't happen," Guardiola told BBC Sport.

    "The penalty was really lucky but you need it, especially when you're in four competitions."

    bine, cine-i prea bou ca să-nțeleagă rămâne prea bou în continuare.

    referitor la vineri, e cam ultima oară când întreb (ca prostu, să se bucure și pretenii) dacă jucăm la mișto sau nu. dacă-i la mișto, joc și io-n atac, dau și iau craci, nu stau carne de tun, să ating mingea doar la degajări (și încă sunt un fundaș norocos!!!). dacă e pe bune, ROG SERIOZITATE și asumarea responsabilităților. aici nu vorbesc de talent sau execuții, fiecare joacă cum poate, cât de greșelile de logică, indolență sau nepăsare. înainte și după, ne pupăm.

    apropo de fiecare cum poate, mă pot obiectiva (chit că personajul e antipatic cu spume), vineri gory a fost poate cel mai bun, raportat la ceea ce practică fiecare de obicei. altfel, eli și găbiță ar lua premiu chiar de fiecare dată și chit că merită, ar fi plictisitor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va rog sa va ganditi profund si sa raspundeti la intrebare;EU sunt de acord cu seriozitatea.

      Ștergere
    2. Inca o romanca campioana.
      Felicitari Bianca Andreescu!

      Ștergere
  6. Steaua e numai una17 mar. 2019, 15:02:00

    https://www.gsp.ro/fotbal/liga-1/mai-jos-de-dinamo-nu-se-poate-cainii-sunt-sub-dunarea-voluntari-si-hermannstadt-562582.html
    Hauuuuuuuuuuuuuuuuu!!

    RăspundețiȘtergere
  7. In primul rand gresiti cand il bagati atat in seama pe Popicu,mult sub nivelul oricaruia dintre voi. Altii ca el, Gica sau Mese au fost dati afara sau au plecat singuri. Asa ca macar izolati-l si lasati-l sa vorbeasca singur, poate la un momenta dat o sa taca din bunsimt.

    RăspundețiȘtergere
  8. Vineri, o echipa de dobitoci a reusit sa-l bata pe ELY desi este greu de infrant, mai ales ca a jucat cu GABI3 si CRISTI. GABITA a facut alegeri, a reusit sa aleaga cativa dobitoci buni care nu s-au miscat rau, dovada evolutia scorului. A fost o victorie frumoasa, dar ca atmosfera a lasat mult de dorit, efectele s-au vazut pe tot parcursul meciului, ar fi bine sa fie ultimul meci jucat asa. Altfel am o idee mai buna, sa strang banii de teren si sa mergem in Herastrau la o bere si cred ca ne simtim mai bine, n-o sa mai fim suparat, nervosi, nu ne mai injuram. MOTANE, ce-ai avut vinerea asta, nu a scapat nimeni? Nici macar GABITA care trebuie sa exerseze la loviturile de corner. Sper meciul viitor sa fim mai buni si sa alegem intre Herastrau si Agronomie. Nu se poate juca asa, sa vii la teren si sa pleci mai suparat decat ai venit. MOTANE stii ca noi toti apreciem efortul tau din aparare, dar cand o comiti pentru noi nu esti un dobitoc. Si credem ca se poate gresi. Intelege ca GABI3 cu acei pusti care vin cu el pun mare presiune pe jocul nostru, de aici vin si greselile comise de noi pentru ca exista o diferenta si de aici vin greselile fortate sau nefortate. Si eu mai bodoganesc uneori, dar sunt constructiv, nu supar omul sa aia din teren. Am comentat pentru ca nu vreau sa mai existe o atmosfera asa incordata si cu atatea reprosuri ca in meciul asta. Dupa acest meci au fost voci care au zis ca nu mai vin. Ma asteptam la GABITA sa intervina putin la atmosfera care o luase razna din minutul 1 pentru ca nu se poate juca asa. MOTANE, iti dai seama ca POPICA de data asta a stat in banca lui si e de apreciat? Intelege partea pozitiva a acestui comentariu.

    RăspundețiȘtergere
  9. 1. jucăm serios sau la mișto? că n-ai răspuns
    2. încerci să-ți atragi aliați. te înțeleg.
    3. de la găbiță mă aștept să nu bată de 2 ori la rând corner în primul om. mai bine o dă afară, cum am făcut eu, când mi-a pasat doru în gura porții noastre. dar așa e românu, CRITICĂ PĂ ASCUNS și na-re curaj să zică-n față. mai ales lui găbiță.
    4. E VORBA DE ATITUDINE ȘI DE LOGICĂ. răspunde-mi de ce nu ești în stare(după zeci de ani!!!!!!!!!!!!!!!!!!) să ceri fault și de ce vii în apărare, să repui tu mingea???? nu sunt singurul care-ți reproșează, restul sunt prea moi în exprimare
    5. i-am zis ceva lui doru, când s-a mocăit și-am luat gol? NU.
    6. pe câți îi auzi CERÂNDU-ȘI SCUZE CÂND GREȘESC PE TEREN? EU O FAC mereu, pe tine nu te-am auzit
    7 greșelile de tehnică sunt una, cele de reavoință, încăpățânare sau delăsare cu totul altceva. LA PRIMELE NICIODATĂ NU MI-AM PERMIS SĂ SPUN CEVA.
    8. la fel cum tu îmi spui (aș zice ca la dobitoci) să stau în apărare, ca servitoru, până nobilii mai dau vreun gol-două, așa pot să am și io pretenții să faci presing, să vii cu omul, să ți capul sus, să ataci omul cu mingea. SAU NU?
    9. dacă printre voci e a lu stelică, chiar că m-ai dat pe spate, că parcă de la el se aude: boule, tâmpitule, ești un cretin, du-te în... chiar vineri se dădu lebădă-n porumb, că se vorbește urât, după care schimbă vocabularu, întreabă-i pe bebe și vasea, dacă nu mă crezi.
    10. dacă ție ți se pare că popică a stat în banca lui înseamnă că ești surd. el însuși e o mare sudalmă. de multe ori îl lauzi și-ți răspunde c-o înjurătură. da poate ție-ți place...



    RăspundețiȘtergere
  10. Ps: un pas înainte ar fi să încerci un răspuns, măcar la pct.4 și pct.8. nu-mi spune că taman acu te lăsă pixu. aștept.

    ps2: o perioada nu s-a putut posta.

    RăspundețiȘtergere
  11. Intelegerea ca cel care inscrie cele mai multe goluri intr'un meci, dar peste 3 goluri, sa scrie si cronica partidei, ramane valabila.Aceasta intelegere a functionat, a fost pusa in practica, mai ales pe vremea cand participa la meciuri Matei 2.

    RăspundețiȘtergere
  12. Vasea, mulțumesc că m-ai înțeles, abia azi am puțin timp să comentez. Oricum, înțelegerea aia nu prea e în regulă, ar însemna să scrie numai atacanții.

    Vineri am ales al doilea, iar după ce Ely l-a ales pe Gabi3 și pe Cristi, iar eu doar pe Andrei, nu mai aveam mari așteptări de la meci. O rază de speranță s-a arătat când mi-am dat seama că Ely se bazează pe Luci ca portar, atunci l-am ales repede pe Popică și uite așa mai bine de două treimi din meci au stat cu om de atac în poartă, ba chiar au luat goluri ușoare pe chestia asta (cu mențiunea că Gabi3 a și scos totuși o grămadă de șuturi la început). N-am înțeles de ce nu s-a încercat deloc varianta cu Tavi în poartă, asta cred că ar fi fost formula optimă pentru ei.

    A contat și că Gabi a plecat încă din prima repriză, în timp ce de la noi a ieșit acel tânăr care era foarte moale, depășit total de ritmul de joc. Inițial am crezut că și eu aveam o contribuție, întrucât i-am lipit o minge de ureche lui Gabi, dar am vorbit azi la tenis cu el și n-a fost asta. S-a supărat că trio-ul tănăr monopolizase mingea, iar Cristi tocmai luase gol pe o ieșire aiurea.

    Confirm și că am executat două cornere în omul din fața mea, dar ăsta era totuși cel mai înalt de pe teren, stătea și cam aproape, iar de fiecare dată a oprit mingea cu cozorocul! :) Nu sunt de acord că ar trebui degajată mingea aiurea, la zeci de metri, pentru a evita o potențială greșeală. Lumea e majoritar nervoasă la jocurile noastre, e un fapt, așa că astfel de gesturi ostentative tensionează și mai mult atmosfera.

    În fine, ceva tensiune pe final, inclusiv în privința scorului (tabela era în mașină, mașina nu era), apoi pentru că Popică acceptase cu de la sine putere o prelungire pentru că mingea stătuse prea mult afară, când am luat ultimul gol, Motanu era deja pe bancă în semn de protest că Andrei fusese faultat de fra-su, ce mai, haos general!

    PS. Vineri s-ar putea să fiu prins în alte alea și să nu ajung.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cronicarii de "profesie" oricum scriu; 4 goluri si mai multe nu prea se dau asa des; cand a dat Gabitrei 6-7 goluri intr'un meci a scris si el un pui de cronica.

      Ștergere
  13. special în spaniolă, poate citește și ronaldo:

    https://www.mundodeportivo.com/futbol/fc-barcelona/20190318/461087285458/fc-barcelona-lineker-messi-barca.html

    @baiazid. în principiu ai dreptate cu degajarea în tribune. există însă și contraexemple pentru chestiuni evidente:
    1. este că ți-ai fi dorit ca bețișor să caute și el tribuna, la faza la care am luat gol?
    2. fotbalul mare. un băiat scapă pe la mijlocul terenului, gata să dea gol
    a. vine unul si-l faultează, ia galben/roșu, comentatorii călare pe el, că era prea departe de poartă, ce-i ăla fault acolo?
    b. nu reușește nimeni să-l faulteze, se ia gol, ACEIAȘI comentatori: nu mai bine îl faulta cineva la mijlocul terenului?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-amintesc meciul de la Iasi in care gazdele au ratat, practic,intrarea in play-off, cand aproape de fluierul final, Tucudean(care de abia intrase in joc) trece usor de Gardos la cca30m de poarta si inscrie pt. victoria CFR.Am avut impresia ca Gardos putea f. usor sa-l faulteze, de ce oare n-a facut-o?

      Ștergere
  14. Motane, pur și simplu eu văd lucrurile altfel. Deci răspunsul meu la întrebarea #1 este NU. Cu nuanțare: când cineva se complică în apărare, în primul rând trebuie să încerce să scape de minge, cât o mai are în posesie, prin degajare în direcția de joc sau în lateral. Mai bine recunoaște tu că ai degajat mingea aia din nervi, nu că era vreo situație periculoasă.
    Întrebarea #2, așa cum spui, e pentru fotbalul mare, care e pe bani. Dacă însă intenția ta e ca răspunsul să se aplice și la noi, adică să practicăm faulturile tactice, atunci răspunsul meu e iarăși NU. Dacă vreunul dintre noi scapă spre poartă, nu trebuie faultat intenționat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. comsi-comsa, oricum venise gabi3 în pressing spre mine și-mi cam tăia din unghiuri. referitor la bețișor, nu era mai bine ca mingea să fie oriunde în altă parte, inclusiv pe ogor, decât la noi în poartă? vezi multele auturi pe care le acordă gaby, chit că el le dă delicat.
      2. nu m-am făcut pe deplin înțeles. e vorba despre cum e discutată post-factum o decizie din teren, funcție de ceea ce se întâmplă după. nu încurajez faulturile, poți să schimbi cu henț sau nu în fază de gol și logica rămâne aceeași. DACĂ AI FĂCUT, DE CE AI FĂCUT, DACĂ N-AI FĂCUT, DE CE N-AI FĂCUT ȘI S-A LUAT GOL?

      Ștergere
  15. Era și timpul!
    https://www.gsp.ro/international/campionate/germania-serbia-1-1-video-germania-s-a-chinuit-cu-serbia-scandal-la-lot-intre-neuer-si-ter-stegen-intrare-horror-aspura-lui-leroy-sane-562905.html

    RăspundețiȘtergere
  16. Banc!


    Un ţăran s-a întors de la Bucuresti.S-a adunat tot satul. Stau, beau încet.
    Ţăranul spune:
    – Am fost într-un magazin interesant, “Sex Shop” se numeşte!
    - Deci, foarte interesant magazin, ce să vă spun! Şi aveau femei gonflabile de vânzare!
    Cea mai plină de viaţă femeie din sat întreabă:
    – Aveau şi bărbaţi gonflabili?
    – Cinstit, bărbaţi n-am văzut. Probabil n-au adus încă. În schimb aveau piese de rezervă pentru ei, cât duce trenul!

    RăspundețiȘtergere
  17. Bancul zilei!
    Azi fiica mea implineste 18 ani si sunt incantat ca este ultima pensie alimentara, asa ca am chemat-o si i-am zis:

    "Fetita mea, vreau sa te duci la maica-ta acasa cu cecul asta si sa-i spui ca asta este ultimul cec pe care-l mai primeste in viata ei. Si sa vii sa-mi spui ce mutra face".

    Astepta nerabdator si cand intra fiica lui a intrebat-o:

    - Ce ti-a zis vrajitoarea de maica-ta si ce fata a facut?

    - Mi-a zis ca de 18 ani astepta ziua asta ca sa-ti spuna ca nu esti tu tatal meu!

    RăspundețiȘtergere
  18. In alta ordine de idei,ce e valabil: puterea exemplului sau exemplul puterii?

    RăspundețiȘtergere
  19. @baia: citisem știrea pe bibisi, evident, mai sobră

    https://www.bbc.com/sport/football/47644286

    cu ter stegen ai dreptate, când venise era comisar, acu îi cam ține în spate.

    RăspundețiȘtergere
  20. De la 6-4 si 5-1 in setul doi, Irina Begu pierde meciul in fata tinerei romance Bianca Andreescu, care din pacate joaca pentru Canada;tanara Bianca de 18 ani da dovada de o maturitate surprinzatoare, joaca f. agresiv si pune niste stopuri criminale;promite f. mult si pana acum a si confirmat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am adormit la 5-2, azi dimineață nu-mi venea să cred!

      Ștergere
  21. Banc:un profesor sever


    Ora de matematică. Profesorul spune:

    - Mâine dăm extemporal! Nu admit niciun absent, pentru niciun motiv!

    Un elev mai șmecher întreabă zâmbind:



    - Nici dacă suntem extenuaţi de sex?
    - Nu, că puteţi scrie cu mâna cealaltă!

    RăspundețiȘtergere
  22. întotdeauna mi s-a părut că pe irina ar trebui s-o cheme blegu. iar bagaboanta aia mică promite.

    RăspundețiȘtergere