sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Fără pinguini sau pelicani!

Etapă interesantă în a doua zi de vineri a anului. O ploaie începută încă de cu noapte transformase oraşul în patinoar şi, cu toate că între timp intervenise dezgheţul, ploaia continua să cadă enervant şi la ora meciului. După o tură telefonică în care ne-am asigurat că există dorinţă, la vestiar s-au adunat 12 combatanţi de ziua 5. Ca prin minune, când ieşim de la vestiare rămânem fără ploaie. Şi-o fi dat seama că nu putea concura cu ploaia de goluri care avea să urmeze. Echipele...

Pinguinii: Bebe, Stelică, Gabi, Mitică, Găbiţă, Ely
Pelicanii: Luci, Paul, Motanu, Popică, Eugen, Cristi

Cum Ely era singurul tănăr prezent, ba încă şi cel mai bun, echipa în care ar fi jucat pleca avantajată din start. Dar nu, după etape întregi în care echipa lor era înţesată de valori, pelicanii nu acceptă aşa ceva şi cer alegeri. Am făcut alegeri eu (Găbiţă) cu Cristi. De fapt făceam alegeri pentru Ely, cine ghicea banul sau stema îl alegea şi urma să câştige. O variantă interesantă a avut Motanu ulterior, la cârciumă, să fi făcut echipele eu cu Ely şi să fi ales eu primul. Din păcate, nu ne-a venit ideea asta când trebuia, şi nici n-am stabilit, ca în alte ocazii, ca ăla care pierde la aruncarea banului să facă alegerile doi şi trei. Bineînţeles, am pierdut eu, Cristi l-a ales pe Ely, dar am riscat cu o strategie: nu l-am ales pe Mitică, bazându-mă pe faptul că nu-l va alege nici Cristi. Aşa a fost, iar echipele au rezultat exact ca alea de mai sus, cu schimb doar între Ely şi Eugen. Realizând ridicolul situaţiei, Cristi încearcă să anuleze alegerile, acceptând provocarea cu echipele iniţiale, dar pelicanii Paul şi probabil Popică nu acceptă pentru că "aşa au ieşit alegerile". De ţinut minte pentru viitor când terenul se va înclina înspre pelicani. Aşadar, pentru că au avut loc alegeri, în continuare nu va mai fi vorba de pinguini sau pelicani. Oricum, după cum se va vedea, n-a fost afectat palmaresul, dar... să fim riguroşi!


Echipa A: Bebe, Stelică, Gabi, Mitică, Eugen, Găbiţă
Echipa B: Luci, Paul, Motanu, Popică, Ely, Cristi

Echipa A are o primă jumătate de meci groaznică. În atac, rata de reuşită era cam de un gol la patru ocazii, iar când spun ocazii mă refer la reluări din faţa porţii, singur cu portarul sau chiar cu poarta goală (Mitică a dat transversală de la un metru cu poarta goală pentru că... a dat din drop!). Eugen conducea bine mingea până în treimea adversă, dar acolo îşi pierdea luciditatea şi greşea finalizarea sau ultima pasă. Cu Motanu şi Paul ciucure pe mine, n-am prea reuşit să-mi creez singur ocazii, însă am fost servant la cel puţin 4 goluri din 5 (autori Eugen şi Mitică), reuşite în această perioadă nefastă. Pentru că, în apărare, Echipa A excela în a face cadouri, asta pe lângă faptul că Echipa B îşi crea propriile faze din care rezultau goluri. Selectiv, din ce-mi aduc aminte, Bebe portarul îşi ascultă instinctul de conservare şi fereşte capul la un şut tare de pe dreapta, apoi Gabi şi-ar fi putut reproşa două goluri dacă nu m-aş fi grăbit s-o fac eu. Golurile curg, deci, în poarta Echipei A, se dau goluri variate, de la călcâie (Cristi şi Ely), la şut violent de la mijlocul terenului direct în vinclu (Ely), până la reluare din prima a lui Paul lângă bară... Pe la 8-4 chiar simţeam un soi de compasiune din partea echipei B, dar care continuă până la 11-5.
De aici încolo, aproximativ în ultima jumătate de oră, se întâmplă inexplicabilul. Ceva similar cu meciul ăla de acum câteva etape, în care a intrat Tavi în poartă şi n-a luat nici un gol, pelicanii egalând atunci de la 4-8. Echipa A ajustează "rata ratărilor" la un gol din două ocazii, Gabi se enervează şi joacă pe o poziţie mai avansată şi astfel primesc şi eu în sfârşit o pasă cu golul la ea. Mitică ne surprinde şi el cu un şpiţ de la mijlocul terenului, nu atât de spectaculos ca al lui Ely, dar oricum venit din nimic. Apoi ne mai surprinde o dată cu un gol din unghi, la care toată lumea se aştepta să-mi paseze în faţa porţii. Îi întorc pasa de gol lui Gabi într-o poziţie mai dificilă, dar pune calm latul şi trimite în poartă tot din unghi, apoi reuşesc în fine un gol după un slalom, dar nici ăsta fără emoţii, mingea trimisă pe lângă Luci se duce în bară, o recuperez aproape de linia de corner, de unde o trimit încet printre bare, concentrându-mă ca la biliard. Dar ce făcea în timpul ăsta Echipa B? Luci spunea după meci, şi e destul de probabil să aibă dreptate, că în ultima jumătate de oră Bebe n-a mai avut parte de şuturi pe poartă! Ocazii au mai fost, oricum nu cu aceeaşi frecvenţă, dar precizia a lipsit. S-a repetat de câteva ori o fază emblematică, Motanu nu avea cui să dea la aut de poartă! Ely venea de-a lungul tuşei, dar urmărit îndeaproape de Eugen, Paul şi Popică rămâneau pe lângă propriul careu fără prea mare dorinţă de a primi pasă, iar Cristi era în dreptul careului nostru, cu Stelică în cârcă! Când degaja în faţă, mingea ne revenea repede, iar când pasa aproape, făceam pressing la fundaşi care degajau şi ei repede şi era tot aia. Astfel s-a ajuns la un neverosimil 11-11 (!), la care Motanu pune capăt meciului, în ciuda protestelor unora, dar fix după o oră şi jumătate de joc.
Cocluzia: nu dă Popică gol, degeaba se dă cu fundul de pământ echipa lui, că n-are cum să câştige! :)

32 de comentarii:

  1. Am impresia ca ati cam inceput s-o dati la pace,dar parca este mai frumos asa.
    Daca Popica nu e (nu da gol),nimic nu e(victorie nu e)!?!

    RăspundețiȘtergere
  2. m-au cam bodogănit unii că am tăiat lumina, dar mi se pare o chestie absolut rezonabilă, atunci când este egal și mai e foarte puțin de joc. nu cred că există un scop în sine să bați, după cum nimănui nu-i place să piardă, așa că putem rămâne prieteni și dup-aia direct la cârciumă.

    mă mir însă că s-a prins și Silică. o să revin.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sesizez o tenta pacifista in comentariile de mai sus ale celor doi Universali, A si B. Cand ploaia o da la pace cu fenomenul de ziua 5a nu poti sa te pretezi la altceva decat la a promova concordia si armonia intre popoare. Vivat!

    RăspundețiȘtergere
  4. să-mi amintiți să-l cinstesc pe Lucică, poate se împrietenește și cu mine, că ultimele două jocuri a adoptat câte un gogoșar. Mitică măcar i-a dat gol și de la polu nord, da găina de Marean să-i bage trei bucăți?
    iar dacă vorbim de găini, nu l-am înțeles pe papițoi. de obicei, se cere în atac și rămâne acolo, vineri ne-am rugat de el să plece și a rămas să încurce apărarea. în față, ori era ținut și mai elibera un om, ori era liber și primea pasă. da tălâmbu, nu și nu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Jocul a fost foarte echilibrat, echpa A a avut mai multa poasesie iar echpa B a condus datorita actiunilor pe contratac.
    Salut alegerile democratice!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca m-am decis! Tin cu Belicanii, pentru ca la Ainguini nu am vazut niciun fost pelican. Incalcita situatie! Cu alegerile astea simt un dezechilibru mental si sentimental. Democratia asta te ameteste la cap si-ti da palpitatii coronariene.

    RăspundețiȘtergere
  7. motanu neparior14 ian. 2013, 23:29:00

    bă nene, te doare capul! meci de baschet, echipa de acasă pierde primul sfert cu 15-18, al doilea cu 2-20!!!!!, după care se ... pe ăilalți. 25-6 în sfertul trei și victorie la trei puncte. câteodată te poți împușca de la pariuri,

    Tavi, lasă șmecheria și zi-ne când revii pe gazon, că nu mai avem adversari.

    RăspundețiȘtergere
  8. Razvanele, omul stie cand pleaca(09.11.12), nu si cand se intoarce (din pacate).

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca fragmente din "vechile structuri" vor dainui, eu voi tine cu acelea care ii contin pe Balaur, Popi-VanBasten si Cristi-g (pe Cata nu-l mai includ, nasoala treaba cu starea lui). Imi pun mari sperante in ei, mai cu seama in VanBasten, pentru ca altminteri se adevereste ce a scris Gabita la finalul cronicii. Daca si el isi pierde capul cel luminat(Bostanul), atunci totul e in van.

    RăspundețiȘtergere
  10. cine se ia de mine, pac la gazeta.il porcesc in poezie.

    RăspundețiȘtergere
  11. motanu către Pope P(inteligentu)16 ian. 2013, 18:40:00

    fă-i o poiezie lui soacră-mea, că-ți fac cunoștință cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  12. VASEA-nostalgicul16 ian. 2013, 18:42:00

    Draga Popica,imi este asa de dor de-o poezie de-a ta;baga rime,te rog!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cei care vreţi să combateţi vinerea cu tărie, nu uitaţi să veniţi cu recipiente de jumate.

    RăspundețiȘtergere
  14. Am venit și vinerea trecută(la pomană !).
    L.

    RăspundețiȘtergere
  15. Vino şi la maşină!

    RăspundețiȘtergere
  16. Vezi, Găbiță, cum strici imaginea-mi televizată? Acum trebuie să tragi mașina la mine-n curte, la Tărtășești, mascăm și numerele și apoi facem operațiunea, să moară ofticoșii!
    L.

    RăspundețiȘtergere
  17. Cătă ce faci, cum ești?
    L.

    RăspundețiȘtergere
  18. Mitica poate sa vina cu doua sticle goale?

    RăspundețiȘtergere
  19. Mitică poate să vină oricum.

    RăspundețiȘtergere
  20. M-am băgat şi eu, după multă vreme, la pariuri live. N-am putut să ratez o cotă de 1,5 pentru "Atletico are mai multe cornere în prima repriză" în meciul de cupă cu Betis. În minutul 4 era deja 2-0, la pauză doar 3-1, dar a ţinut.

    RăspundețiȘtergere
  21. Cota 201 pentru scor corect 3-3 (la goluri, nu la cornere) mi s-a părut irezistibilă! :)

    RăspundețiȘtergere
  22. La naiba, numai vinerea plouă iarna asta?!

    RăspundețiȘtergere
  23. Astăzi se vor vedea adevăraţii luptători. Parcă văd că or să vină Vasea şi Tavi :)

    RăspundețiȘtergere
  24. Nimeni n-a mai dat azi cu subsemnatul pe aici, vă faceţi că plouă?

    RăspundețiȘtergere
  25. Ne îndreptăm spre un minim de 10 oameni. Faţă de cei de data trecută nu vine sigur Gabi. Eugen e puţin acciddentat, se mai gândeşte, Luci şi Bebe probabil să apară, ceilalţi vin. O să apară şi Claudiu şi, poate, cineva neanunţat.

    RăspundețiȘtergere
  26. As veni si eu Gabitza dar iar o sa ma bagi la tineri si nu vreau sa stric echilibrul;)). Cred ca si in maini daca merg tot o sa fiu mai bun decat Maihai (tenis) si Claudiu(cel batran), asta apropo de dezechilibrul de care ai povestit la inceputul cornicii si pe care dupa parerea mea numai tu il observi. La ultimele intalniri la care am asistat si eu, nucleele au fost cam asa: pelicani (Cata+Ely+Cristy), pinguini (Mihai+Caludiu+Gabitza)dupa parerea mea nuclee echilibrate. Daca tu joci mereu sau ai mereu impresia ca joci in dezavantaj, te inseli amarnic. M-am uitat peste echipele mai sus prezentate si chiar mi-au placut. La cum te cunosc eu si la cum joci tu fotbal e rusinos sa zici ca vrei sa joci cu Ely in echipa, restul ce o sa faca o sa se uite la voi? De final, te felicit si va felicit pe voi pinguinilor ca ati avut puterea sa reveniti.

    RăspundețiȘtergere
  27. Cătăline, de venit, poţi să vii chiar şi în poartă, se cunoaşte. Însă cu celelalte chestii eşti prin bălării, ba chiar deplasat. Ruşinea ar trebui să-mi fie că vreau să joc cu Ely? Atunci ţie, care ai cu 10 ani mai puţin, cum ar trebui să-ţi fie? Ca să nu mai vorbim de aprecierile tale cu nucleele... Eugen şi Tudor nu se pun chiar deloc? Ia uită-te la echipele din primul meci al anului, vezi la cine au jucat şi cine a bătut. Mă întreb dacă Dan o mai avea loc în nucleul ăsta al vostru...

    RăspundețiȘtergere
  28. Sa va ploua linistit si vantul sa va zvinte...

    RăspundețiȘtergere
  29. Luci a confirmat şi el.

    RăspundețiȘtergere