vineri, 25 februarie 2022

Bomba atomică, un rău necesar....

Lui Găbiță, cu toată simpatia de care eram capabil acu 10-12 ani.



Mă scuzați de deranj, în ultima vreme intru rar spre deloc pe aici, dar ar fi păcat să nu mai luminăm, pe cât se poate, ceva cetățeni din zonă. Așadar, dacă ești o țară în curs de dezvoltare economică, nu ai resurse, mai ales petrol, cauciuc, bauxită și alte mici delicatese și te hotărești să-ți ataci vecinii, conducătorii tăi, mai ales, dacă te duc spre pierzanie, își merită tot disprețul. Iar tu, ca simplu cetățean, ești în postura de a plăti, fie și pentru simplul motiv că (vorba răposatului Dan Cocoru) "fratele meu, am avut ghinion încă de la naștere, cu repartiția "...

Trec este amănunte de culoare maro,  gen atrocități INEGALABILE  comise în China (și China nu era comunistă pe atunci!) atacuri mârșave fără o declarație prealabilă de război și un tratament inuman aplicat civililor și prizonierilor de război (sunt marșuri prin Birmania începute cu cu mii de prizonieri și terminate cu câteva zeci), menționez doar în treacăt politica piloților kamikadze (vântul divin) încercată (este că nu știați?) și de nemți, da cu mai puțin elan sau codul Bushido, care propovăduiește moartea ta și a dușmanilor, vă mai plicitisesc doar un pic. 

1. https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Downfall. Citiți estimările americane privind numărul victimelor DIN AMBELE TABERE în cazul invadării Japoniei.

A study done for Secretary of War Henry Stimson's staff by William Shockley estimated that invading Japan would cost 1.7–4 million American casualties, including 400,000–800,000 fatalities, and five to ten million Japanese fatalities.

   Acu considerați că americanii exagerau,(cred că engleza voastră face față provocării) împărțiți la cât vreți voi și comparați cu numărul victimelor bombelor atomice, oricum enorm, dar sub 200.000. Cei ce au citit măcar un pic de istorie știu că japonezii au fost avertizați de fiecare dată și că, dacă rușii nu amenințau cu invazia, probabil că nu se predau.


2. https://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Tokyo. Ce scrie aci? 100.000 de civili morți  și 1 milion rămași fără casă după o tură de bombardament convențional? Adică o Hiroșimă, care se putea repeta oricând. Cine ar fi avut de suferit?


3. https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Iwo_Jima. Io-te-te! Pentru un petec de pământ în marie 1945 americanii au pierdut 27.000 de oameni, morți, răniți sau dispăruți. Despre japonezi, doar atât:  din 21.000 de soldați au fost luați doar un pic peste 200 de prizonieri. Să vă fac un desen, să înțelegeți cum ar fi fost în caz de invazie a țării-mamă? 

4. O altă chestie mai puțin știută, că, de, preocupările noastre sunt cu totul altele. Luați d-aci și, dacă nu vă e lene, verificați. Japonia, spre deosebire de Germania, a evitat cu  grație (era să zic cu scârbă) să-și asume vina pentru cele întâmplate în WWII. 

 

TOKYO (AP) — Japan marked the 76th anniversary of its World War II surrender on Sunday with a somber ceremony in which Prime Minister Yosihide Suga pledged for the tragedy of war to never be repeated but avoided apologizing for his country's aggression.Aug 15, 2021
 
sau 
 
 

Japan PM's Pearl Harbor visit won't be for apology: spokesman

https://www.reuters.com › article › us-japan-usa-pearlha...
Dec 5, 2016TOKYO (Reuters) - Prime Minister Shinzo Abe's visit to Pearl Harbor this month, the first by a Japanese leader, will not be to apologize for ...

 

 

 



Asta e, cât trăim ( și dacă vrem...) învățăm. Scuze lu Vasea, aici văd că e mai mult pe bază de glume. Pe Tavi îl așteaptă lumea c-o cronică (eu nu, d-aia m-am și retras...) pe restul oricum nu v-am deranjat din somn. 


Ps: Azi s-a jucat 5 la 5. Am picat cu Marinuș în echipă, îmi știam deja soarta, dar e și vina mea că n-am dat mai mult. Știu,TOȚI  recunoașteți când greșiți. Sau NU?

14 comentarii:

  1. M-asteptam la o cronica despre meciul de azi si cand am vazut cine o publica m-am bucurat ca Motanu a revenit la ganduri mai bune,dar citind continutul am ramas perplex,se vorbeste de cu totul altceva...

    RăspundețiȘtergere
  2. Alo,niciun comentariu la cele de mai sus,dar mai ales la miuta de ieri?!?

    RăspundețiȘtergere
  3. Despre etapa de vineri,25 febr.2022,corespondentul nostru de pe terenul de lupta(la fotbal),Tavi alias Mandel si in calitate de jucator,ne-a transmis urmatoarele:

    Sent from Yahoo Mail on AndroidEchipe de 5. E1-Gabita, Nelu, pustiul in negru, tanarul in alb si mandel,
    E2- Sica, Motanu, Ronaldo-Marin, tanarul in alb cu negru + inca un pusti main scund. E1a castigat la 3g diferenta. Razvan2 prezent si cu imagini pe grup +Stelica.
    Asteptam si alte opinii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bancul zilei: Secretul fericitii în cuplu

    Două blonde stau de vorbă despre plictiseala vieţii de cuplu:

    – Mie îmi merge foarte bine căsnicia.

    – Şi care este secretul?

    – Vorbesc cu el foarte drăgălaş, îl alint cu nume de insecte: “gândăcelule”, “greieraşule”, “fluturaşule”…

    – Hmm, voi incerca si eu…

    Merge blonda acasă şi-i spune soţului:

    – Am sosit, păduchel!

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar nimeni nu mai vrea sa comenteze?!?
    Nici macar autorul cronicii sau cel caruia i-a fost adresata?

    RăspundețiȘtergere
  6. Motane, cu aceeași simpatie:

    - aici nu e vorba de un adevăr factual, ci de care parte alegi să fii
    - cred că ai văzut prin căutările tale pe google că sunt tone de declarații, documente, studii, cărți, video care susțin fix pe dos, că justificarea soluției a însemnat niște cifre pe o hârtie, că doar i s-a mai întâmplat administrației americane și de curând să facă de-astea și să fie prinsă cu minciuna.
    - departe de mine negarea faptului că japonezii s-au comportant în unele locuri ca niște barbari, dar însăși ideea de umanitate spune că n-ai voie să te comporți la fel, adică să le omori civili, femei, copii, bătrâni, cu sutele de mii. Ce să zic, mă bucur că de aceeași părere sunt și o grămadă de scriitori, poeți, artiști, regizori, de altfel ar fi fost culmea să nu fie așa.
    - pe de altă parte, îți spun cât se poate de sincer, În condițiile în care, pe lângă victimele de moment au urmat arși, radiați, cancere, poate te mai gândești dacă, în loc de o discuție la o bere, e ok să rămână cu anii pe net o postare cu titlul ăsta sub care figurează numele tău real.

    RăspundețiȘtergere
  7. Așa, referitor la meciul de vineri, ultimul pe luna asta, ultimul din iarna asta (teoretic), Sică a salvat fenomenul aducând 3 puști de la el din district, doi dintre ei juniori.
    Am jucat afară, puteam juca până la 5, adică vreo oră jumate, dar am stabilit că până la 4 jumate ajunge, în condițiile în care jucam 5 la 5 pe terenul mare. Cu doctorul pe margine care ținea ceasul, la 4 și 26 mă rugam să reziste egalul ca să terminăm prieteni (eu eram mort-mort, jucasem o oră de tenis înainte la simplu, cu Răzvan Police), numai că, aproape inexplicabil, cam de la și 27 reușim un gol/minut!!! Poate și pentru că era Sică în poartă?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu voiam să spun că Sică era vreun slab în poartă, el nu e slab nici în general... :) Ci că nu stăteau bine în teren chiar la final, când puteau să ne bată.

      Ștergere
    2. Da,Ronaldo-Marin ce-a facut,nu era mai indicat sa apere buturile sau a fost varf?1?

      Ștergere
  8. Hai sa mai si radem in aceste momente tensionate!
    Bancul zilei: Două blonde, discuție despre partidele de amor

    Două blonde stăteau de vorbă: una dintre ele o întreabă pe cealaltă:

    – Dragă, tu când faci dragoste, vorbești cu soțul tău?

    – Da, dacă mă sună!

    RăspundețiȘtergere

  9. Bancul zilei: O femeie găsește lampa lui Aladin

    O femeie găsește lampa lui Aladin. Imediat o freacă și, ca de obicei, un duh iese din ea. Femeia se uită la duh și-și exprimă dorințele:

    – Vreau ca soțul meu să mă privească doar pe mine. Eu să fiu unica din viața lui. Să ia micul dejun, să mâncăm și să dormim mereu împreună. Când se ridică, să fiu primul lucru pe care îl apucă. Să nu mă lase niciodată singură să mă duc la baie. Să călătorească întotdeauna cu mine. Să aibă grijă de mine și să se uite numai la mine. Dacă mă pierde, să dispere și să-mi spună cât de mult îmi duce lipsa. Să nu mă lase niciodată-n pace și să mă ia oriunde cu el.

    Și duhul a transformat-o într-un telefon mobil.

    RăspundețiȘtergere

  10. Bancul zilei: Cum își surprinde o femeie soțul

    Un bărbat povestește cum l-a surprins soția sa.

    Apetisanta mea soție stătea dimineața în bucătărie, pregătindu-ne ca de obicei 4 ouă fierte moi, pâine prăjită cu unt și suc de portocale pentru micul dejun, îmbrăcată doar cu un tricou scurt pe ea, cu care și dormise. S-a aplecat misterios spre mine:

    – Ar trebui să faci dragoste cu mine începând din acest moment!

    – Uau! Ochii mi s-au luminat brusc, sunt oare treaz sau încă visez? Atunci nu poate să fie decât ziua mea norocoasă! Am îmbrățișat-o și apoi a fost ceva minunat, chiar acolo, pe masa din bucătărie. La final, ea mi-a spus tandru:

    – Mulțumesc! și s-a întors iute spre aragaz, cu tricoul încă în jurul gâtului.

    Fericit, dar un pic derutat, am întrebat:

    – Ce a fost asta? Și mi-a explicat:

    – S-a stricat cronometrul și nu știam cât timp să fierb ouăle.

    RăspundețiȘtergere
  11. Bancul zilei: Un bărbat proaspăt părăsit de nevastă discută cu prietenul lui
    Doi prieteni stau de vorba:

    - Ce mai faci?

    - Uite, m-a lăsat nevasta pentru cel mai bun prieten.

    - Păi, credeam că eu sunt cel mai bun prieten al tău…

    - Acum el e…

    RăspundețiȘtergere
  12. Bancul zilei: Discuție la prima întâlnire

    Aseară am fost la întâlnire cu o tipă la un restaurant. I-am spus că femeile nu ar trebui lăsate să facă toate treburile în gospodărie: curățenie, spălat, călcat, gătit și toate alea.

    - Cred că rolurile ar trebui inversate, îi zic, bărbații ar trebui să facă toate lucrurile pe care le fac femeile, iar femeile să facă toate lucrurile pe care le fac bărbații.

    - Sunt perfect de acord, îmi zice ea zâmbind.

    - Minunat, îi răspund, întinzându-i nota de plată.

    RăspundețiȘtergere