sâmbătă, 8 septembrie 2012

Întoarcerea Marelui Alb

Închipuiţi-vă că după câteva luni de viaţă nesportivă, tutun, beutură şi alte d-alea interzise, se prezintă la stadion şi se echipează de joacă un băiat. Noi o să-i zicem Silică, să nu-l recunoască careva. Ăştia ai lui, foştii coechipieri, strâmbă din nas, că vor să-l scoată golgeter şi apoi să-l vândă (la abator, bineînţeles...) pe nea Marin Găină, ăştiălalţi, adică pinguinii, nu şi nu că le strică schemele de joc. Ca să-i împac şi pe unii şi pe alţii,  fac rost de încă o pernă (deocamdată e cald şi poţi trage un pui de somn şi fără plapumă sau şoşoni), îl iau pe băiat de mână şi-l prezint lui Ciulică. Le şi zic, poarta-i a voastră, dormiţi frumos, fiecare într-o parte, nu sforăiţi, dacă vreţi puteţi sta şi la poveşti, dar  nu cumva să atingeţi mingea că faceţi buba. Le fac şi un desen şi îi las în ale lor. Ciulică, ăla mai micu, ascultător, până să se dezmeticească asistenţa, sforăia voios şi deja înhăţase  patru bucăţi de la inamicii strecuraţi pe Bulevardul Motanu, colţ cu Intrarea Bebe. Partea cea mai ruşinoasă e că una din bobiţe, şut la colţul lung, din alergare, fără pendulare, îl avea ca autor chiar pe numitul de la început. Din acest moment, pinguinii trec la represalii, lui Ciuli i se mută scăunelul pe stânga, Mitică coboară în apărare şi-l neutralizează pe Silică iar în poartă intră un băiat adus de Mihai, Silviu. Acesta va fi şi omul-cheie al finalului de meci.
Jocul campionilor începe să se lege. Lui Mahmurel Găbiţă, până atunci abonat la şutul în bară (două transversale frumoase fac mai mult decât orice gol) i se mai dezleagă norocul, altul decât cel în dragoste, Claudiu se trezeşte şi el iar în scurt timp jocul se echilibrează. Lui Silică nu-i mai ies schemele şi se cere afară, pleacă şi Tudor, iar la schimb pelicanii primesc un domn mai în vârstă, Sorin. Diferenţa se simte, Mihai e omniprezent, deşi îl cam bănuim de niscai aranjamente cu nea Găină, pe care-l cinsteşte cam des, iar de la 3-5 scorul se duce la 11-6 pentru Venerabili. Plângăcioşii îşi strâng jucăriile şi abia de onorează cârciuma, acolo unde campionii intră în prelungiri...
Iată şi distribuţiile:
Pinguinii: Luci, Bebe, Motanu, Silviu, Sorin, Mihai, Mitică, Claudiu, Găbiţă
Pelicanii:  Cătălin, văru Dan, Tavi, Tudor, Ely, Edy, Virgil, Silică, Găină
În final, o declaraţie a golgeterului competiţiei, Găbiţă: "Dedic această victorie mersului pe bicicletă şi consumului de răcoritoare. Mulţumesc coechipierilor că m-au pus în valoare şi le promit că odată cu începerea şcolii voi şterge cuvântul BERE din vocabular". Acu, că s-o fi referit la Şcoala de Arte şi Meserii...

57 de comentarii:

  1. Nu-mi amintesc declaraţia aia, eu am spus doar că ne-am dorit mai mult victoria, importante sunt cele 3 puncte etc...
    Meciul a luat o turnură decisivă când au plecat Vasea şi Tudor de la pelicani. Vasea dăduse un gol frumos şi mai era să dea unul cu călcîiul, iar Tudor stătuse pe spate şi fusese destul de combativ. În acel moment pinguinii l-au cedat pe numitul Sorin, al cărui merit ţinea doar de asigurarea parităţii. Să fim sinceri, de la pelicani s-a scăzut ceva, în timp ce noi am avut practic pierderi zero.
    Încă o chestiune interesantă. Acum câteva etape, ieşirea lui Cătălin din poartă a fost câştigătoare, el contribuind decisiv la golurile pelicanilor de pe final. Acum istoria nu s-a mai repetat, habar n-am de ce. Oricine l-a înlocuit în poartă n-a făcut decât să ia gol după gol, inclusiv nervosul Ely, nu mai vorbim de Popică. Culmea, pelicanii n-au compensat în atac, reuşind un singur gol! O posibilă explicaţie ar fi terenul mare, deci o suprafaţă mai mare de parcurs pentru Cătălin până în zona unde putea fi decisiv.
    La noi, după un început cu trac, băiatul adus de Mihai a intrat în poartă, unde a făcut minuni, iar apoi i-a schimbat norocul şi lui Luci, care n-a mai luat nici un gol, între altele scoţând spectaculos de sub bară un cap al nigerianului Eddie (pe urmă a mai scos şi vreo două şuturi pe jos, la care de obicei avea probleme). Plus că Silviu a ieşit din poartă cu mare disponibilitate la efort, fiind capabil să recupereze la centru, să paseze şi să se şi prezinte în careu la primire!
    Alte faze demne de remarcat au fost golul lui Mihai cu capul, mingea muşcând transversala, dar şi golul lui Motanu, pe care văd că nu şi l-a consemnat, confirmând teoria aia cu nimereala... În fine, nu pot fi trecute cu vederea cele TREI henţuri întenţionate ale lui Tavi, toate făcute în faţa careului! Nu-mi vine alt cuvânt decât sabotaj.

    RăspundețiȘtergere
  2. motanu la ceapeu ce poate sa viseze decit gaini,vaci si oi.Niciodata nu l-am banuit ca are maniere dar acum sunt chiar sigur.

    RăspundețiȘtergere
  3. motanu către examinator8 sept. 2012, 22:30:00

    nene, mai visez şi boi sau viţei. nu că m-aş fi referit la matale.

    RăspundețiȘtergere
  4. motanu către Găbiţă8 sept. 2012, 22:33:00

    faptul că am sărit peste golul marcat se numeşte modestie, că de dat am mai dat chiar de curând două bucăţi la fel de frumoase. apreciez însă că ai amintit de el şi te trec pe lista cu cei pe care o să-i cinstesc. bineînţeles, după vreo trei ture de-ale tale...

    RăspundețiȘtergere
  5. Motane, cu primul comentariu se pune că ţi-am făcut şi cronica, deci eşti primul la rând.
    Aseară am aranjat un amical cu o echipă tare, care a fost la turneu pe ţară. Am pierdut, 2-3, dar doi jucători noi n-au putut veni. Cu ăia ne mai creşte puţin nivelul, vom vedea în prima etapă cu cât...

    RăspundețiȘtergere
  6. VASEA-semiprezentul9 sept. 2012, 15:32:00

    Cand am intrat pe blog,nu cu mare entuziasm,pentru a incerca sa compun oarece cronica,iata surpriza placuta:aceasta,adica cronica,era deja postata;Motanele,iti multumesc pentru asta(parafrazand o cunoscuta moderatoare tv.)!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. N-ai pierdut nimic!

    RăspundețiȘtergere
  8. Lasă, Vasea, e loc data viitoare!

    RăspundețiȘtergere
  9. motanu către clienţii săi10 sept. 2012, 11:44:00

    Silică, Găbiţă, Luci&Co, vă popularizez în lumea fotbalistică, vă fac mai frumoşi decât sunteţi (bine, la unii nici nu e greu...), vă descriu fapte de arme la care voi nici n-aţi visat şi voi nu sunteţi în stare să onoraţi masa! nu vă compar cu nea Găină, de la care, vorba lui, nici nu poţi să ai pretenţii, dar luaţi exemplu de la un băiat fin ca Tavi.

    în aceeaşi ordine de idei, Mitică, îmi pare rău!

    RăspundețiȘtergere
  10. Azi noapte am bifat pariul cu numărul 1000. 5 euro la cotă 1.85 că ia Turcia setul patru la volei în deplasarea din Portugalia, pariu câştigat. aş fi văzut Turcia favorită şi la meci, dar m-am abţinut. fraierii au condus şi cu trei puncte dincolo de jumătatea setului 5, dar au luat-o. având în vedere că am cheltuit o groază pe bombe la turneul final euro, stau binişor şi-l pot cinsti pe dom director.

    nu m-am băgat la finala de la tenis feminin,unde cotele au alternat halucinant, dar am văzut meciul. am ţinut cu Serena şi despre ea voi şi scrie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Dle. mucea, nu pot dormi în cizmele statului!
    L.

    RăspundețiȘtergere
  12. M-a luat prin surprindere hotararea de a intra in teren a lui Vasea. Ma vazusem si vorbisem cu el miercuri. Nimic nu anticipa gestul sau. Iti trebuie curaj sa iei o asemenea decizie, mai ales ca pe terenul sintetic (tare si rapid)se pot intampla oricand lucruri neprevazute, "care pot dauna grav sanatatii", mai ales pentru un organism slabit, aflat in recuperare dupa asa un accident. "Cand exista pasiune, e greu sa fi sfant".
    Ca a fost totul calculat si bine dozat, e dovedit de faptul ca Marele Pelican Universal a iesit din joc pe la mijlocul disputei, nu fara a-si lasa amprenta pe tabela de marcaj. Gol marcat si scor favorabil echipei lui de suflet.
    Iata un exemplu impresionant de devotament pentru acest longeviv si mereu tanar Fenomen de ziua 5-a. Nu cred ca gresesc daca afirm ca Vasea se apropie de 35 de ani de prezenta. Poate doar Gaby sa aiba ceva mai multi ani decat el. Bravo Sile! Da-i-nainte ca esti pe drumul cel bun!

    RăspundețiȘtergere
  13. Referitor la meciul de vineri, imi este clar acum ca pelicanii nu prea aveau cum sa castige aceasta partida. Fara doua traditionale piese de baza in echipa (Cristi si Balaurul Paulica), parasiti si de Lucian, precum si cu doua sau trei "piese moi in angrenaj", era greu sa mentii pana la capat un avantaj obtinut cu atata efort in prima jumatate de joc. Daca la astea mai adaugam plecarile lui Tudor si evident Vasea, corelat cu venirea "gentleman-lui Sorin" ca sa se echilibreze numeric echipele, avem explicatia logica a dezechilibrarii tabelei de marcaj in favoarea pinguinilor.
    Efortul din prima parte, concretizat si prin scor, corelat cu slabirea formulei de echipa din a doua parte, acestea au fost principalele cauze ale rezultatului nefavorabil dpv al supercampionilor pelicani.

    RăspundețiȘtergere
  14. Alte chestii interesante.
    - nu terenul mai mare i-a defavorizat pe pelicani, ci poarta "agabaritica". Cata a aparat cat se poate de bine atat cat a fost portar, dar si pentru el, care nu este foarte inalt, a fost greu. Atunci cand a iesit din poarta nu prea mai avea cu cine sa joace si sa combine. Danut era epuizat de efort, Ely cam dezordonat si, in nota lui obisnuita atunci cand echipa este condusa, nu prea se mai putea concentra pentru a combate, preferand mai mult sa comenteze decat sa lupte, iar "perla neagra" lupta, dar nu in sistem(ul echipei)ci individual (dupa vreo doua etape la pelicani cu siguranta va fi mult mai eficient-daca mai vine). Si atunci?
    - Foarte bun acest Silviu-junior. Desi nu atat de talentat precum "fratii Costea", cred ca poate sa devina (si el, daca continua sa vina la teren) prin seriozitate si dorinta de lupta, mult mai util echipelor in care va juca (luam in calcul transferul lui la pelicani, iar "fratii Costea" sa sustina ceata pinguina). De fapt, in poarta fiind, el a castigat meciul. In acea perioada a jocului gurile de foc pelicane trageau de zor dar diferenta nu a crescut la mai mult de doua goluri. Cand a iesit la joc, eram deja in a doua jumatate de partidei si am spus ce se intampla cu supercampionii.
    - Domnului profesor pelican ii sugerez sa se duca si la munte, sa se antreneze in aerul tare de aici practicand slalomul printre copaci si salturile rapide stanga-dreapta peste obstacolele naturale ale reliefului. Nu de alta, dar ca portar trebuie sa fi felina cu reflexe si viteza de reactie si nu statuie, precum cea a eroului necunoscut.

    RăspundețiȘtergere
  15. Vucea, nu mucea, repetentule!

    RăspundețiȘtergere
  16. Tot nu inteleg de ce-l lasati pe unul de la ceapeu sa scrie cronica daca apoi stricati hartia cu tone de comentarii.Domnul de dinainte chiar a reusit sa ma adoarma.

    RăspundețiȘtergere
  17. Motane esti inexact: cel care sforaia era dr. profesor
    (m)vucea, care, vrand sa se lege la siret si-a inhalat un ciorap( CEL CARE NU ERA DAT CU PARFUM), ajungand in stare de asfixiere. Totusi chestia asta a avut si o parte buna, logoreea cronica manifestandu-se mai putin.
    L.

    RăspundețiȘtergere
  18. Incep sa cred ca nivelul meu este mult de tot deasupra celor din sectorul agricol,gen Luci,Motanu si alte strambaturi lesinate.Orice as face nu pot sa-i aduc pe calea cea buna!

    RăspundețiȘtergere
  19. PelicanRaduTanase11 sept. 2012, 16:42:00

    Sefu, corespondentul nostru din Busteni ne-a semnalat prezenta domnului profesor Paganel-Popicu la cabana Babele. In drumul sau plin catarari si slalomuri uriase catre desavarsirea de sine, adica Varful OMU,domnul profesor intentioneaza sa urmeze cateva sedinte de reflexo-terapie cu Baba-sefa, experta in materie.
    Boss, daca e adevarat, cred ca vineri dansul ii va rupe in figuri pe toti pinguinii.

    RăspundețiȘtergere
  20. măi păidagogule, unii spune că nici n-ai terminat clasa a patra!

    RăspundețiȘtergere
  21. Am debutat cu un rezultat excelent, rezultatul unui meci excelent, 1-1 cu ocupanta locului 3 în sezonul trecut. Urmează campioana en-titre.

    RăspundețiȘtergere
  22. Din pacate,"intoarcerea Marelui Alb",asa cum frumos si inspirat a scris Motanul,a fost de scurta durata!Revenit pe gazon dupa aproape 4 luni de absenta(19 mai-7 sept.),am fost "fortat"sa parasesc terenul,culmea nu ca n-as mai fi putut juca in urma accidentului suferit pe 13 iunie a.c.,a slabiciunii fizice,a nerecuperarii complete,ci din cauza intinderii din fesa stanga "intamplata" pe 19 mai si care,se pare,nu s-a vindecat.Asadar,pauza fortata in continuare.
    Gabita a surprins foarte bine momentele cheie ale meciului.Eu am numarat 3 faze in care Gabita a "tintit" barele portii adverse.
    Mersi Tavi,dar nenorocita de intindere m-a determinat sa parasesc arena...In privinta numarului de ani de prezenta,daca luam in considerare ca ma mai intalneam cu Nicu pe Studentesc prin 70-71,numarul acestora(al anilor)trece de 40.

    RăspundețiȘtergere
  23. In sfarsit o veste buna pentru pelicani.Vasea si cu Tavi iau o pauza vinerea.Luci poate sa vina, ca el saracul distreaza audienta.

    RăspundețiȘtergere
  24. Mi se pregăteşte ceva, simt. În viaţa mea n-am avut bulanul ăsta la pariuri: pusesem 4 goluri la România cu Andorra, iar 2 dintre ele s-au înscris în minutele de prelungire!!! :))

    RăspundețiȘtergere
  25. Inseamna ca atunci stai prost cu femeile!

    RăspundețiȘtergere
  26. Da, stau cam prost, deasupra...:)

    RăspundețiȘtergere
  27. Profesore, dacă n-ai acvariu, concluzia e una
    singură: ești homosexual!
    L.

    RăspundețiȘtergere
  28. M-am hotarat sa-mi premiez salariatii
    Ce mi-au adus atatea satisfactii.
    Am reusit s-avem profit un milion
    De euroi desigur, n-am firma de carton.
    I-am intrebat ce-ar prefera:
    Excursii in Bahamas, covoare Buhara,
    Premii de milioane, sau orice altceva ?

    Ei mi-au raspuns cu totii c-ar vrea ceva de soi,
    Sa vada-un meci de fotbal in ziua dupa joi.
    Le-am spus ca nu-nteleg la ce meci se refera,
    De aici din Romania, sau din ce emisfera ?
    Ei vor sa urmareasca-un meci in care EU
    Sunt si portar si centru, ce mai, un semizeu.

    Problema se complica,
    Fiindca la o adica,
    N-as vrea ca ei sa vada
    Cu cine joc eu fotbal,
    Cu cine fac eu saga.
    De-l vad ei pe Motanu,
    Mitica mitocanu
    Lucica somnorosu
    Sau Tavi mincinosu,
    S-a dus al meu respect
    Croit cu umilinta ca un anahoret,
    Cu truda si migala
    Cum se-nvata in scoala.

    Sa-l vada pe Mitica asa de zdrentaros,
    De zici ca-i un tigan, mai e si chelios,
    Sau de-l zaresc pe Luci, cu doua sute-n viu,
    Pe Motanu sarmanu, care-i asa diliu?

    Nu, cu siguranta, refuz asa ceva !
    Sa-mi ceara orice, sa-mi ceara altceva.

    RăspundețiȘtergere
  29. dincen ce mai lunigi si mai slabe poezile lui nea gaina

    RăspundețiȘtergere
  30. totu-i simplu. băiatu ăla de mai sus are nişte modele în viaţă. Vasea e frumos, Tavi e talentat (şi Mitică are multe calităţi, dar deocamdată n-avem glume în program), io sunt inteligent. nu ştiu ce-o fi de admirat la Luci, însă am înţeles mesajul lui Bilică. omu ne venerează şi-e ruşine s-o spună. oricum, mai are lucru la versificaţie.

    RăspundețiȘtergere
  31. şi noi ştim poezii12 sept. 2012, 23:09:00

    Jos în deal la stână, printre vaci şi boi
    Cu nădragii-n mână, vine un gherţoi
    Dar deschideţi poarta, căci sunt eu, Marin
    Daţi încoa o bere, sau măcar un vin!

    pe principiul ce-i bun nu-i mult, continuarea într-un număr următor...

    RăspundețiȘtergere
  32. Cristi are dreptate si n-au nici poze.Motanu le are cu stana, cu boii,fiecare cu domeniul lui de activitate.Continuati, ca-mi place!

    RăspundețiȘtergere
  33. Iar a umplut ăsta ecranul de spume.. De ce s-a supărat așa? S-a văzut în oglindă?....
    L.

    RăspundețiȘtergere
  34. Eram aseară la terasă când am citit capodopereta. Credeam c-o să scriu o replică din partea lui Steve Jobs, dar se pare că am depăşit cam mult punctul în care muza e stimulată de bere. :)

    RăspundețiȘtergere
  35. Balada lui Marin Freşparu13 sept. 2012, 11:35:00

    La scrimă şi fotbal sunt campion mondial
    Mă cam doare fundul, m-a ...utut un cal
    Aduce-ţi-mi o oaie, iute şi degrabă
    S-o sărut pe buze şi să trag o ..abă

    Chiar de port cu mine o faţă de prost
    Am avut în viaţă chiar şi eu un rost
    În Vitan pe stânga am ţinut tarabă
    Până m-a prins garda violând o babă.

    va urma...

    RăspundețiȘtergere
  36. Cică Mitică, la o adică, nu se complică, decât poezie mică, lu' Marinică pune piedică (atenţie la accent, da?).

    RăspundețiȘtergere
  37. Cercetătorii manuscriselor de la Marea Moartă au descifrat misterul literelor pe care timpul hain le-a şters din nemuritoara baladă închinată sieşi de talentatul poet.
    Astfel, la versul doi este "m-a putut un cal" - depăşi în viteză, probabil, chiar şi autorul se miră, el fiind recunoscut pentru sprintul său.
    Prima strofă se încheie apoteotic, "şi să trag o slabă" - explicabil, pentru că gusturile autorului diferă oarecum de cele ale idolului său.

    RăspundețiȘtergere
  38. Elevul Gabita treci la loc, azi ai nota patru.De maine te prezinti tuns la clasa de repetenti cu Lucica si Motanu.

    RăspundețiȘtergere
  39. Profesore, pe bune, ești super femeie!
    Și pentru acest motiv îți dedic ceva vorbulițe dintr-un cîntișel tare la modă azi:
    Dragostea se face numa-n doi,
    Însă voi o faceți doar pe dinapoi
    (E secret, țineți-l pentru voi).
    P.S.
    Poți să schimbi și mîna mai apoi.
    Superfemeieeee! ( pune-l pe muzica care se aude toată ziua pe posturi).
    L.

    RăspundețiȘtergere
  40. Sint pe aici pe blog doi-trei impostori
    Sa se bage in vorba tare doritori
    Insa n-am de a face cu unii de doi lei
    Ma intorc la afaceri, masini si femei!

    RăspundețiȘtergere
  41. Și nu uita refrenul : superfemeieeeee.., tarata , tarata, taratatata....
    L.

    RăspundețiȘtergere
  42. Chelu isi pune mana in cap!

    RăspundețiȘtergere
  43. Nu stiu pe unde umbla celalalt repetent,Zacusca.Cred ca si-a citit singur povesti si l-a luat somnul!

    RăspundețiȘtergere
  44. Vezi Caprita ce diferenta este intre ce esti tu in stare sa faci si ce fac eu ? Poezii de genul Gabita, Gabita ti-as da o .uita poate face si Crisi gaz. Cam acolo-ti este locul.

    RăspundețiȘtergere
  45. Domnul Vucea este deosebit de inteligent (a se interpreta în cheie rebusistică) şi n-a putut trage concluzia justă din succesiunea de comentarii. Nici măcar experienţa nu l-a învăţat că eu obişnuiesc să mă semnez. Oricum, dacă se ia în serios cu creaţiile sale, m-am lămurit. Sunt pline de umor, doar că involuntar.

    RăspundețiȘtergere
  46. marine am o tricicleta de vianzare da trebui sa dai cu manile la pedale .e bine ca a-i gura libera si poti ca sa vorbesti

    RăspundețiȘtergere
  47. motanu compătimitor13 sept. 2012, 22:59:00

    Marinuş, tati, s-a terminat blendamedul şi suntem nervos că nu ne mai înţelegem cu mutu?

    RăspundețiȘtergere
  48. Pinguini Caprita nu vine ca se duce sa-si ia rechizite.Mai bine nu veniti nici voi!

    RăspundețiȘtergere
  49. Esti jalnic si patetic, dar n-ai ce sa faci.
    L.

    RăspundețiȘtergere
  50. Băbăieţi, ştiţi de ce personajul cu personalităţi multiple se dă zmeu pe teren şi pe blog, înjurându-se cu coechipieri şi adversari deopotrivă? Simplu, acasă e găină, îl bate nevasta! L-a dat de gol ultimul pseudonim ales de el, iată dovada:

    "Domnul Vucea, tremurând, intră în casă. Cearta începu de la târguielile de țară, căci a doua zi de examen trebuiau să plece.

    – N-ajunge!

    – Ba ajunge...

    – Icrele n-ajung!

    – Ba ajung...

    – Castanele n-ajung!

    – Ba ajung...

    – Salam ai luat puțin!

    – Ba e destul...

    Atunci vocea cocoanei se ascuți și se ridică sus de tot:

    – Ajunge? ai?... E destul? ai?... Când zic eu că n-ajunge și nu e dăstul?..

    Și, dupe țipăt, se auzi "jart, jart, trosc, pleosc". Iar Domnul Vucea, după fiece trosnet, zicea repede:

    – Ce faci, Bibiloi? Stai, Bibiloi! Nu da, Bibiloi! Cumpăr, Bibiloi!

    Coborî treptele pridvorului cu fața roșie ca racul." :)))

    RăspundețiȘtergere
  51. Caprita,Caprita
    Vino la portita
    Dar sa porti fustita
    Si flori la cosita!

    Motanu e crita
    Tavi e fetita
    Mitica vrea pizza
    Luci iar guita!

    RăspundețiȘtergere
  52. se vede că familia Găbiţă stă bine cu lecturile suplimentare. Matei e a patra(?) şi cică ar învăţa bine, iar, ta-su dintr-a şasea ar fi şi el talentat, dar îi cam fug ochii după doamna profesoară.

    apropo de profesori, o veste bună pentru dl. Mucea. Tavi nu dă nici un semn de viaţă şi s-ar putea să nu servească...

    RăspundețiȘtergere
  53. Astai-i veste proastă, rămâne fără principalul client. Va trebuie să se reorienteze.

    RăspundețiȘtergere